امروز:   فروردین ۳۱, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
آخرین نوشته ها

گفتند بهاره هدایت از روی تخت به زندان بازگردد

bahredar krkامین احمدیان، همسر بهاره هدایت به “روز” می گوید که پی گیری های او برای تمدید مرخصی همسرش نتیجه ای نداشته است. او توضیح می دهد: ما سه ماه بود درگیر این قضیه بودیم. همه مدارک پزشکی موجود بود و بهداری خود زندان هم گفته بود که سنگ کلیه اش خطرناک است و باید بیرون از زندان درمان شود. این مدت هم تایید پزشکی قانونی و نوبت گرفتن برای پزشک و آزمایش و.. را انجام داده بودیم و مرخصی را هم با همین عنوان به بهار دادند

***

گفتگوی روز با همسر زندانی جنبش دانشجویی

دادستانی تهران در حالی با عدم تمدید مرخصی بهاره هدایت، او را به زندان احضار کرده که این زندانی سیاسی پس از عمل جراحی نیاز به استراحت و مداوا در بیرون از زندان دارد.

امین احمدیان، همسر بهاره هدایت به “روز” می گوید که پی گیری های او برای تمدید مرخصی همسرش نتیجه ای نداشته است. او توضیح می دهد: ما سه ماه بود درگیر این قضیه بودیم. همه مدارک پزشکی موجود بود و بهداری خود زندان هم گفته بود که سنگ کلیه اش خطرناک است و باید بیرون از زندان درمان شود. این مدت هم تایید پزشکی قانونی و نوبت گرفتن برای پزشک و آزمایش و.. را انجام داده بودیم و مرخصی را هم با همین عنوان به بهار دادند. می خواستند اعزام کنند خودشان به بیمارستان و گفته بودند ما وقت بگیریم از بیمارستان که ما پی گیری کردیم و بالاخره مرخصی درمانی دادند.

امین احمدیان می افزاید: از وقتی بهار آمد درگیر همین بودیم بیمارستان پارس معرفی کرد به بیمارستان هاشمی نژاد و اولین نوبتی که به ما داده بودند شنبه هفته اینده یعنی یازدهم بود برای جراحی و دراوردن سنگ. بردم دادستانی رد کرد و گفتند باید برگردد زندان. چاره ای نداشتیم گفتیم سنگ شکن کنیم که عمل سنگ شکن را انجام دادیم. همان روز روی تخت بیمارستان بود که زنگ زدند باید برگردد زندان و نه مرخصی او تمدید شده نه مرخصی آقای زیدآبادی. گفتم مامور بفرستید ببینید الان در بیمارستان در چه وضعیتی است. گفتند نه باید برگردد زندان. گفتم نیاز به استراحت دارد و بیمارستان است. سنگ اش باید برود ازمایش و هفته دیگر باید سونوگرافی کند و.. قبول نکردند.

همسر بهاره هدایت وضعیت جسمانی این فعال دانشجویی را نامساعد توصیف کرده و می گوید: دیروز هم با دادستانی صحبت کردم باز هم قبول نکردند و گفتند امروز هم برنگشته غیبت محسوب می شود. الان هم درد دارد و دیروز مخدر داده بودند امروز هم با مسکن های قوی و نمی دانم حالا با این وضعیت برگردد زندان چه خواهد شد. بعد از ماهها پی گیری ۴ روز مرخصی دادند آن هم به این شکل.

او همچنان خواهان تمدید مرخصی همسرش است و در عین حال می گوید که امروز اگر چاره دیگری نباشد بهاره به زندان بازخواهد گشت.

بهاره هدایت، عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و از فعالان دانشجویی شناخته شده ایرانی است که از سال ۸۸ در زندان به سر می برد. تو به ده سال و ۶ ماه حبس تعزیری محکوم شده است.

بهاره هدایت همزمان با احمد زیدآبادی، روزنامه نگار سرشناس ایرانی به مرخصی ۴ روزه آمده بودند. آقای زیدآبادی روز شنبه با عدم تمدید مرخصی اش به زندان رجایی شهر بازگشت. بهمن احمدی امویی دیگر روزنامه نگار شناخته شده ایرانی است که او هم به مدت ۴ روز به مرخصی آمده بود و به زندان بازگشته است.

روز گذشته اما سعید متین پور، دیگر روزنامه نگار زندانی به مرخصی آمد. او طی ۵ سال گذشته از مرخصی محروم بوده و برای اولین بار در

حالی به مرخصی آمده که مدت مرخصی اش تنها ۳ روز است.

فرشته قاضی ـ  ۶ مرداد ۱۳۹۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی