امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    

زن افغان وزیر مبارزه با مواد مخدر شد

vasirafghaniپروفسور سلامت عظیمی، با بدست آوردن ۱۵۵ رای تایید از مجلس افغانستان وزیر مبارزه با مواد مخدر این کشور شد. اگر چه تصور می شد که یک ژنرال نظامی برای این پست برگزیده شود اما این زن، که در کمیسیون مستقل حقوق بشر افغانستان فعالیت داشت، توانست با نظر اشرف غنی، رئیس جمهور افغانستان و مجلس این کشور به مقام وزارت برسد

***

به گزارش سایت «پیام آفتاب»، وی هنگام معرفی به مجلس، طی سخنانی، گفته بود که برای مبارزه با مواد مخدر اراده ملی و سیاسی لازم وجود ندارد و اگر او وزیر شود برای محو کشت و تولید تریاک اقدامات لازم را انجام خواهد داد.

وی همچنین گفته بود که فساد به اوج خود رسیده است و مردم از این بابت بسیار در عذابند.

خبرگزاری ایرنا، نیز از قول «سعید صفاتیان»، رئیس «کارگروه کاهش تقاضای اعتیاد کمیته مستقل مبارزه با مواد مخدر مجمع تشخیص مصلحت نظام»، در این باره نوشت که ۸۰ در صد برنامه هایی که سلامت عظیمی وزیر امور مبارزه با موادمخدر افغانستان دارد، در حوزه کاهش تقاضای موادمخدر است.

وی افزود که خطوط اصلی برنامه های وی ارتباط با کشورهای همسایه، تغییر قوانین افغانستان و اصلاح ساختار وزارت امور مبارزه با موادمخدر در افغانستان است که در صورت عملی شدن این برنامه ها تاثیر مثبتی در حوزه مبارزه با موادمخدر دیگر کشورها خواهد داشت.

به گفته وی، همچنین برنامه های کوتاه مدت و بلند مدت که اغلب در حوزه کاهش تقاضا است توسط این بانوی افغانستانی انجام می شود که با اجرای آنها می توان به آینده این کشور و دیگر کشورها در حوزه موادمخدر خوشبین بود.

 

شهرزاد نیوز ـ ۷ اردیبهشت ۱۳۹۴

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی