امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

نرگس محمدی به رغم وخامت حالش از بیمارستان به زندان منتقل شد

narges_mohammadi201203
امروز خبر رسید که دیشب نرگس محمدی یک بار دیگر ساعت های طولانی دچار تشنج و فلج عضلانی شده است. نرگس محمدی دچار بیماری آمبولی ریه و فلج عضلانی است که باید تحت مراقبت شدید قرار گیرد وگرنه می تواند عواقب غیرقابل جبرانی برای این فعال حقوق زنان داشته باشد./

****

ظهر امروز یکشنبه ۱۱ مرداد ماه ۱۳۹۴، خواهر نرگس محمدی که برای انجام ملاقات هفتگی با او به زندان اوین مراجعه کرده بود، متوجه می شود که نرگس از هوشیاری لازم و همیشگی برخوردار نیست. در واقع نرگس محمدی را فقط دو ساعت قبل از انجام این ملاقات، از بیمارستان طالقانی به زندان اوین آورده بودند. چرا که شب گذشته نرگس محمدی ساعت ها دچار تشنج و فلج عضلانی می‌شود و به همین خاطر مسئولان زندان وی را به بیمارستان طالقانی منتقل می کنند، اما پزشکان بیمارستان پس از انجام معاینه‌های اولیه اعلام می‌کنند که خانم محمدی باید تحت نظر پزشک متخصص قرار گیرد. به رغم این توصیه های پزشکی، اما مسئولان زندان او را که از هوشیاری کافی برخوردار نبوده دوباره به زندان برمی گردانند.

همه اینها درحالی است که طبق موافقت اولیه دادستانی، قرار بود بعد از ظهر روز سه شنبه هفته گذشته (۶ مردادماه) نرگس محمدی را از زندان جهت معاینه به مطب پزشک متخصص مغز و اعصاب که سال ها نرگس تحت نظر اوست منتقل کنند، ولی مسئولان زندان به دلایلی نامعلوم از این کار اجتناب کردند و امروز خبر رسید که دیشب نرگس محمدی یک بار دیگر ساعت های طولانی دچار تشنج و فلج عضلانی شده است. نرگس محمدی دچار بیماری آمبولی ریه و فلج عضلانی است که باید تحت مراقبت شدید قرار گیرد وگرنه می تواند عواقب غیرقابل جبرانی برای این فعال حقوق زنان داشته باشد.

لازم به یادآوری است وکیل نرگس محمدی طی نامه ای از دادستانی تقاضای امکان برقراری تماس تلفنی نرگس با فرزندانش را کرده است اما متأسفانه هنوز به این درخواست نیز رسیدگی نشده است و نرگس محمدی به دلیل عدم امکان هرگونه تماس تلفنی با فرزندانش که اکنون در فرانسه نزد پدرشان به سر می برند، طبعاً تحت فشارهای روانی بسیاری قرار دارد.

کانون شهروندی زنان – ۱۱ مرداد / ۱۳۹۴

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی