امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

روز خوشبختی در جهان

roozkhoshbachtiروز خوشبختی، در جهان، روز ۲۰ مارس، سازمان ملل آن را در سال ۲۰۱۲ برپا نهاد. روز جهانی “خوشبختی”، در پی جلسه ای به ابتکار “بوتان” با صدور قطعنامه ۲۸۱/۶۶ در روز ۱۲ ژوئیه ۲۰۱۲ به تصویب رسید، “بوتان” کشوری است که از سال ۱۹۷۰ اصل خوشبختی مردمش را مهم تر از تولید ناخالص ملی توصیف کرده است. بوتان می گوید احساس خوشبختی بیش از در آمد ناخالص ملی نشانگر سطح واقعی زندگی است

***

یه مناسبت روز خوشبختی، در جهان، روز ۲۰ مارس، که سازمان ملل آن را در سال ۲۰۱۲ برپا نهاد و قرار است در این روز، که روز تحویل سال و فرا رسیدن نوروز نیز هست ، کسی اخم نکند، همه لبخند بزنند و اندیشه های تاریک و تلخ را از خود دور کنند، این سازمان، “فارل ویلیامز”، خواننده وسازنده ویدئوی شاد “هپی” را به عنوان پدر خوانده این روز برگزیده است.
ز این رو “فارل ویلیامز”، ۲۰ بهترین ویدوئوئی ریتم “هپی” ساخته شده اند معرفی کرد.
شما هم می توانید با سر زدن به این لینک ها همه آن ترانه هائی که شاد می کنند و دست کم در درونمان رقص وشادی می آفرینند را گوش کنید.

www.happysoundslike.com/fr/index.html
www.journaldemontreal.com/2015/03/20/la-liste-de-lecture-la-plus-heureuse-du-monde-selon-lequipe-du-journal

سازمان ملل می گوید : “دستیابی به خوشبختی از هدفهای اساسی نوع بشر است” . اما آیا باید روزی را برای آن تعیین کرد؟ به هر رو ترانه “هپی” “فارل ویلیامز” تا حد زیادی “اندروفین” یا هورمون شادی و خوشبختی در بدن به وجود می آورد که بتوان با آن دست کم لحظه ای سبکبال بود.

“فارل ویلیامز” همچنین از همه کاربران اینترنت خواسته که به بنیاد سازمان ملل برای کمک به قربانیان فاجعه های طبیعی کمک کنند.

شایسته یاد آوری است که روز جهانی “خوشبختی”، در پی جلسه ای به ابتکار “بوتان” با صدور قطعنامه ۲۸۱/۶۶ در روز ۱۲ ژوئیه ۲۰۱۲ به تصویب رسید، “بوتان” کشوری است که از سال ۱۹۷۰ اصل خوشبختی مردمش را مهم تر از تولید ناخالص ملی توصیف کرده است. بوتان می گوید احساس خوشبختی بیش از در آمد ناخالص ملی نشانگر سطح واقعی زندگی است.

 

شهلا رستمی ـ “>رادیو فرانسه

سوم فروردین ۱۳۹۴

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی