امروز:   اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
آخرین نوشته ها

برگزیده مهمترین خبرها

ـــ سحرگاه امروز ریحانه جباری، در زندان رجایی شهر کرج اعدام شد
ـــ اعتصاب غذای چهارده تن از زندانیان سیاسی رجایی شهر در همدردی با قربانیان
اسید پاشی
ـــ صدور قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی برای ناهید گرجی
ــــ نامه محمدرضا شجریان به خانواده سربندی خواستار صرف نظر از مجازات ریحانه جباری شد

******

سحرگاه امروز ریحانه جباری، زنی که متهم به ارتکاب قتل در سن ۱۹ سالگی بود در زندان رجایی شهر کرج اعدام شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، دادستانی تهران ساعاتی پیش با صدور اطلاعیه‌ای از اعدام ریحانه جباری ملایری فرزند فریدون متولد سال ۱۳۶۶ در سحرگاه روز جاری در زندان رجایی شهر کرج خبر داد. بر اساس این اطلاعیه ریحانه جباری متهم به قتل مرتضی عبدالعلی سربندی در سال ۱۳۸۶ بود.

لازم به اشاره است توقف اجرای حکم اعدام خانم جباری و اعمال شفافیت بیشتر در پرونده، مورد خواست بسیاری از سازمانهای بین المللی و ایرانی مدافع حقوق بشر بود که از سوی دستگاه قضایی نادیده گرفته شد.

 

اعتصاب غذای چهارده تن از زندانیان سیاسی رجایی شهر در همدردی با قربانیان اسید پاشی


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، چهارده تن از زندانیان سیاسی سالن ۱۲ زندان رجایی شهر کرج در همدردی با زنان مصدوم اسیدپاشی‌های اخیر اصفهان روز شنبه دست به اعتصاب غذا می‌زنند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، رضا اکبری منفرد، محمد امیر خیزی، بهنام ابراهیم‌زاده، خالدحردانی، افشین حیرتیان، صالح کهن‌دل، ابوالقاسم فولاوند، شاهرخ زمانی، سعید ماسوری، محمد علی منصوری، اسد الله هادی، لطیف حسنی، افشین بایمانی و میثاق یزدان‌نژاد روز شنبه ۳ آبان ماه در همدردی با زنان مصدوم اسیدپاشی‌های اخیر اصفهان دست به اعتصاب غذا زدند.

این زندانیان سیاسی در بخشی از نامه خود نوشته‌اند: «زنان قهرمان سال هاست توسط حکومت به صورت مستقیم عریان وخشن سرکوب می‌شوند. نداشتن استقلال اجتماعی. حجاب اجباری. محرومیت ازدروس دانشگاهی خواص… والبته صدامحرومیت دیگر در قانون اساسی تنها بخش کوچکی از اقدامات خشونت آمیز اعمال شده علیه زنان است که سالهاست به صورت سیستماتیک و کاملا کانالیزه شده برعلیه زنان اعمال می‌شود.»

 

صدور قرار وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی برای ناهید گرجی


به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، ناهید گرجی شنبه ۱۹ مهر ماه توسط نیروهای امنیتی مشهد در منزل خود بازداشت شد.

اکنون پس از گذشت دو هفته از بازداشت وی مسئولان به خانواده این فعال شبکه‌های اجتماعی اطلاع داده‌اند که برای وی وثیقه ۴۰۰ میلیون تومانی در نظر گرفته شده است.

یکی از نزدیکان ناهید گرجی به گزارشگر هرانا گفت: «این میزان وثیقه برای خانواده گرجی بسیار سنگین است و به هیچ وجه تناسبی با جرمی که به علت آن ناهید را بازداشت کرده‌اند نیز ندارد.»

 

 

نامه محمدرضا شجریان به خانواده سربندی، خواستار صرف نظر از مجازات ریحانه جباری شد

Photo: ‎محمدرضا شجریان در نامه‌ سرگشاده‌ ای به خانواده مرحوم سربندی خواستار صرف نظر از مجازات ریحانه جباری شد. متن نامه به این شرح است:خانواده‌ی محترم دکتر مرتضى سربندیبا سلام؛وقتى عواطف اجتماعى به اوج نقطه‌ی انسانى خود می‌رسد همگان کار خیر و نیکو را انتظار می‌کشند. هیچ عاطفه‌ی پاک انسانى خون را با خون نمی‌شوید. در این میان یک نفر است که اشتباه بزرگ را مرتکب شده، آن هم بر کسى روشن نیست.به هر جهت خون انسانى ریخته شده و دیگر انسانى ٧ سال در زندان ساعت‌هاى عمر را با مرگ و زندگى شمارش کرده است.وجدان آگاه و بیدار جامعه امروز گذشت را از شما انتظار می‌کشد و تحسین می‌کند؛ از انتقام هراس دارد.سزاوار است با بزرگوارى خانوادگى از کشتن بپرهیزید و به انسان درمانده و نا‌امیدى زندگى دوباره ببخشید تا دیگر انسان‌ها را خوشحال کرده باشید،پیشنهاد و خواهش من اینست: «این دختر را نکشید»به یقین او نیز تمام عمر مدیون و دوستدار شما خواهد بود.با امتنان فراوان. محمدرضا شجریانمنبع:http://bit.ly/1DHLRKB......................................کارگاه آموزشی شهروندیار‎
خانواده‌ی محترم دکتر مرتضى سربندی
با سلام؛
وقتى عواطف اجتماعى به اوج نقطه‌ی انسانى خود می‌رسد همگان کار خیر و نیکو را انتظار می‌کشند. هیچ عاطفه‌ی پاک انسانى خون را با خون نمی‌شوید. در این میان یک نفر است که اشتباه بزرگ را مرتکب شده، آن هم بر کسى روشن نیست.
به هر جهت خون انسانى ریخته شده و دیگر انسانى ٧ سال در زندان ساعت‌هاى عمر را با مرگ و زندگى شمارش کرده است.
وجدان آگاه و بیدار جامعه امروز گذشت را از شما انتظار می‌کشد و تحسین می‌کند؛ از انتقام هراس دارد.
سزاوار است با بزرگوارى خانوادگى از کشتن بپرهیزید و به انسان درمانده و نا‌امیدى زندگى دوباره ببخشید تا دیگر انسان‌ها را خوشحال کرده باشید،
پیشنهاد و خواهش من اینست: «این دختر را نکشید»
به یقین او نیز تمام عمر مدیون و دوستدار شما خواهد بود.
با امتنان فراوان. محمدرضا شجریان

منبع: سایت بهار

۳ آبان۱۳۹۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی