امروز:   فروردین ۹, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

تجمع معترضین به اسید پاشی در تهران و اصفهان

تجمع اعتراضی توسط جنبش زنان در همبستگی با تجمع مردم اصفهان در اعتراض به اسیدپاشی ها امروز برگزار شد.از جمله نوشته های این پلاکاردها : «قتل های زنجیره ای = اسیدپاشی زنجیره ای» / «طرح صیانت از حریم حجاب و عفاف، تبعیض آشکار علیه زنان است» / «طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را از دستور کار مجلس خارج کنید» / «سخنان ضد زن، بسترسازی خشونت علیه زنان» / «داعش آنی می کشد، اسیدپاش زجرکش می کند» / «قوانین ضدزن، بسترسازی خشونت عریان علیه زنان» و…/

*****
تجمع اعتراضی توسط جنبش زنان در همبستگی با تجمع مردم اصفهان در اعتراض به اسیدپاشی ها امروز مقابل مجلس شورای اسلامی برگزار شد، که در این تجمع به چندتن از مردان حاضر در تجمع از سوی برخی از نیروهای انتظامی تعرضاتی صورت گرفت. همزمان گزارش ها حاکی از آن است که صبح امروز در اعتراض به اسیدپاشی های اخیر در اصفهان تجمعی در اطراف دادگستری این شهر شکل گرفت.

به گزارش کانون مدافعان حقوق بشر، تجمع اعتراضی توسط جنبش زنان در همبستگی با تجمع مردم اصفهان در اعتراض به اسیدپاشی ها امروز مقابل مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

این تجمع با حضور حدود ۲۰۰ تن از فعالان جنبش زنان از ساعت ۱۱ آغاز و تا ساعت ۱۲ و نیم ادامه داشت. در این تجمع شعارهایی همچون: «اسیدپاشی جنایت، قانونگذار حمایت»، «ما زنیم انسانیم، شهروند این دیاریم، اما حقی نداریم»، «آمرین جنایت، مجازات، مجازات»، «قوانین ضد زن ملغی باید گردد»، «آلیا، آلیا / خجالت، خجالت»، «مجلس، دولت، حمایت، حمایت» از سوی حاضران سرداده شد.

گروه هایی از جنبش زنان با در دست داشتن پلاکاردهایی اعتراض خود را نسبت به طرح هایی که در دستور کار مجلس قرار دارد، اعلام کردند. از جمله نوشته های این پلاکاردها چنین بود: «قتل های زنجیره ای = اسیدپاشی زنجیره ای» / «طرح صیانت از حریم حجاب و عفاف، تبعیض آشکار علیه زنان است» / «طرح حمایت از آمران به معروف و ناهیان از منکر را از دستور کار مجلس خارج کنید» / «سخنان ضد زن، بسترسازی خشونت علیه زنان» / «داعش آنی می کشد، اسیدپاش زجرکش می کند» / «قوانین ضدزن، بسترسازی خشونت عریان علیه زنان» و…

در این تجمع چندتن از زنان قربانی اسیدپاشی شرکت داشتند که حضورشان نمود بارز خشونت عریان علیه زنان بود.

در ضمن در این تجمع به چندتن از مردان حاضر در تجمع از سوی برخی از نیروهای انتظامی تعرضاتی صورت گرفت. از جمله محمد نوری زاد که مشغول تهیه عکس بود، توسط لباس شخصی های حاضر در تجمع مورد ضرب و شتم قرار گرفت و با ماشین پلیس از محل دور شد. اما برخی دیگر از مردان حاضر که مورد تعرض قرار گرفتند با شعارهای حاضران از جمله «نیروی انتظامی حمایت، حمایت» و نیز «نیروی انتظامی، ولش کن، اسیدپاش دستگیر کن» از دست پلیس رهایی یافتند.

فعالان جنبش زنانی که در این تجمع شرکت داشتند از طیف های مختلف بودند.

همزمان و به گزارش ندای سبز آزادی در اجتماعی که جمع زیادی از زنان اصفهانی شرکت داشتند از مسئولان خواسته شده که با مساله اسیدپاشی مقابله و عاملان آن را شناسایی کنند.

بخشی از شعارهای مردم اصفهان در اعلام انزجار نسبت به مساله اسیدپاشی به دختران به شرح زیر است:

“زاینده رود خشک شده. اسیدپاشى مد شده”
نیروی انتظامی، چشمای خواهرم کو؟
روحانی ما امنیت نداریم/ اصفهان شهر ماست، امنیت حق ماست/ای خواهر قربانی، درقلب ما می‌مانی/اسیدپاش مزدوره، امنیت از ما دوره./ای دختر ایرانی، حمایتت می‌کنیم.
این سکوت، حمایت از داعش است/ زاینده‌رود خشک شده، اسیدپاشی مد شده/امنیت، آزادی، حق مسلم ماست/ سهیلای بی‌گناه، حمایتت می‌کنیم/ای کم‌تر از داعشی، اسید به ما می‌پاشی /با حجاب بی حجاب، اسیدپاشی نمی‌خوایم./صدا سیما بی غیرت، حمایت حمایت

جرس / ۳۰ مهر / ۱۳۹۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی