امروز:   فروردین ۹, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
آخرین نوشته ها

برخی از مهم ترین ها


بازجویی از همسر و دختر رسول بداقی، معلم زندانی در اوین…ابتکار و نگرانی از پارازیت و وضعیت مبهم آن….۲۰درصد خانواده‌های معتاد، فرزند معتاد دارند….. « نمی‌توان خانواده‌ها را مجبور به فرزندآوری کرد»…ورود انجمن‌های خیریه به خرید و فروش کلیه/

*****

بازجویی از همسر و دختر رسول بداقی، معلم زندانی در اوین

با گذشت نزدیک به یک ماه از انتقال رسول بداقی به سلول انفرادی زندان اوین، هنوز از اتهامات پرونده جدید او اطلاعی در دست نیست. در طی این مدت، ماموران امنیتی از فشار و تهدید خانواده این معلم دربند دریغ نکرده و با بازجویی از خانواده او می خواستند به زور از دخترش اقرار بگیرند. این در حالی است که کمتر از سه ماه به زمان آزادی رسول بداقی باقی مانده است.

به گزارش کلمه، وی در ادامه، به فشارها و رفتارهای خشن با خانواده رسول بداقی اشاره کرده و از بازجویی همسر و دختر بزرگ این معلم دربند می گوید: “روز شانزدهم اردیبهشت زمانی که رسول در انفرادی بود، در اقدامی عجیب ماموران به منزل او رفته و آنجا را مورد تفتیش قرار می دهند. در تفتیش منزل، ستایش و شکیبا دوقلوها بسیار ترسیده بودند و بعد از رفتن ماموران از شدت ترس حالت تهوع داشتند. ماموران لب تاپ، کامپیوتر، تعدادی سی دی ، دوربین و… با خود می برند. بعد همسر رسول و شبنم دختر بزرگ او را روز هفدهم اردیبهشت به شعبه ششم بازپرسی برای بازجویی احضار می کنند، اما با نظر وکیل کانون، آنها هفدهم برای بازجویی نرفتند زیرا پیمان عطار معتقد بود این احضار غیرقانونی است و بایستی دست کم هفتاد و دو ساعت قبل تحویل می شد. اما روز شنبه نوزدهم که همسر و دختر رسول به اوین می روند، در آنجا مورد بازجویی قرار می گیرند. ماموران در رفتار بسیار عجیبی، قصد داشتند از شبنم به زور اقرار بگیرند اما با اعتراض شدید مادرش؛ او را رها می کنند.

ابتکار و نگرانی از پارازیت و وضعیت مبهم آن
معاون رییس جمهور و رییس سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر پیگیری دولت یازدهم درباره بحث نظارت بر پارازیت ها، ابهامات موجود در این بخش را یکی از موانع نظارت و پایش امواج بیان کرد.

ابتکار با بیان اینکه قطعا سازمان حفاظت محیط زیست پیگیر این موضوع خواهد بود، درخصوص اعلام اعداد و رقم نتایج پایش ها در مورد پارازیت ها گفت: کمیته ای خاص بحث پارازیت ها تشکیل شد و پایش هایی را انجام داد، اما در همان زمان اعلام کرد به دلیل عدم قطعیت و نامشخص بودن تعداد مراکز و محل ها نمی توان اعداد و رقم را با قطعیت اعلام کرد.

۲۰درصد خانواده‌های معتاد، فرزند معتاد دارند

دکتر هومان نارنجی‌ها در گفت‌وگو با خبرنگار «اجتماعی» خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)،با اشاره به عوارض سوء اعتیاد بر روی نابسامانی‌های محیط خانواده اظهار کرد:‌ خانواده‌ها تصور می‌کنند اعتیاد والدین اثرگذاری محدودی دارد در حالی که عوارض مخرب اعتیاد والدین گریبان فرزندان را خواهد گرفت.

وی افزود: اعتماد بنفس پایین، افزایش احتمال ابتلا به اعتیاد، بسته شدن مسیر پیشرفت و ترقی خانواده و رهاشدن فرزندان، بالاتر بودن آمار افسردگی و خشونت اجتماعی، روابط نامشروع، سرقت، طلاق و سایر ناهنجاری‌های اجتماعی نسبت به افراد عادی، از جمله این عوارض هستند.

این کارشناس و پژوهشگر حوزه اعتیاد با بیان اینکه فرزندان دارای والدین معتاد حتی اگر آگاهانه عمل کنند، سالم باشند و تحصیلات آکادمیک را هم طی کنند باز هم در مواردی چون ازدواج به مشکل برمی‌خورند گفت: این افراد غالبا از اینکه پدر خود را به شریک آینده زندگی خود نشان بدهند فراری و آینده تاریکی را برای خود متصور هستند.

نارنجی‌ها افزود: نظام ارزشی این کودکان به هم می ریزد و برخی مواقع دیده شده فرزندان خانواده‌های معتاد با خانواده‌هایی شبیه به خود ازدواج می‌کنند که بازتاب‌های بعدی آن می‌تواند مخرب باشد.

وی با اشاره به اینکه در مباحث پیشگیرانه، فرزندان خانواده‌های معتاد در گروه‌های پرخطر طبقه‌بندی می‌شوند و باید به صورت جدی به آنها توجه شود اظهار کرد: براساس مطالعات انجام شده حدود ۱۴ تا ۲۰ درصد خانواده‌هایی که والدین معتاد داشته باشند، فرزند معتاد دارند.

مولاوردی: نمی‌توان خانواده‌ها را مجبور به فرزندآوری کرد

بنا به گزارش شرق شهیندخت مولاوردی، در کنگره بین‌المللی تولید‌ِمثل و اولین جشنواره برترین‌های حوزه تولید‌ِمثل،او ضمن ریشه‌یابی علل کاهش نرخ رشد جمعیت،از جمله گفت : باید توجه داشت کاهش نرخ رشد جمعیت بیشتر ریشه در وضعیت اقتصادی و اجتماعی دارد و تنها با وضع قوانین و با دستور و بخش‌نامه نمی‌‌توان خانواده‌‌ها و به‌ویژه زوج‌های جوان را وادار به فرزندآوری کرد. الزامات معاش و تغییر نقش و کارکرد زن و مرد در جامعه، مسائلی است که باید در سیاست‌گذاری‌های جمعیتی، به آنها توجه شود و بدون توجه به این متغیّرها، نمی‌توانیم منتظر تغییر در تمایل خانواده‌‌ها به فرزندآوری باشیم.

ورود انجمن‌های خیریه به خرید و فروش کلیه

به گزارش خبرنگار ایلنا، خرید و فروش کلیه سال‌ها به بازار داغی برای دلالان تبدیل شده است. بررسی‌ها نشان می‌دهد که نه تنها شرایط برای دلالان خرید و فروش کلیه سخت‌تر نشده، بلکه آنها همچنان با خریداران و فروشندگان کلیه در تماس هستند تا بتوانند لقمه‌ پرچربی را از آن خود کنند، اما این روز‌ها خرید و فروش کلیه از محدوده خیابان اطراف انجمن حمایت از بیماران کلیوی خارج و وارد فضای مجازی شده‌است. سایت‌های متعددی در این باره فعال شده‌اند و خود را انسان‌دوست و خیرخواه معرفی می‌کنند. در این آشفته‌بازار خیریه‌ها نیز بیکار ننشسته‌ و دستی بر آتش خرید و فروش کلیه دارند. گرچه به گفته قاسمی رئیس انجمن حمایت از بیماران کلیوی «این اقدامات غیر قانونی است». وی اما عنوان می‌کند «هر کاری کردیم حریف برخی از خیریه‌ها نشدیم!» به نظر می‌رسد؛ عدم توجه مناسب به بازار دلالی کلیه سبب شده که مشکلات دیگری نیز سر راه بیماران و فعالان قانونی این حوزه قرار گیرد؛ مشکلاتی که وزارت بهداشت برای رفع آن باید با حساسیت بیشتری اقدام کند.

سایت‌های خرید و فروش کلیه تا چندی پیش به صورت چراغ خاموش در فضای خرید و فروش کلیه فعال بودند و امروز شاهد افزایش آمار سایت‌هایی هستیم که به صورت علنی اسم خود را «مرکز خرید و فروش کلیه انسان» گذاشته‌اند و در طی روز بازدید‌های زیادی از آن‌ها صورت می‌گیرد.

۳ خرداد / ۱۳۹۴

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی