امروز:   فروردین ۳۱, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
آخرین نوشته ها

تظاهرات علیه دولت اسرائیل و برای فلسطین آزاد در صلح

033گزارش تصویری

روز شنبه، ۱۲ ژوئیه، ساعت ۱۸، هزاران تن از جوانان ساکن برلین در پشتیبانی از حقوق انسانی مردم فلسطین، و علیه حملات نظامی و بمباران چند روزهِ دولت اسراییل بر نوارغزه ، در میدان پوست دامر گرد هم آمدند

***

روز شنبه، ۱۲ ژوئیه، ساعت ۱۸، هزاران تن از جوانان ساکن برلین در پشتیبانی از حقوق انسانی مردم فلسطین، و علیه حملات نظامی و بمباران چند روزهِ دولت اسراییل بر نوارغزه ، در میدان پوست دامر گرد هم آمدند.
در چهره این جوانان معترض، ناراحتی و تاثر از کشتار مردم بی دفاع و کودکان بی گناه فلسطینی موج می زد. آنان با حضور خود، طرز راه رفتن و دادن شعارها، راسخانه می خواستند به همه، از جمله مردمی که در میدان مذکور تردد داشتند و بعضا هم سعی برکم اعتنایی داشتند، نشان و خبر دهند که چه وضعیت مرگ باری بر سر فلسطینی های بی دفاع می رود.
انان با فریاد و خشم دولت اسرائیل را بخاطر کشتار کودکان و افراد غیرنظامی و نابودی مناطق مسکونی و غیر نظامی لعن و نفرین می کردند.
جوانان شرکت کننده عمدتا از خانواده های فلسطینی، کشورهای عربی مثل سوریه ، مصر، لبنان ، …و همچنین کشور ترکیه بودند که در تظاهرات « فریاد کن اما مسالمت جویانه» شرکت داشتند. آنها از طریق شبکه های اجتماعی اینترنتی همدیگر را دعوت به این تظاهرات کرده بودند. ولی از آنجائیکه، تعداد بیشتری را انتظار می رفت که حضور به هم رسانند، در جریان کار و بالاگرفتن شور بیشتر در تظاهرات، یکباره گروهی در این میان تصمیم می گیرند به سمت براندن بورگر تور، جایگاه عمومی دیدن فوتبال جام جهانی که در برگزاری طول مسابقات جهانی برپا شده بود ، بروند و آنرا در هم بریزند که همه هم، به دنبال هم راه افتادند.
این حرکت در اعتراض به سیل جمعیتی بود که در طی بازی های جهانی برای دیدن فوتبال گردهم می آمدند ولی برای اعتراض به کشتن انسان ها ی غیر نظامی و کودکان، خبری از ظهور و گردهمایی اینچنینی در میان نبود. این حرکتِ تظاهرات کنندگان با مقاومت نیروی پلیس روبرو شد. پلیس از شلیک تیرهای هوایی هم برای دور کردن آنها از جایگاه استفاده کرد، حتی در این ارتباط چندین نفر از تظاهرات کننده ها دستگیر شدند تا اینکه بالاخره پلیس دوباره کنترل اوضاع را بدست گرفت. از آن به بعد کل تظاهرات از جلو تا انتهای صف فقط با همراهی و نیروی پیاده پلیس مجهز به کلاه کاسکت و باتوم و غیره و نیز نیروی سواره پلیس (مینی بوس هایی با چراغ گردان آبی که سرنشینان پلیس داشتند) تا پایان تظاهرات به سمت میدان ویتن برگ پلتس امکان پذیر بود.
در اعتراض به راکت بستن مردم غیر نظامی فلسطین در نواز غزه، در همین روز  در شهرهای مختلف دیگر آلمان مثل دوسلدورف، اشتوتگارت، دورتموند، فرانکفورت،..تظاهرات ها برگزار شد.
قابل اطلاع است که در هفته ی پیش رو، تظاهرات های بسیاری در آلمان علیه جنگ در نوار غزه و برای« فلسطین آزاد در صلح با همسایگانش» برگزار خواهد شد.
گفتنی است طبق آخرین اخبار وا صله از رادیو آلمان ارتش اسرائیل خواستار تخلیه بخش شمالی ساکنین نوازغزه به سمت جنوب شده است که بتواند بیش از این پیش روی بکند این در حالی است که همه حهانیان خواستار آتش بس بین نیروهای اسرائیلی و حماس هستند.

 

010
019
020

025
027
024
023
041

032
030
033
042
044
035
046
036
047
048
آذین ـ ۲۳ تیر ۱۳۹۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی