امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

گریه سفیر فلسطین در شورای امنیت

نماینده دائم فلسطین در شورای امنیت در جلسه ویژه این شورا در غزه از شورای امنیت خواست قطعنامه‌ای را در محکومیت حمله نظامی اسرائیل به غزه صادر کند و پایان خشونت‌ها و لغو محاصره غزه را درخواست کرد…
***************

به نقل از سایت شبکه الجزیره، “ریاض‌ منصور” نماینده دائم فلسطین در سازمان ملل اعلام کرد: اگر شورای امنیت به درخواست‌های ما پاسخ ندهد، فلسطینی‌ها راهی جز رفتن به هیأت‌های قضایی سازمان ملل و نظام بین‌المللی ندارند.

ریاض منصور با اشاره به دادگاه کیفری بین‌المللی تهدید کرد، در صورتیکه شورای امنیت برای حمایت از فلسطینی‌ها و پایان دادن به جنگ غزه کاری نکند، فلسطینی‌ها به دادگاه‌های بین‌المللی از جمله دادگاه کیفری و سازمان‌های قضایی سازمان ملل مراجعه می‌کنند.

وی گفت: حمله وحشیانه اسرائیل به غزه به هیچ‌وجه قابل توجیه نیست. این حملات به منزله دفاع از خود نیست بلکه تجاوز نظامی انتقام‌جویانه‌ای است که از قبل برنامه‌ریزی شده و نیروهای اشغال‌گر علیه غیرنظامیان تحت اشغال انجام می‌دهند.

سفیر فلسطین افزود: این حمله نابودی وحدت فلسطین و سقوط دولت توافق ملی را هدف قرار داده است.

سفیر اسرائیل در سازمان ملل نیز عنوان داشت: اسرائیل در برابر حملات راکتی غزه راهی جز حمله‌ی نظامی ندارد و تا حد زیادی خویشتن‌داری کرده است.

ریاض منصور در سخنرانی‌اش در برابر شورای امنیت گریه کرد.

وی خاطرنشان کرد که حمله اسرائیل اصول قوانین بین‌المللی را نقض کرده است.

وی گریه کرد و افزود: هر دفاعی از خود باید موجب کشتار کل یک ملت شود؟

خونبارترین روز غزه

نیمه‌های شب گذشته در حمله‌ هوایی رژیم صهیونیستی به مرکز خان‌یونس در جنوب نوار غزه هفت فلسطینی به شهادت رسیدند به این ترتیب طی ۲۴ ساعت گذشته تعداد شهدای نوار غزه به حدود ۶۵ تن رسید و خونبارترین روز غزه رقم خورد. با این آمار تعداد شهدا از ابتدای جنگ به ۳۰۶ تن و تعداد زخمی‌ها به بیش از ۲۲۵۰ تن افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه الجزیره، در حمله‌ توپخانه‌ای اسرائیل به شرق نوار غزه چهار کودک کشته شدند.

همچنین در بمباران دیگری که منزلی در شمال غزه را هدف داد سه کودک از یک خانواده به شهادت رسیدند.

در حمله‌ی توپخانه‌ای به بیت‌حانون در شمال غزه نیز هشت تن از خانواده ابوجراد به شهادت رسیدند.

خبرنگار الجزیره اعلام کرد: سه تن از یک خانواده در بمبارانی در شرق شهر رفح به شهادت رسیدند.

در پی اعلام آغاز عملیات زمینی محدود، نیروهای اسرائیل بمباران مناطق شمالی غزه را افزایش دادند، در حالی که یگان‌های رژیم صهیونیستی درصدد نفوذ به اطراف به بیت‌لاهیا و بیت‌حانون بودند.

سه کودک به شهادت رسیده از خانواده ابو اسماعیل بودند که از حمله خمپاره‌ای اسرائیل به منزلشان به شهادت رسیدند. همچنین روز جمعه در حمله خمپاره‌ای و توپخانه‌ای به اطراف دو شهر خان‌یونس و رفح دو فلسطینی به شهادت رسید.

در عین حال در بمباران منطقه‌ای جحر‌الدیک در مرکز غزه یک فلسطینی به شهادت رسید.

خبرنگار الجزیره همچنین اعلام کرد: در حمله توپخانه‌ای اسرائیل به شرق خان‌یونس دو فلسطینی به شهادت رسیدند.

خبرنگار الجزیره در خبری دیگر اعلام کرد: نیروهای اسرائیلی مناطق مسکونی شرق غزه از جمله زیتون و شجاعیه را هم‌زمان با بمباران مناطقی در اردوگاه نصیرات، دیر البلح در مرکز غزه هدف قرار دادند.

وزارت بهداشت فلسطین نیز اعلام کرده بود که صبح جمعه شش فلسطینی به شهادت رسیدند که چهار تن آن‌ها از یک خانواده بودند.

در بمباران منطقه المناره در شرق خان‌یونس چهار فلسطینی از اعضای خانواده شعث به شهادت رسیدند و چهار تن دیگر نیز زخمی شدند که حال یکی از آنان وخیم گزارش شده است.

از سوی دیگر، گردان‌های قدس شاخه‌ی نظامی جهاد اسلامی در فلسطین مسئولیت انفجار بمبی در یک تانک اسرائیلی را در بیت‌حانون برعهده گرفت.

گردان‌های قدس در بیانیه‌ای اعلام کرد: یگان ویژه‌ی این گردان‌ها با سربازان اسرائیلی در پی انفجار دومین تانک اسرائیلی در شرق بیت‌حانون وارد درگیری‌های شدید شد.

گردان‌های قسام شاخه‌ی نظامی حماس نیز انفجار بمبی که نیروهای اسرائیلی را در نزدیکی دانشکده کشاورزی در شمال بیت‌حانون هدف قرار داده بود، به عهده گرفت.

در تبادل آتش میان سربازان اسرائیلی و اعضاء مقاومت در شمال غزه سه سرباز اسرائیلی زخمی شدند.

فوزی برهوم سخنگوی جنبش حماس نیز اعلام کرد: شورای امنیت خواستار توقف فوری خشونت‌ها و برداشتن ظلم واقع‌ شده از غزه شد.

جرس/۲۸تیر ۱۳۹۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی