امروز:   فروردین ۲۸, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

بازداشت اسماعیل عبدی، دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران

org-z14354331065fc051e6bdc3d3865fc0d2f34b8f112364afc34dاسماعیل عبدی، دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران، پس از احضار به دادسرای اوین بازداشت شد. او دو ماه قبل از سوی وزارت اطلاعات احضار و تهدید شده بود که در صورت ادامه فعالیت صنفی، به زندان خواهد رفت…./

*****

اسماعیل عبدی، دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران، پس از احضار به دادسرای اوین بازداشت شد.

به گزارش کلمه، این فعال حقوق معلمان که هفته گذشته در آستانه سفر به ارمنستان با اعلام ممنوع الخروجی مواجه شده بود، صبح امروز برای پیگیری علت ممنوع الخروجی به دادسرای اوین مراجعه کرده بود که پس از مدتی بازجویی، بازداشت شد.

دهها نفر از معلمان و فعالان مدنی و فرهنگی برای اعلام همبستگی با دبیرکل کانون صنفی معلمان ایران، مقابل زندان و دادسرای اوین حضور یافته بودند.

اسماعیل عبدی دو ماه پیش هم، در آستانه تجمع اعتراضی معلمان در هفدهم اردیبهشت، از سوی وزارت اطلاعات احضار و تهدید شده بود که در صورت ادامه فعالیت صنفی، به زندان خواهد رفت.

دبیرکل کانون صنفی معلمان در پرونده ای که به تجمعات معلمان در سال های ابتدایی دوره احمدی نژاد مربوط است، به ده سال حبس تعلیقی محکوم شده است.

بازجویان وزارت اطلاعات از عبدی خواسته بودند از کانون صنفی معلمان استعفا دهد و در غیر این صورت حکم وی به اجرا گذاشته خواهد شد.

یک عضو این تشکل صنفی معلمان، در همان زمان به خبرنگار کلمه گفته بود: عبدی ۱۳ اردیبهشت به وزارت اطلاعات احضار شد و در آنجا به مدت سه ساعت تحت سنگین ترین بازجویی ها قرار گرفتند. بازجویی ها همراه با فحاشی و خشونت لفظی بود. متن اجرای احکام اوین مبنی بر ده سال حبس را آوردند و به او گفتند یا به شکل عمومی استعفای خود را اعلام می کند یا حکم ده سال را از همان جا اجرا و به زندان اوین منتقلش می کنند.

خود او نیز یک روز قبل از احضار به وزارت اطلاعات، در گفت و گو با خبرنگار کلمه از اجرای حکم زندان علیرضا هاشمی دبیرکل سازمان معلمان ایران و احضار رسول بداقی عضو هیات مدیره کانون صنفی معلمان از زندان رجایی شهر به دادسرای اوین و تشکیل پرونده جدید برای وی، به عنوان نشانه های از تلاش جریانات اقتدارگرا برای امنیتی کردن فضای اعتراضات صنفی معلمان نام برده بود.

تلاش هایی که یک روز بعد مشخص شد

۶ تیر / ۱۳۹۴

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی