امروز:   فروردین ۹, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
آخرین نوشته ها

« اروپا به سیاست ننگ آور پایان دهد! »


فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر و سازمان مهاجران، تصمیم روز گذشته ی شورای اتحادیه اروپا در مورد تقویت مرزهای اروپا در برابر مهاجران را محکوم کرده و آن را شرم آور خواندند …/

*****

کشورهای اروپایی تصمیم گرفته اند بودجه عملیات زیر هدایت فرانتکس را سه برابر کنند. به گفته رییس این نهاد، فابریس لگری، ماموریت این عملیات نجات انسان ها نیست. اقدامات اعلام شده ـ تقویت همکاری های پلیسی، تخریب قایق های قاچاقچیان، برقراری برنامه های تازه برای بازگرداندن پناهجویان ـ همه در جهت اشتباه هستند و به جای حمایت از حقوق بشر مهاجران به محافظت از امنیت مرزهای اروپا اولویت می دهند. اقدامات امنیتی در گذشته موفق نبوده اند و در آینده هم نخواهند بود.

ادامه متن فارسی در پیوست یا در اینجا: https://www.fidh.org/article17561

**********

سازمان های مدافع حقوق بشر مهاجران:

مرگ در مدیترانه: رسوایی شورای اروپا

۲۴ آوریل ۲۰۱۵ (۴ اردیبهشت ۱۳۹۴) ـ ۲۳ آوریل روز وحشتناکی بود: شورای اروپا که قرار بود بالاخره در باره وضعیت «مصیبت بار» در دریای مدیترانه «دست به اقدام بزند»، با شدت بخشیدن به محافظت از مرزها، فقط تلاش کرد از اتحادیه اروپا و کشورهای عضو آن در مقابل مهاجران حمایت کند.

روسای دولت های اتحادیه اروپا، که با هیاهوی زیاد جلسه تشکیل دادند، فقط یک پیام برای هزاران انسانی ـ زنان، مردان و کودکان ـ داشتند که با تلاش برای رسیدن به جایی برای بازسازی زندگی‌شان خطر مرگ را می پذیرند و اغلب به مرگ می رسند. پیام این بود: «امنیت!» آنها کوشش نکردند به مسابقه در جهت معکوس بین کشورهای عضو به منظور پذیرش شمار هرچه کمتری از مهاجران و نپذیرفتن تمام مهاجران دیگر پایان دهند. واژه «خوشامد» در واژگان روسای دولت ها وجود ندارد.

ادامه متن فارسی در پیوست یا در اینجا: https://www.fidh.org/article17560

از ایمیل جامعه دفاع از حقوق بشر در ایران / ۵ اردیبهشت / ۱۳۹۴

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی