امروز:   فروردین ۳۱, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
آخرین نوشته ها

معاونت امور زنان و خانواده، مدعی شناسایی آسیب‌های حوزه زنان به تفکیک هر استان شد!

شناسایی آسیب‌های حوزه زنان به تفکیک هر استانمعاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری سرانجام پس از گذشت یکسال از حضور دولت اعتدال و تدبیر، از اجرای برنامه  جدیدی با نام «نقشه سازی پلی گون زنان و خانواده» در کشور اطلاع رسانی کرد و در این زمینه وعده داد: بر اساس این برنامه، نقشه آسیب‌های زنان و خانواده در کشور ترسیم شده و براساس الویت‌های هر استان، برای زنان آن منطقه برنامه ریزی می‌شود…

***********

معاون برنامه ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری سرانجام پس از گذشت یکسال از حضور دولت اعتدال و تدبیر، از اجرای برنامه جدیدی با نام «نقشه سازی پلی گون زنان و خانواده» در کشور اطلاع رسانی کرد و در این زمینه وعده داد: بر اساس این برنامه، نقشه آسیب‌های زنان و خانواده در کشور ترسیم شده و براساس الویت‌های هر استان، برای زنان آن منطقه برنامه ریزی می‌شود.

اطهره نژادی در گفت‌و‌گو با خبرنگار ایلنا با اشاره به یکی از مهمترین برنامه‌های معاونت امور زنان که در اولویت‌های این نهاد قرار دارد، گفت: برای برنامه‌ریزی در هر حوزه‌ ابتدا نیاز است که مخاطبان و مسائل آنها شناخته شوند، بنابراین در حال انجام برنامه «نقشه‌سازی پلی گون زنان و خانواده» هستیم.

وی با بیان اینکه قرار نیست که برای تمامی زنان کشور یک نسخه پیچیده شود، توضیح داد: بر اساس این طرح، آمارهای موجود در کشور مربوط به حوزه زنان در حوزه‌های اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی و.. به تفکیک هر استان جمع آوری شده و با میانگین آمارهای کشوری مقایسه می‌شود.

شناسایی آسیب‌های حوزه زنان به تفکیک هر استان

نژادی بدون بیان جزئیات طرح «نقشه سازی پلی گون زنان و خانواده» مدعی شد که برای رفع آسیب های زنان از نگاه علمی پرداخته شده است، افزود: هر استان که در مورد یک آسیب، اختلاف زیادی با میانگین کشوری داشته باشد، به عنوان نقاط بحرانی شناخته می‌شود و رسیدگی به آن آسیب با نگاهی علمی و متمرکز در اولویت برنامه ریزی‌های آن منطقه قرار می‌گیرد.

معاون برنامه ریزی معاونت امور زنان و خانواده از نقاط بحرانی حتی در شهرستان ها ودهستان ها بیان کرده و گفت: این فرآیند برای به دست آوردن نقاط بحرانی در شهرستان‌ها و دهستان‌های آن استان نیز دوباره تکرار می‌شود تا نقشه آسیب‌های زنان و خانواده در کشور ترسیم شود.

وی بدون ذکر آمار واقعی از اعتیاد زنان در شهرستانها ادامه داد: برای نمونه مشخص می‌شود که میزان اعتیاد بانوان در هر استان چقدر است و این آمار با میانگین کشور مقایسه می‌شود و اگر استانی با آمار کشوری اختلاف فاحشی داشت به عنوان نقطه بحرانی شناسایی شده و اعتیاد در اولویت‌های برنامه ریزی برای آن استان در نظر گرفته می‌شود.

نژادی با اشاره به اینکه آمارهای مورد بررسی، تنها از یک سازمان نخواهد بود، تاکید کرد: علاوه بر مرکز آمار، از اطلاعات استانداری‌ها و دیگر نهادهایی که آمارهای لازم راجمع‌ آوری کرده‌اند نیز استفاده شده و تمامی آمار‌ها با هم سنجیده می‌شود.

در پایان معاونت امور زنان و خانواده، طبق روال طرح های گذشته از عدم وجود بودجه کافی و نیروی انسانی گله کرده و گفته که این معاونت توان اجرایی کردن این برنامه‌ها را به تنهایی ندارد، گفت: این معاونت نهادی متولی امور زنان و خانواده است و نه متصدی؛ بنابراین برای به سرانجام رسیدن برنامه نیاز به همکاری سازمان‌های مرم نهاد و نهاد‌های متولی به شدت احساس می‌شود.

نژادی در مورد زمان اجرایی شدن این برنامه نیز گفت: در فرآیند برنامه‌ریزی بخش اصلی فاز شناسایی است و اگر این قسمت به درستی صورت نگیرد هزینه‌ها و سرمایه‌های در نظر گرفته شده به هدر خواهد رفت بنابراین ما سال اول استقرار دولت جدید را به شناخت اختصاص دادیم و از ابتدای مهر ماه سال جاری، وارد فاز عملیاتی خواهیم شد.

۲ شهریور ۱۳۹۲

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی