امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

فعالان محیط زیست در مقابل شورای شهر تهران تجمع کردند

تجمه شورای شهرسه شنبه ۷ بهمن تعدادی از مردم، دانشجویان و فعالان محیط زیست در اعتراض به تخریب باغ‌های شهر تهران و پیشنهاد ۱۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری برای فروش تراکم مقابل شورای شهر تجمع کردند. معترضین پلاکاردهایی با شعارهای «خفه شدیم» و «تراکم فروشی تا کی؟» در دست داشتند.

************

 

فعالان محیط زیست در مقابل شورای شهر تهران تجمع کردند

تعدادی از مردم، دانشجویان و فعالان محیط زیست در اعتراض به تخریب باغ‌های شهر تهران و پیشنهاد ۱۰ هزار میلیارد تومانی شهرداری برای فروش تراکم تجمع کردند. این تجمع امروز سه شنبه ۷ بهمن مقابل شورای شهر انجام شد.

این افراد که پلاکاردهایی با شعارهای «خفه شدیم» و «تراکم فروشی تا کی؟» در دست داشتند، پس از سر دادن شعار با دخالت حراست شهرداری به پیاده‌روی مقابل ساختمان هدایت شدند.

سخنگوی معترضان از شهردار پرسید: «شهردار تهران باید توضیح دهد را در بودجه سال ۹۴ شهرداری، جایی برای مدیریت و حفاظت از باغات شهر تهران در نظر گرفته نشده است؟»

در این تجمع بیانیه‌ای هم توسط یکی از حضار خوانده شد و سخنگوی معترضان در سخنان خود از شهردار پرسید: «شهردار تهران باید توضیح دهد چرا در بودجه سال ۹۴ شهرداری، جایی برای مدیریت و حفاظت از باغات شهر تهران در نظر گرفته نشده است؟»

معترضان همچنین به تخریب بوستان مادر و تبدیل آن به برج‌های چند طبقه در منطقه ۵ شهرداری تهران و عدم تمکین شهردار از حکم صادرشده در این مورد اعتراض داشتند. معماری بی‌هویت تهران، ساخت پروژه‌های عظیمی چون اطلس پلازا و بذل و بخشش‌های شهرداری تهران از دیگر مواردی بود که تجمع‌کنندگان به عنوان دلایل اعتراض خود مطرح کردند.

معترضان که خواهان حضور شهردار تهران در میان خود بودند گفته‌اند که شورای شهر و شهرداری تاکنون در این زمینه‌ها واکنشی نشان نداده‌اند.

یکی از دانشجویان حاضر در این تجمع به خبرگزاری آنا گفته است: «انگیزه معترضین از این حضور، بی‌توجهی به فضای سبز و باغات شهر تهران و افزایش روز افزون ساختمان‌ها و افزایش اتوبان‌ها در پایتخت است. به همین خاطر اعتراض ما به سیاست‌های اجرایی شهردار تهران به خصوص افزایش تراکم‌ فروشی است نه موضوعات سیاسی.»

گزارش شده است که با وجود همزمان بودن برگزاری این تجمع اعتراضی با جلسه علنی شورای شهر تهران، هیچیک از اعضای شورا در این جمع حاضر نشده و به اعتراض و پرسش معترضان پاسخ ندادند. تنها شهرام گیل آبادی، رئیس مرکز ارتباطات راهبردی و امور بین‌الملل شهرداری تهران برای شنیدن سخنان اعتراض‌کنندگان در این تجمع حاضر شد.

در این تجمع، سید محمود کاشانی، استاد حقوق و مدرس دانشگاه در سخنانی گفت که تا مدیریت قالیباف و شورای شهر کنونی وجود دارد مشکلات شهری تهران پا برجاست.

او با اشاره به اینکه روزانه ۷۰۰ مورد بزه در تهران اتفاق می‌افتد که ناشی از مشکلات این شهر است گفت: «برای بودجه سال جاری تصمیم دارند ۱۰ هزار میلیارد تومان تراکم فروشی کنند در حالی‌که وزیر مسکن و شهرسازی گفته است اینجا دیگر جای شهرسازی نیست و گنجایش ندارد.»

او همچنین با اشاره به هوای ناسالم تهران و هدر رفتن وقت مردم در ترافیک به دلیل تراکم فروشی‌ها و ساخت و سازهای غیر مجاز گفت: «شهر تهران با توحش اداره می‌شود. اگر آقای چمران و قالیباف ادعا دارند که نمایندگان این شهر هستند آن‌ها را به مناظره در تلویزیون دعوت می‌کنم.»

بنا برگزارش‌های منتشر شده، این تجمع با ورود عده‌ای به جمع تجمع‌کنندگان که آن‌ها را «جیره‌خوار ضد انقلاب» خواندند، به تشنج کشیده شد اما در ‌‌نهایت تجمع‌کنندگان پس از سخنرانی سید محمود کاشانی متفرق شدند.

گروه «جنبش عدالتخواه دانشجویی» اوایل هفته جاری از برگزاری این تجمع در اعتراض به تراکم فروشی گسترده و مدیریت غلط شهری در تهران خبر داده بود.

رادیوزمانه ـ ۷ بهمن ۱۳۹۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی