امروز:   اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
آخرین نوشته ها

مدیر اجرایی امور زنان در سازمان ملل: تا برابری جنسیتی فاصله داریم

1417432083034_IMG_7513-2-e1412606362408.jpg «پومزیله ملامبو–نوکا» مدیر اجرایی امور زنان در سازمان ملل به مناسبت روز جهانی زنان گفت: ۲۰ سال از اتخاذ طرح کلی دستیابی به برابری جنسیتی برای زنان توسط ۱۸۹ کشور جهان می‌گذرد اما حتی یک کشور هم به برابری جنسیتی دست نیافته‌ است.

************

به مناسبت روز جهانی زنان مطرح شد

مدیر اجرایی امور زنان در سازمان ملل: تا برابری جنسیتی فاصله داریم

مدیر اجرایی امور زنان در سازمان ملل به مناسبت روز جهانی زنان گفت: ۲۰ سال از اتخاذ طرح کلی دستیابی به برابری جنسیتی برای زنان توسط ۱۸۹ کشور جهان می‌گذرد اما حتی یک کشور هم به برابری جنسیتی دست نیافته‌ است.

به گزارش سرویس زنان خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، «پومزیله ملامبو–نوکا»، مدیر اجرایی امور زنان در سازمان ملل با اشاره به نشست بعدی کمیسیون با موضوع جایگاه زنان متذکر شد: این کمیسیون طرح ۱۵۰ صفحه‌ای را که حاوی برنامه‌هایی برای دستیابی به برابری جنسیتی است و در کنفرانس سال ۱۹۹۵ در پکن نوشته شد، مورد بازبینی قرار می‌دهد.

به گفته «ملامبو–نوکا»، اگرچه از زمان کنفرانس زنان سازمان ملل متحد در پکن پیشرفت‌هایی به خصوصی در حوزه سلامت زنان و تحصیل دختران انجام گرفته اما کمتر از ۲۰ زن در جهان هستند که به عنوان رییس جمهور فعالیت داشته‌اند. همچنین تعداد زنان حقوق‌دان در دو دهه اخیر از ۱۱ درصد به ۲۲ درصد افزایش یافته‌ است.

مدیر اجرایی امور زنان در سازمان ملل افزود: عدم حضور پررنگ زنان در تصمیم‌گیری‌های جهانی و خشونت علیه زنان پدیده جهانی و پیامد تسلط مردان در جهان است و در صورتی که خواهان برقراری برابری جنسیتی باشیم باید این وضعیت تغییر کند.

در طرح پکن از تمامی دولت‌ها خواسته شده تا به تبعیض علیه زنان پایان دهند و شکاف موجود جنسیتی در ۱۲ موضوع حساس و حیاتی از جمله سلامت، آموزش، اشتغال، مشارکت سیاسی و حقوق بشر از بین برود. در این برنامه برای اولین بار حق زنان برای کنترل رابطه جنسی و زمان مناسب برای آنکه صاحب فرزند شوند به رسمیت شناخته شده‌ است.

«ملامبو–نوکا» گفت: موضوع حقوق باروری و رابطه جنسی که بحث برانگیزترین موضوع در برنامه پکن بوده همچنان بزرگترین نقطه تناقض در مذاکرات سازمان ملل است.

به گزارش روزنامه گاردین،‌ مدیر اجرایی امور زنان در سازمان ملل بیان کرد: هدف آن است تا رهبران جهان خیلی محکم و شفاف در مورد مخالفت خود با خشونت علیه زنان و انکار حقوق آنان صحبت کنند و ارتقاء برابری جنسیتی باید موضوع اصلی دستور کارشان باشد.

ایسنا ـ ۱۷ اسفند ۱۳۹۳

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی