امروز:   فروردین ۳۱, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
آخرین نوشته ها

گیتی پورفاضل: نسرین ستوده را به دادگاه راه ندادند

Photo: ‎عموم مردم بر این باوراند که کودکانی که مادر آنها به هر دلیلی از جمله بازداشت در کنارشان نیست به نسبت کودکانی که پدر در کنارشان نیست, شرایط سخت تری دارند. تجربه سالهای اخیر به من نشان داد که کودکانی که پدر خانواده در خانه حضور ندارد نه تنها شرایط بهتری ندارند بلکه در بیشتر موارد شرایط روحی بدتر و سخت تری را تحمل می کنند که دلیل آن می تواند ناشی از حس ناامنی ببشتر در نبود پدر باشد.  در مورد زندانیان غیر سیاسی شرایط هر دو گروه, فاجعه بارتر است چرا که علاوه بر مشکلات ناشی از نبود پدر یا مادر حس مجرم بودن آنان نیز شرایط را بدتر می کند.نه تنها امروز که روز جهانی کودک است بلکه هر روز به یاد کودکانی باشیم که به هر دلیلی پدر و مارشان در کنارشان نیست.این عکس سفارشی نسرین است که اخیرا با فاطمه دختر مصطفی دانشجو از وکلای دراویش گنابادی که هم اکنون به همراه عده ی قابل توجهی از دراویش در بازداشت اند گرفته شده است. اتهام آنان این است که اندکی متفاوت فکر می کنند.فاطمه قبل از آمدن به خانه ی ما به مادرش گفته بود که کاش خاله نسرین بابا را هم با خودش می آورد. نسرین گفت که حاضرم برگردم تا این بار با بابا بیا خونه.روز جهانی کودک گرامی باد‎گیتی پورفاضل گفت: در یک پرونده من به همراه خانم نسرین ستوده وکالت داشتیم و با وجود این که خانم ستوده وکالت نامه رسمی و پروانه وکالت دارد اما از سوی قاضی صلواتی اجازه ورود به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب را پیدا نکرد…
**********

وکیل مدافع اولیای دم ستار بهشتی گفت که خبر منتشر شده در یکی از سایت‌ها مبنی بر اعتراض به حکم پرونده ستار بهشتی کذب است.

گیتی پورفاضل در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پس از آن که دادگاه اعتراض ما به شبه عمدی دانستن قتل ستار بهشتی را نپذیرفت خانواده ستار بهشتی از پیگیری این پرونده انصراف دادند و گفتند قتل فرزندشان عمدی بوده است لذا حاضر به دریافت دیه نیستند.

او با بیان این که خبر منتشر شده در یکی از سایت‌ها مبنی بر اعتراض به حکم پرونده ستار بهشتی از سوی خانواده‌اش کذب است گفت: پس از صدور رای دادگاه بدوی دادستان به حکم اعتراض کرد ولی دادگاه تجدید نظر هم حکم دادگاه بدوی را تایید کرد.

پورفاضل گفت: ما در این زمینه صرفا یک نامه اعتراض‌آمیز به دادستان تهران قبل از رسیدگی به پرونده در دادگاه نوشتیم و گفتیم اتهام در این پرونده قتل عمد است ولی این نامه هم نتیجه‌ای نداشت.

وی گفت: ما در این پرونده درخواست اعاده دادرسی هم ارائه نکردیم زیرا ارائه آن را بی‌نتیجه می‌دانیم.

به گزارش ایسنا، متهم پرونده قتل ستار بهشتی در بازداشتگاه پلیس فتا با حکم شعبه ۱۴ دادگاه تجدیدنظر استان به سه سال حبس، دو سال اقامت اجباری در برازجان و ۷۴ ضربه شلاق محکوم شده است.

این وکیل دادگستری در بخش دیگری از گفت‌وگوی خود با ایسنا از نپذیرفتن نسرین ستوده به عنوان وکیل در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب انتقاد کرد.

وی گفت: در یک پرونده من به همراه خانم نسرین ستوده وکالت داشتیم و با وجود این که خانم ستوده وکالت نامه رسمی و پروانه وکالت دارد اما از سوی قاضی صلواتی اجازه ورود به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب را پیدا نکرد.

ندای سبز آزادی/۷ شهریور ۱۳۹۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی