امروز:   فروردین ۹, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
آخرین نوشته ها

رد صلاحیت گسترده پرستاران معترض در انتخابات نظام پرستاری

Parastarدر پی اعتراضات یک سال اخیر جامعه پرستاری در ایران، طرح شکایت‌ها و انتشار نامه‌های سرگشاده به مسئولان، اکنون وزارت بهداشت بسیاری از پرستاران معترض را در انتخابات نظام پرستاری ردصلاحیت کرده است./

*****

به گزارش خبرگزاری کار ایران (ایلنا)، انتخابات نظام پرستاری قرار است ۲۹ خردادماه سال جاری در ۱۲۰ استان ایران که دارای هیأت مدیره نظام پرستاری هستند برگزار شود اما هیأت نظارت بر این انتخابات و ستاد اجرایی آن در شهرهای مختلف فعالان معترض جامعه پرستاری، از جمله اعضای شاخص «خانه پرستار»، محمد شریفی‌مقدم، دبیرکل و کسانی همچون محمود عمیدی، کریم عابدینی، محمد نظری اشتهاردی و حمید تاج‌الدینی را در فهرست رد صلاحیت‌شدگان قرار داد.

محمد شریفی‌مقدم، دبیرکل خانه پرستار گفته است با گذشت شش روز از اعلام کتبی رد صلاحیت به کاندیداها هنوز هیچ مقام مسئولی در وزارت بهداشت دلیل این ردصلاحیت‌ها را اعلام نکرده است.

به‌گفته شریفی‌مقدم قرار بود نتایج بررسی صلاحیت‌ها دوم و سوم خرداد‌ماه از طریق رسانه‌های رسمی اعلام شود اما ردصلاحیت‌شدگان به‌شکل کتبی و تلفنی پس از ۱۰ روز تأخیر در ۱۲ خردادماه متوجه عدم تأیید صلاحیت خود شدند و مهلت اعتراض نیز تا فردا، یکشنبه ۱۷ خردادماه به پایان می‌رسد.

این فعال صنفی به‌دلیل آن‌که وزیر بهداشت رئیس هیأت نظارت بر انتخابات و ستاد اجرای است او را مسئول مستقیم این ردصلاحیت‌ها دانست.

از آغاز کار دولت حسن روحانی تاکنون از حسن قاضی‌زاده هاشمی، وزیر بهداشت، به‌عنوان وزیر جبهه پایداری در دولت یازدهم یاد شده است. جبهه پایداری از جمله گروه‌های اصولگرای مخالف دولت به‌شمار می‌رود که مدت‌ها از دولت محمود احمدی‌نژاد حمایت می‌کرد.

دبیرکل خانه پرستار با بیان این‌که «جریانی در وزارت بهداشت به دنبال حذف منتقدان است»، گفت: «با وجود چنین شرایطی خانه پرستار اطمینانی به سلامت انتخابات ندارد.»

او گفت طبق تصمیمی که خانه پرستار گرفته است اگر دلایل ردصلاحیت‌ها مشخص نشود و هیأت نظارت و ستاد اجرایی سلامت انتخابات را تضمین نکنند در انتخابات شرکت نمی‌کنند.

هیأت نظارت و ستاد اجرایی انتخابات نظام پرستاری برای بررسی کاندیداهای انتخابات از چهار مرجع پلیس امنیت نیروی انتظامی، ثبت احوال، وزارت اطلاعات و دادستانی تحقیق می‌کند و بر اساس ماده ۲۲ آیین‌نامه انتخابات در صورتی که نامزد انتخابات محکومیت‌هایی که منجر به محرومیت اجتماعی و تظاهر به فساد اخلاقی و یا عدم التزام به قانون اساسی نداشته باشد، می‌تواند در آن شرکت کند.

پرستاران در طول یک سال گذشته نسبت به عدم اجرای قانون تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری و افزایش اختلاف پرداختی بین پزشکان و پرستاران پس از اجرای طرح تحول نظام سلامت، بارها اعتراض کردند.

نوشتن دو نامه‌ سرگشاده به حسن‌ روحانی، رئیس‌جمهوری و طرح شکایت‌های متعدد در کمیسیون اصل ۹۰ مجلس و برگزاری تجمعات اعتراضی متعدد برای پیگیری مطالبات صنفی‌ از اقدامات پرستاران برای اعتراض به وضعیت‌شان بوده است.
زمانه / ۱۷ خرداد / ۱۳۹۴

در حال حاضر جامعه پرستاری ایران نزدیک به ۲۳۰ هزار عضو دارد. ۱۶۰ دانشکده پرستاری نیز در کشور وجود دارند که از سطح کار‌شناسی تا دکترا دانشجو تربیت می‌کنند، با این حال جامعه پرستاری ایران با کمبود نیرو نیز مواجه است که گفته می‌شود بخشی از دلایل این کمبود، مربوط به مهاجرت‌های گسترده پرستاران و بخشی ناشی از کم شدن جاذبه‌های حرفه پرستاری به دلیل نبود رضایت شغلی در بین پرستاران است.

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی