امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

معاونت پرستاری وزارت بهداشت از پرستاران حمایت نمی‌کند

محمد شریف‌مقدم دبیرکل خانه پرستار : پرستاران معاونت پرستاری را ایجاد کردند تا به خواسته‌های‌ خود برسند اما وضعیت به گونه‌ای است که این معاونت توجهی به مسائل پرستاران نمی‌کند./

*****

بنا به گفته دبیرکل خانه پرستار، معاونت پرستاری و سازمان نظام پرستاری خواسته‌های پرستاران را مورد توجه قرار نمی‌دهد و آنگونه که شایسته است، از آنان حمایت نمی‌کند.

محمد شریف‌مقدم در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا به انتقاد از عملکرد معاونت پرستاری وزارت بهداشت پرداخت و مدعی شد: معاونت پرستاری نه تنها در اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری نقشی ایفا نمی‌کند بلکه گاهی هم به عنوان ترمز عمل می‌کند.

به گفته وی وزارت بهداشت و معاونت پرستاری که شامل آن است به نظر می‌رسد اعتقادی به اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری ندارند.

شریف‌مقدم تصریح کرد:‌ البته به نظر می‌رسد عدم اعتقاد به اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری به وجود تفکر پزشک‌سالاری در وزارت بهداشت بر می‌گردد.

وی به شکل گیری معاونت پرستاری در وزارت بهداشت اشاره کرد و افزود: پرستاران معاونت پرستاری را ایجاد کردند تا به خواسته‌های‌ خود برسند اما وضعیت به گونه‌ای است که این معاونت توجهی به مسائل پرستاران نمی‌کند.

شریف‌مقدم مدعی شد: نه معاونت پرستاری و نه سازمان نظام پرستاری خواسته‌های پرستاران را مورد توجه قرار نمی‌دهند و از پرستاران حمایت نمی‌کنند ازهمین رو پرستاران به صورت خودجوش خواسته‌های خود را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه جامعه پرستاری کشور آشفته است، افزود: مسئولین باید این پیام را درک کنند و به خواسته های پرستاران رسیدگی کنند.

شریف‌مقدم مهمترین خواسته پرستاران را اجرای قانون تعرفه گذاری دانست و افزود: به دلیل اختلاف و تبعیض در پرداخت‌ها جامعه پرستاری به دنبال آن بود که خدمات پرستاری تعرفه‌ داشته باشد از همین رو این قانون در سال ۸۶ تصویب شد و قرار بود طی مدت ۶ ماه وزارت رفاه، بهداشت و سازمان نظام پرستاری آیین نامه اجرایی آن را تدوین کنند.

وی افزود: به رغم اقدامات کارشناسی و قانونی و راهکارهای محاسباتی که انجام شد و جلسات مختلفی که در این راستا شکل گرفت به بهانه نبودن بودجه هفت سال است که این قانون اجرا نشده است.

شریف‌مقدم به اختصاص ۱۰ هزارمیلیارد تومان به نظام سلامت اشاره کرد و افزود: کادرپرستاری و گروههای وابسته به آن حدود ۱۰۰ هزار نفر هستند و اختصاص ۱۰درصد از این اعتبار به جمعیتی که بارنظام سلامت بردوش آنهاست به طورحتم انتظار زیادی نیست.

وی خاطرنشان کرد: اگر هزار میلیارد از این اعتبار را به پرستاری اختصاص می دادند قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری اجرا می شد.

۴ تیر / ۱۳۹۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی