امروز:   فروردین ۹, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
آخرین نوشته ها

برگزیده مهمترین خبرها



وکیل غنچه قوامی از استعفای خود از وکالت این پرونده به درخواست مادر قوامی خبر داد…/«کودک آزاری» و «همسرآزاری» علت ۱۷ درصد تماس‌ها با اورژانس اجتماعی ../در هفته گذشته ٢۶ کافه در تهران پلمب شده است. این بی‌سابقه‌ترین موج پلمب کافه‌ها در تهران است./

****

غنچه قوامی از اتهامات جدید خود تبرئه شد
برای اتهام تبلیغ علیه نظام غنچه قوامی به یکسال حبس محکوم شده بود که این حکم صادر و به ما ابلاغ شده است اما در مرحله تجدیدنظرخواهی دیگر بنده مسئولیتی ندارم و وکیل جدید کارها را انجام می‌دهد.

سید محمود علیزاده طباطبایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایلنا، با اشاره به پرونده غنچه قوامی عنوان کرد: به درخواست مادر غنچه قوامی از پیگیری و وکالت این پرونده استعفا دادم.

وکیل سابق پرونده قوامی یادآور شد: اتهامات جدیدی از جمله جاسوسی و اجتماع و تبانی برای اقدام علیه امنیت کشور اخیرا در پرونده قوامی مطرح شده بود که با پیگیری‌های ما قرار منع تعقیب برای این اتهامات صادر شد.

وی گفت: برای اتهام تبلیغ علیه نظام غنچه قوامی به یک‌سال حبس محکوم شده بود که این حکم صادر و به ما ابلاغ شده‌است اما در مرحله تجدیدنظرخواهی دیگر بنده مسئولیتی ندارم و وکیل جدید کارها را انجام می‌دهد.

گفتنی است غنچه قوامی شهروند ایرانی‌الاصل مقیم انگلیس ۳۰ خرداد پس از رفتن برای تماشای مسابقه والیبال مردان در ایران، به صورت موقت توسط مأمورین نیروی‌انتظامی دستگیر و پس از چند ساعت آزاد شد. او ده روز بعد و در روز ۹ تیر در مراجعه به بازداشتگاه برای تحویل گرفتن اموال شخصی خود مجدداً توسط مأمورین بازداشت شد.

تنها جلسه دادگاه قوامی در روز ۲۲ مهر ۱۳۹۳ برگزار شد.

«کودک آزاری» و «همسرآزاری» علت ۱۷ درصد تماس‌ها با اورژانس اجتماعی

بنابر اظهارات معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی کشور، ۱۷ درصد تماس‌های برقرار شده و مرتبط، با خط اورژانس اجتماعی (۱۲۳) در رابطه با «کودک آزاری» و «همسرآزاری» بوده است.

دکتر حبیب‌الله مسعودی‌فرید در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گفت: از ابتدای سال ۹۳ تاکنون ۳۵۰ هزار تماس غیرمرتبط و ۱۲۰ هزار تماس مرتبط با فعالیت‌های اورژانس اجتماعی، با خط تلفن این مرکز (۱۲۳) برقرار شده است که ۹ درصد تماس‌های مرتبط در رابطه با «کودک‌آزاری» و هشت درصد آنها در ارتباط با «همسرآزاری» بوده است.

وی با بیان اینکه اکثر تماس‌های مرتبط با اورژانس اجتماعی، در حد اطلاع‌رسانی و راهنمایی افراد از مددکاران و کارشناسان این مرکز است افزود: آمار تماس‌ها نسبت به سال گذشته تغییرات محسوسی نداشته است. آمارهای مرکز اورژانس اجتماعی فقط در ارتباط با تماس‌هایی است که با این مرکز انجام شده و برای مثال نمی‌تواند نشان‌دهنده میزان شیوع کودک‌آزاری یا همسرآزاری در کشور باشد.

میزان «کودک آزاری» در دختران و پسران تقریبا یکسان است

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی ضمن اشاره به اینکه طبق آمار اورژانس اجتماعی تقریبا میزان «کودک آزاری» در دختران و پسران تقریبا یکسان است، گفت: در کودک‌آزاری‌هایی که به این مرکز گزارش می‌شوند، اغلب کودکان در سنین زیر پنج سال قرار دارند؛ چرا که فرد در این سنین آسیب‌پذیرتر و دارای قدرت دفاعی کمتری است. این در حالیست که کودک‌آزاری‌هایی که در سنین زیر پنج سال رخ می‌دهد، اغلب شدیدتر و با تاثیرات روانی بدتر و بیشتری همراه است.

به گفته مسعودی‌فرید، اغلب گزارشهای کودک آزاری از سوی اطرافیان، همسایه‌ها، اقوام و… به این مرکز اطلاع داده می‌شود اما در همسرآزاری به علت بالغ بودن فرد در بیشتر موارد، خود فرد با مرکز اورژانس اجتماعی تماس برقرار می‌کند.

وی همچنین گفت: بیشتر تماس‌گیرندگان این مرکز را زنان تشکیل می‌دهند.

روند پیگیری موارد کودک‌آزاری توسط اورژانس اجتماعی

مسعودی‌فرید درباره روند پیگیری موارد کودک‌آزاری توسط اورژانس اجتماعی توضیحاتی ارائه کرد.

وی در این باره به ایسنا گفت: وقتی با مورد کودک‌آزاری مواجه می‌شویم و کودک را از خانواده تحویل می‌گیریم، در اسرع وقت و تا کمتر از ۲۴ ساعت باید از قاضی حکم قضایی اخذ تا بتوانیم کودک را نزد خود(بهزیستی) نگهداری کنیم.

وی در ادامه تصریح کرد: کودک حداکثر تا ۴۲ روز و در واقع در دو دوره ۲۱ روزه می‌تواند نزد بهزیستی بماند.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی ادامه داد: در این ۴۲ روز بررسی‌های مددکاری، روانشناختی و پیگیری‌های حقوقی در مورد وضعیت کودک، انجام می‌شود.

مسعودی‌فرید ادامه داد: اگر مشکلی نباشد، می‌توان کودک را به خانواده برگرداند، اما اگر عدم صلاحیت خانواده احراز شود، با صلاحدید کودک، یا وی را به جد پدری و یا اقوام درجه یک (در صورت دارا بودن صلاحیت‌های لازم) تحویل و یا وارد مراکز “شبه خانواده” بهزیستی می‌شود.


موج بی‌سابقه پلمپ کافه‌های تهران؛ پلمب ٢۶ کافه در یک هفته
جرس: هفته‌ای که گذشت برای کافه‌نشینهای تهرانی، هفته خوبی نبود؛ تعداد زیادی از آنها در هفته گذشته، بنا به عادتشان به کافه همیشگی‌شان رفتند اما در آن را بسته دیدند و پلمب.

آنطور که صاحبان چند کافه به «شهروند» می‌گویند در هفته گذشته ٢۶ کافه در تهران پلمب شده است. آنها می‌گویند این بی‌سابقه‌ترین موج پلمب کافه‌ها در تهران است.

محمد، صاحب یک کافه در خیابان کریمخان به «شهروند» می‌گوید شنبه هفته گذشته ماموران پلیس اماکن به کافه تحت مدیریت او مراجعه کرده و گفته‌اند که به دلیل «رعایت نکردن بعضی شئونات» کافه آنها پلمب می‌شود: «کافه ما یک‌سال و دو ماه است که افتتاح شده و تا به حال هیچ تذکری به ما داده نشده بود اما شنبه هفته گذشته از پلیس اماکن فاتب مرکزی به کافه ما آمدند و گفتند که کافه‌مان پلمب می‌شود.»

مناسب نبودن حجاب مشتریان کافه و کشیدن سیگار از دیگر موضوعاتی بوده که ماموران پلیس اماکن به صاحبان این کافه برای پلمب آن اعلام کرده‌اند. البته این بار موضوع دیگری هم در میان بوده؛ «وجود نداشتن دید انتظامی.» دلیلی که به گفته صاحبان چند کافه پلمب‌شده تا به حال ماموران پلیس اماکن در تذکرهایشان به آن اشاره‌ای نداشته‌اند و حالا به‌عنوان یکی از دلایل مجاز نبودن ادامه فعالیت کافه‌ها به آن اشاره شده است. این نخستین‌بار نیست که پلمب کافه‌ها و حتی قهوه‌خانه‌ها در تهران خبرساز می‌شود ولی این بار به نظر می‌رسد کافه‌هایی در تهران پلمب شده‌اند که جزو معروفترین و پرمشتری‌ترین کافه‌ها در تهران بوده‌اند. کافه‌های «گندم، مون، لورکا، کیوسک، آوانسن، هیچ و …» جزو این کافه‌ها بوده‌اند.

صاحب یکی دیگر از کافه‌هایی که حدود ٧‌سال است افتتاح وهفته گذشته پلمب‌شده دراین‌باره به «شهروند» می‌گوید: «سه‌شنبه هفته گذشته ماموران پلیس اماکن حکم پلمب کافه‌مان را آوردند. هرچند قبلا هم ما تذکراتی را از پلیس اماکن گرفته بودیم اما این بار گفتند که باید کافه پلمب شود. من شخصا آمار ٢۶ کافه را از همکارانم شنیده‌ام که پلمب شده‌اند.»

او هم رعایت نکردن حجاب، کشیدن سیگار و کنار هم نشستن دختران و پسران را از دلایل پلمب کافه تحت مدیریتش اعلام می‌کند. پلمب گسترده کافه‌های تهران درحالی اتفاق می‌افتد که همین دوماه پیش، پلمب بیش از ١٠ کافه و قهوه‌خانه در لواسان هم خبرساز شد. قبل از آن و در خرداد گذشته بود که پخش مسابقات جام‌جهانی در بعضی کافه‌ها هم محل بحث‌های زیادی شد.

آن زمان اسکندر آزموده، رئیس اتحادیه کافی‌شاپ‌داران تهران دراین‌باره گفت: «به اعضایمان گفته‌ایم که هنگام پخش بازی‌های جام‌جهانی تلویزیون را روشن نکرده یا شبکه‌ای به جز شبکه‌ای که بناست بازی‌ها را پخش کند انتخاب کنند. بنابراین اگر اقداماتی نظیر شرط‌‌بندی یا حوادث دیگری که از پخش فوتبال در این مکان‌ها ناشی می‌شود رخ بدهد ما از نیروی انتظامی کمک خواهیم گرفت.»

رئیس اتحادیه کافی‌شاپ‌داران تهران گفت که اگر مشکلی پیش بیاید احتمال لغو پروانه فعالیت اعضای متخلف نیز وجود دارد. او با بیان این‌که کافی‌شاپ‌ها نباید از ساعت ١٢ شب به بعد فعالیتی داشته باشند گفت: «به تمامی اعضا از طریق ارسال پیامک این موضوع را اطلاع داده‌ایم و با برخی دیگر به شکل حضوری و تلفنی صحبت کرده‌ایم تا مشکلی پیش نیاید اما از آنان تقاضا داریم که این بحث را مدیریت کنند.»

بعد از آن هم هلالی رئیس پلیس اماکن «ناجا» گفت که «تاکنون موضوع پخش فوتبال از کافی شاپ‌ها در نیروی انتظامی مطرح نشده و مجوزی برای دیدن فوتبال در مکان‌های یادشده از سوی اداره اماکن ناجا صادر نشده است.»

۹۳٫۹٫۱

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی