امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

وزارت بهداشت نسبت به موج سوم ایدز در ایران هشدار داد

ایدز1
«اعتیاد تزریقی و استنشاقی، زندانیان دارای رفتارهای پرخطر جنسی و مقاربت جنسی میان جوانان» از عوامل افزایش ایدز در ایران به شمار می‌رود. راه انتقال ایدز در ایران از طریق اعتیاد تزریقی ۴۵.۵ درصد، از طریق آمیزشی ۳۶ درصد و از طریق مادر به کودک ۲.۹ درصد است./

*****

عباس صداقت، رئیس اداره کنترل ایدز و بیماری‌های آمیزشی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی ایران نسبت به «خطر بازگشت موج دوم و وقوع موج سوم ایدز» در کشور در اواخر دهه ۹۰ هشدار داد.

این مقام وزارت بهداشت در گفت‌وگو با خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، گفت که نگرانی عمده در خصوص افزایش شمار مبتلایان به ایدز از طریق «مصرف مواد مخدر» و «روابط جنسی پرخطر» است.

«اعتیاد تزریقی و استنشاقی، زندانیان دارای رفتارهای پرخطر جنسی و مقاربت جنسی میان جوانان» از عوامل افزایش ایدز در ایران به شمار می‌رود. راه انتقال ایدز در ایران از طریق اعتیاد تزریقی ۴۵.۵ درصد، از طریق آمیزشی ۳۶ درصد و از طریق مادر به کودک ۲.۹ درصد است.

رئیس اداره کنترل ایدز وزارت بهداشت همچنین خواهان اطلاع‌رسانی و همکاری همه سازمان‌ها به ویژه سازمان زندان‌ها، سازمان بهزیستی و ستاد مبارزه با مواد مخدر برای جلوگیری از موج ابتلا به ایدز شد.

بر اساس آمار ارائه شده از سوی معاون وزیر بهداشت، تاکنون ۲۸ هزار و ۶۳۳ مورد ابتلا به ایدز در کشور ثبت شده، اما تخمین زده می شود که بیش از ۱۰۰ هزار نفر در کشور مبتلا به ایدز باشند.

علی اکبر سیاری معاون بهداشت وزیر بهداشت سال گذشته گفته بود که اکنون ۱۵ صدم افراد ۱۵ تا ۶۰ سال کشور به ایدز مبتلا هستند.

هزینه هر بیمار مبتلا به ایدز در ایران دو میلیون تومان است، اما اگر بیماری مقاوم شود هزینه‌ها پنج تا ۱۰ برابر افزایش می‌یابد.

رادیو زمانه – ۴ مرداد / ۱۳۹۴

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی