امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    

انتقاد انجمن دفاع از آزادی مطبوعات از توقیف «زنان امروز»


انجمن دفاع از آزادی مطبوعات بر این باور است که قانون اساسی جمهوری اسلامی اصل را بر آزادی مطبوعات و انتشار مطالب نهاده است و به هنگام تخلف از مقررات قانونی مرجع صالح قضایی را شایسته صدور حکم به مجازات می‌داند. لذا انتظار می‌رود نهادهای اداری و نظارتی همچون هیات نظارت بر مطبوعات به طرق دیگر از جمله تذکر، اخطار و گفت‌وگو زمینه اصلاح را فراهم آورند…/

*****

انجمن دفاع از آزادی مطبوعات درباره توقیف مجله «زنان امروز» بیانیه داد.

در متن این بیانیه ارسالی آمده است: «در آستانه روز جهانی آزادی مطبوعات با کمال تاسف خبر توقیف نشریه زنان امروز از سوی هیات محترم نظارت بر مطبوعات به استناد ماده ۶ واصل شد.

انجمن دفاع از آزادی مطبوعات بر این باور است که قانون اساسی جمهوری اسلامی اصل را بر آزادی مطبوعات و انتشار مطالب نهاده است و به هنگام تخلف از مقررات قانونی مرجع صالح قضایی را شایسته صدور حکم به مجازات می‌داند. لذا انتظار می‌رود نهادهای اداری و نظارتی همچون هیات نظارت بر مطبوعات به طرق دیگر از جمله تذکر، اخطار و گفت‌وگو زمینه اصلاح را فراهم آورند.

به گزارش ایسنا،انجمن دفاع از آزادی مطبوعات معتقد است پراکندگی قواعد و مقررات و سلایق منجر به آزار متون قانونی بر تطبیق می‌شود؛ لذا برای رسیدن به یک مجموعه قوانین و مقررات یکدست، تدوین قانون جامع رسانه‌ها با تاکید بر حذف لغو امتیاز، توقیف و تعطیل رسانه گامی موثر و مورد تقاضا است.

شایسته است نهاد قانونگذاری. حقوقدانان و وزارت ارشاد اسلامی با تلاش موثر زمینه توسعه و تثبیت گردش آزاد اطلاعات و اصل آزادی بیان را فراهم آورند.

انجمن دفاع از آزادی مطبوعات امیدوار است با توجه به مخاطبان خاص این نشریه قرار توقیف مورد تجدید نظر قرار گیرد و راه برای ادامه کار و اطلاع‌رسانی مجله زنان امروز فراهم شود.»

کلمه / ۱۳ اردیبهشت / ۱۳۹۴

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی