امروز:   فروردین ۹, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

تجمع پرستاران برای لغو اجرای طرح مبتنی بر عملکرد

parastar08eeطرح پرداخت مبتنی بر عملکرد را نیز از مهر ماه آغاز کردند و در همان زمان نیز عنوان کردیم که این طرح مناسب نیست و محکوم به شکست است، چرا که ماهیت تبعیض‌ آمیز دارد و بر طرح کارانه قبلی استوار است. این موضوع موجب اختلاف صد برابری درآمد بین پزشکان و پرستاران شده‌است

***

دبیرکل خانه پرستار در گفت‌وگو با ایلنا
محمد شریف‌مقدم درباره ادامه تجمعات جامعه پرستاری کشور گفت: بعد از اینکه طرح تحول نظام سلامت آغاز شد، در فاز سوم تعرفه‌های پزشکی را سه برابر افزایش دادند و به این ترتیب خود به خود درآمد پزشکان افزایش یافت.

وی افزود: طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد را نیز از مهر ماه آغاز کردند و در همان زمان نیز عنوان کردیم که این طرح مناسب نیست و محکوم به شکست است، چرا که ماهیت تبعیض‌میز دارد و بر طرح کارانه قبلی استوار است.

دبیرکل خانه پرستار تاکید کرد: این موضوع موجب بروز اختلاف صد برابری درآمد بین پزشکان و پرستاران شده‌است.

وی با اشاره به اینکه در طرح مبتنی بر عملکرد درباره پرداختی به پرستاران ۳۰ پارامتر اضافه کردند، افزود: به این ترتیب اضافه کاری که پیش از این به پرسنل پرداخت می‌شد، در قالب همین طرح پرداخت می‌شود.

شریف مقدم افزود: در مرحله دوم کارانه ۲ و نیم برابر شد. به طور مثال اگر در گذشته کارانه پرستاران ۲۰۰ هزار تومان و کارانه پزشک ۲۰ میلیون تومان بود با اجرای این طرح کارانه پزشک ۵۰ میلیون تومان و کارانه پرستاران ۵۰۰ هزار تومان شده است.

وی تاکید کرد: با اجرای طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد اختلاف بین کارانه پرستار و پزشک بسیار زیاد شده است.

شریفی مقدم با اشاره به اعتراضات اخیر جامعه پرستاری تصریح کرد: اعتراضات جدید از آنجا آغاز شد که مابه‌التفاوت کارانه مبتنی بر عملکرد ۶ ماه دوم سال ۹۲ را پرداخت کردند. این پرداخت‌ها به گونه‌ای بوده که پرستاری در قم ۱۰۰ هزار تومان دریافت کرده و پزشک همان بیمارستان دریافتی چند صد میلیونی داشته است. در اصفهان نیز فیش یک ریالی برای پرستار صادر شده است.

وی تاکید کرد: پرداخت‌ها از شهرستان قم آغاز شده و همزمان با این پرداخت‌ها تجمعات پرستاران نیز آغاز شده است.

شریفی‌مقدم گفت: به این ترتیب تجمعات پرستاران در بیمارستان‌‌های قم، آذربایجان، بوشهر، مازندران انجام شده و امروز نیز در برخی از بیمارستان‌های کشور از جمله امام حسین تهران و بیمارستان شهدای تبریز پرستاران تجمع کرده‌اند.

دبیرکل خانه پرستار گفت: پرستاران درخواست داشته‌اند که آقای آقاجانی معاونت درمان وزارت بهداشت پاسخگوی‌ آنها باشند.

شریفی مقدم با اشاره به اینکه تاکنون بیش از ۵۰ تجمع از سوی پرستاران انجام شده است، گفت: جامعه پرستاری خواستار لغو اجرای طرح مبتنی بر عملکرد است، همچنین خواستار اجرای تعرفه‌گذاری خدمات پرستاری است که ۹ سال از سوی وزارت بهداشت مورد بی‌مهری قرار گرفته است.

وی گفت: این قانون، مصوب مجلس شورای اسلامی است و هنوز اجرایی نشده است. اما در قبال آن طرحی اجرا می‌شود که اختلافات میلیونی درآمد پزشک و پرستار را به همراه دارد.

شریفی مقدم گفت: در دنیا به سمتی رفته‌ایم که پرداختی‌ها در نظام سلامت شفاف شده‌است، اما در ایران پرداختی به پرشکان شفاف نیست.

۸ تیر ۱۳۹۴

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی