امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

طنز ـ ضعیفه ۲۴

یادمان هست که یک وقتی احمدی نژاد گفتند که زیر پای مردمان مؤمن، زمین نخواهد لرزید. منظور ایشان تهران بود که گفته می‌شد آنجا زلزله خواهد آمد. اما بعد از انتخابات متوجه شدند که این مردمان تهران هم چندان مؤمن مؤمن نیستند.
***********
ازآنجایی که ضعیفه چندان با مذاهب دیگرمیانهٔ خوبی ندارد و ته دلش آنها را کافر می‌شناسد و زورش هم نمی‌رسد که وجود آنها را در کشور انکار کند- همچون برادر احمدی نژاد که منکر وجود هم‌جنس‌گرایان در کشور شد- لذا ضعیفه مجبور است تولد حضرت مسیح را به مسلمانان، و نه کافران، تبریک بگوید، و از پیروان مذاهب دیگر بخواهد- و البته دعا کند که تا دیر نشده- به دین اسلام بگروند و دست خدا را بگیرند. و از آنجایی که دست خدا در آستین ولی فقیه است، لذا باید دست رهبر عالی‌قدر را بگیرند و با ایشان بیعت کنند تا عاقبت به خیر شوند. و از آنجایی که رهبر معظم دست درست و حسابی ندارند، دست‌های نایبان ایشان یعنی دست‌های برادران سپاه را بگیرند که هم در این دنیا، هم در آن دنیا، عاقبت به خیر خواهند شد؛ واِلا، خود دانند، چرا که آن دست‌های خدا که از آستین سپاهیان بیرون می‌زند، همیشه برای شفاعت نیست، برای هدایت هم هست.
***
وزیر کشور اعلام کردند که با حوزهٔ علمیهٔ قم به تفاهم رسیدند که بلاهای طبیعی را کاهش دهند. اگر چه چندان دستگیرم نشد که حوزه چگونه این کار را خواهد کرد، اما حدس می‌زنم که این حوزه با گرفتن بودجه‌های کلان و فرستادن طلبه به اقصیٰ نقاط ایران، با دعاخوانی و دعانویسی و بسته‌بندی کردن دعاها خواهد توانست نیروهای اهریمنی را در کوه‌ها و دره‌ها و آتشفشان‌ها به عقب‌نشینی وادارند و روی‌شان را کم کنند. یادمان هست که یک وقتی احمدی نژاد گفتند که زیر پای مردمان مؤمن، زمین نخواهد لرزید. منظور ایشان تهران بود که گفته می‌شد آنجا زلزله خواهد آمد. اما بعد از انتخابات متوجه شدند که این مردمان تهران هم چندان مؤمن مؤمن نیستند. از این رو، پیشنهاد تخلیهٔ شهر را دادند و اکنون هم وزیر کشور قصد دارند طلبه‌های قمی را روانهٔ تهران کنند تا بلکه روح‌شان را هم قبضه کنند. شاید در این صورت نیروهای اهریمنی از روح وروان‌شان بیرون بروند و نیروهای الهی جانشین‌شان شوند و زمین هم دیگر زیر پای‌شان نلرزد و دیگر لزومی به تخلیهٔ شهر هم نباشد. خبر تکمیلی این بود که پنج هزار مدرسه زیر پوشش اعزام مبلغان دینی قرار می‌گیرند. ضعیفه‌ها از این تفاهم استقبال می‌کنند.
***
اما مهمترین خبر خارجی در برزیل اتفاق افتاد که یک زن رئیس جمهور شد. و از آن بدتر، نه تای دیگر هم وزیر شدند. این خبر حکم تیری بود که به قلب ما ضعیفه‌ها شلیک شد. اگر روزی روزگاری خانم شیرین عبادی یا خانم زهرا رهنورد بخواهند رئیس جمهور شوند، چه می شود؟ خدا آن روز را نصیب ما نکند که کلک ما کنده است. این زن‌هایی که من می‌شناسم، از هر کاهی کوهی می‌سازند. ای کاش خواستهٔ برادر مسعود جزایری معاون فرهنگی ستاد کل نیروهای مسلح، یعنی تشکیل «وزارت جنگ نرم» عملی شده بود تا ما ضعیفه‌ها اکنون می‌توانستیم جلوی پخش این خبر را با کمک این وزارتخانه بگیریم. اما حیف!
از شما چه پنهان که به محض شنیدن این خبر به فاطی زنگ زدم و از ایشان خواستم که از نفوذش استفاده کند و جلوی پخش این خبر را بگیرد. او گفت این کار شدنی است، ولی با اینترنت در افتادن کار ساده‌ای نیست. او پیشنهاد کرد که چنین تبلیغ کنیم که علت سیل در استرالیا زن بودن نخست وزیرش است. این حرفش مرا به فکر واداشت که نکند فاطی می‌تواند بیشتر از بعضی از مردها فکر کند؟
***
۱۲ دی ۸۹

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی