امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    

برخی از مهم ترین ها

asid3رایزنی با کانون وکلا برای استیفای حقوق قربانیان اسیدپاشی…؛ وعده تحقق حضور زنان در ورزشگاه هابه جز مسابقات شنا و کشتی …؛ اعتراض‌ سازمان “عفو بین‌الملل” به اعدام ریحانه جباری…؛ نشریات زنان امروز و تهران امروز مجرم شناخته شدند …استانی که تعداد قضات زن آن بیشتر است …؛ پیروزی قاطع خانم “دیلما روسف” در انتخایات ریاست جمهوری برزیل…؛ بوکو حرام ۳۰ زن دیگر را ربود…؛ درخواست تعیین کمیته حقیقت‌ یاب در مورد حامیان داعش…

 

***


asid3ـ ارائه پیشنهاد “اختصاص اعتبار برای درمان قربانیان اسیدپاشی”

به نقل از ایسنا معاون رئیس جمهور گفت: روز گذشته در جلسه هیات دولت پیشنهاد تخصیص اعتبار خاصی برای درمان قربانیان اسیدپاشی ارائه دادم و این پیشنهاد به صورت کتبی نیز ارائه شد.وی با اشاره به حوادث اسیدپاشی اظهار کرد: جنایاتی که تحت عنوان اسیدپاشی رواج یافته، امنیت جسمی، روانی دختران و زنان را خدشه‌دار کرده است. در این راستا در جلسه دیروز هیات دولت وزرای دادگستری، اطلاعات و کشور گزارش عملکرد خود در زمینه اسیدپاشی را ارائه دادند و رئیس‌جمهور نیز در سخنانی این عمل را به شدت محکوم کردند و گفتند که تا شناسایی عامل و یا عاملان این پدیده زشت از پا نخواهیم نشست.

 

 


WARZWSHGAـ وعده تحقق حضور زنان در ورزشگاه هابه جز مسابقات شنا و کشتی

مشاور ورزش امور و خانواده در امور زنان و خانواده ریاست جمهوری  به نقل از ایلنا گفت: پس از انجام بررسی‌های کار‌شناسی به این نتیجه رسیده‌ایم که به غیر از ورزش‌های شنا و کشتی حضور زنان در ورزشگاه‌ها برای دیگر مسابقات مشکلی را به وجود نمی‌آورد. طاهره طاهریان ادامه داد: امیدوارم با همکاری وزارت ورزش و جوانان بتوانیم حضور زنان در ورزشگاه‌ها را محقق کنیم.

 

 

 

reyhanehـ “لکه خونین دیگری در سابقه حقوق‌بشر ایران”

به گزارش دویچه وله سازمان “عفو بین‌الملل” با انتشار بیانیه‌ای اعدام ریحانه جباری را “لکه خونین دیگری در سابقه حقوق‌بشر ایران” توصیف کرد و آن را محکوم کرد.

حسیبا حاجی صحراوی، معاون برنامه خاورمیانه و آفریقای شمالی گفت: «ایران بار دیگر در اجرای مجازات اعدام با وجود نگرانی‌های جدی درباره منصفانه بودن محاکمه‌ها پافشاری کرد.»

پس از اجرای حکم اعدام ریحانه جباری وزارت خارجه آمریکا نیز در بیانیه‌ای در مورد “عادلانه” برگزار شدن روند محاکمه ریحانه جباری ابراز “نگرانی جدی” کرد.

 

 

 

ZANANEMROOZـ نشریات زنان امروز و تهران امروز مجرم شناخته شدند

به نقل از خبر آنلاین دادگاه رسیدگی به اتهامات روزنامه تهران امروز، نشریه افکار، ورزشی گل و زنان امروز در شعبه ۷۹ دادگاه کیفری استان تهران به ریاست قاضی کشکولی و با حضور اعضای هیئت منصفه مطبوعات برگزار شد. سخنگوی هیئت منصفه مطبوعات  بیان کرد: نشریه زنان امروز نیز به اتهام استفاده ابزاری از تصاویر زنان با اکثریت آراء مجرم شناخته و با اکثریت آراء مستحق تخفیف دانسته شد. سخنگوی هیات منصفه مطبوعات گفت: نشریه تهران امروز به اتهام انتشار حکم غیر قطعی دادگاه با اکثریت آراء مجرم شناخته و با اکثریت آراء مستحق تخفیف دانسته شد.

علی اکبرکسائیان گفت: نشریه افکار نیز بابت نشر مطالب خلاف واقع به اتفاق آراء مجرم شناخته شد و بابت فعالیت تبلیغی علیه نظام با اکثریت آراء مجرم شناخته شد.همچنین هئیت منصفه مطبوعات استان تهران با اکثریت آراء متهم را مستحق تخفیف ندانست. او ادامه داد: نشریه ورزشی گل بابت نشر مطالب خلاف واقع به قصد اضرار به غیر با اکثریت آراء مجرم شناخته و با اکثریت آراء مستحق تخفیف دانسته شد.

 

 

 

ـ استانی که تعداد قضات زن آن بیشتر است

gezawatهمچنین به نقل از خبر آنلاین رئیس دادگستری استان یزد گفت: با توجه به اینکه استان یزد یک استان مذهبی به شمار می‌رود کم جرم‌ترین استان کشوراست. وی گفت: تعداد قضات زن در استان یزد نسبت به قضات مرد و همچنین قضات سایر استان‌ها بیشتر است.

 

 

 


DAILAM ROSOـ پیروزی قاطع خانم “دیلما روسف” در انتخایات ریاست جمهوری برزیل

به گزارش رادیو فرانسه خانم “دیلما روسف” برای بار دوم با پیروزی در انتخابات به ریاست جمهوری این کشور برگزیده شد.
براساس نتایج اعلام شده، خانم روسف با ۵١٫۴۵ درصد آرا، در مقابل رقیب “آسیو نیوس” پیروزشد؛ رقیب خانم روسف بیش از ۴٨ درصد آرا را به دست آورد.

 

 

 

ـ بوکو حرام ۳۰ زن دیگر را ربود

به گزارش رادیو زمانه روزنامه «پرمیوم تایمز» صبح امروز، دوشنبه ۲۷ اکتبر گزارش داده است که اسلام‌گرایان تندرو بوکو حرام آتش‌بس هفته گذشته با دولت نیجریه را نقض کاعتراض مردم به دخترربایی اسلام‌گرایان بوکو حرام در نیجریهردند، به روستاهایی در استان بورنو حمله کردند، خانه‌های روستائیان را غارت کردند، ۱۷ نفر را به قتل رساندند و دختران نوجوان را ربودند.

یکی از مقامات امنیتی دولت نیجریه به روزنامه «پرمیوم تایمز» گفته است: «به ما گزارش‌هایی رسیده مبنی بر اینکه بوکو حرام پسران نوبالغ و دختران نوجوان را در روستاهای اطراف شهر مافا ربوده است.»

شاهدان عینی همچنین گزارش داده‌اند که اسلام‌گرایان تندرو احشام و آذوقه روستائیان را نیز به غارت برده‌اند.

ابوبکر شیکاو، رهبر بوکو حرام که گفته می‌شود کشته شده

ابوبکر شیکاو، رهبر بوکو حرام که گفته می‌شود کشته شده

دیدبان حقوق بشر با ۳۰ زن و دختری که طی یک سال و نیم گذشته توسط اسلام‌گرایان تندرو بوکو حرام ربوده شده و در این میان آزاد شده‌اند، گفت‌وگو کرده و بر آن اساس گزارشی درباره دختران ربوده‌شده نیجریایی پرداخته است. در این گزارش آمده که دختران ربوده شده را به زور وادار به ازدواج می‌کنند و در مواردی حتی این گمان وجود دارد که از آن‌ها در عملیات انتحاری استفاده می‌شود.

گودلاک جاناتان، رئیس جمهور نیجریه اعلام کرده بود که در تاریخ ۱۷ اکتبر سال جاری با بوکو حرام قرارداد آتش‌بس منعقد کرده و با آن‌ها در مذاکراتی به این توافق دست یافته که اسلام‌گرایان ۲۰۰ دختر دانش‌آموزی را که شش ماه پیش ربوده بودند، آزاد کنند.

با وجود کمک‌های جامعه جهانی هنوز هیچگونه نشانی از دختران ربوده شده به دست نیامده است.

اکثر مردم شمال نیجریه مسلمان و فقیر هستند. بوکوحرام با استفاده از شکاف‌های اجتماعی و اقتصادی بین جنوب با اکثریت جمعیت مسیحی و شمال این کشور، با روش‌های تروریستی و خشونت فزاینده اقدام به آدم‌ربایی، اخاذی و ترور می‌کند.

بوکو حرام که با آموزش به شیوه غربی مخالف است، دختران دانش‌آموز را می‌رباید و آزادی آن‌ها را منوط به آزاد کردن اسلامگرایانی می‌کند که در زندان‌های حکومت مرکزی هستند.

بوکو حرام در صدد ایجاد دولتی اسلامی در شمال نیجریه است. آن‌ها بخشی از این منطقه را که نفت‌خیز است در دست دارند و از سال ۲۰۰۹ تاکنون هزاران نفر را یا ربوده و یا در بمب‌گذاری‌ها کشته‌اند. در حملات بوکو حرام به روستاهای نیجریه تنها در سال جاری ۳۰۰۰ نفر کشته شده‌اند.

 

 

 

ـ درخواست تعیین کمیته حقیقت‌یابِ در مورد حامیان داعش

بیش از سیصد فعال سیاسی و مدنی، در نامه ای دبیر کل سازمان ملل متحد از وی خواسته اند تا زمینه فراهم آورد تا در اسرع وقت کمک‌های امدادی و انسانی مورد نیاز مردم کوبانی و دیگر آوارگانِ ناشی از هجوم داعش برای این مردم ارسال شود. به گزارش جرس، در این نامه آمده است: افزون بر فوریت ارسال کمک‌های بشردوستانه، از جنابعالی مصراً درخواست می‌شود تعیین کمیته‌ای حقیقت‌یابِ بین‌المللی را ــ از برایِ شناسایی افراد، گروه‌ها و کشورهایی که در تأسیس گروه تروریستی داعش نقش داشتند و آن را مسلح کردند ــ در دستور کارِ خود و سازمان ملل قرار دهید.

ه‌نام خدا

دبیرکل محترم سازمان ملل
جناب آقای بان‌کی‌مون

با درود و آرزوی موفقیت جنابعالی.
همانگونه که مستحضرید بر اثر حمله‌های گروه تروریستی داعش در عراق و سوریه تاکنون میلیون‌ها تن آواره و هزاران تن کشته و زخمی شده‌اند. پس از گسترشِ یورش این گروه تروریستی به اقلیم کردستان عراق و به ویژه جنایت‌های آنان علیه مردم ایزدی در شنگال، در هفته‌های گذشته حمله‌های این گروه علیه دیگر هم‌تبارانِ ما ایرانیان، یعنی مردم کرد سوریه در کوبانی و سایر نقاط، تشدید شده است. ما امضاکنندگان این نامه به عنوان فعالان فرهنگی و مدنی در ایران از جنابعالی درخواست می‌کنیم تا به عنوان وظیفه‌ای فوری و خطیر زمینه‌های توجه بیشتر جامعه جهانی به این موضوع را جلب کنید تا در اسرع وقت کمک‌های امدادی و انسانی مورد نیاز مردم کوبانی و دیگر آوارگانِ ناشی از هجوم داعش برای این مردم ارسال شود.
عالیجناب!
افزون بر فوریت ارسال کمک‌های بشردوستانه، از جنابعالی مصراً درخواست می‌شود تعیین کمیته‌ای حقیقت‌یابِ بین‌المللی را ــ از برایِ شناسایی افراد، گروه‌ها و کشورهایی که در تأسیس گروه تروریستی داعش نقش داشتند و آن را مسلح کردند ــ در دستور کارِ خود و سازمان ملل قرار دهید. برای دیدن اسامی لطفا اینجا.

 

۶ آبان ۱۳۹۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی