امروز:   فروردین ۳۱, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
آخرین نوشته ها

واکنش جامعه پرستاری مشهد به اخراج پرستاران منتقد طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد

nursesسازمان پرستاری مشهد بیانیه ای در رابطه با اخراج چهار پرستار بیمارستان امیراعلم که دو نفر از آنان نمایندگان منتخب نظام پرستاری تهران بودند صادر کرد، زیرا این پرستاران به اجرای دستورالعملی وزارتی ای اعتراض داشتند که به طور غیرقانونی جایگزین قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری (مصوب مجلس شورای اسلامی)، قانون ارتقای بهره وری (مصوب مجلس شورای اسلامی) و قانون مشاغل سخت و زیان آور (مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام) شده است.

********

واکنش جامعه پرستاری مشهد به اخراج پرستاران منتقد طرح پرداخت مبتنی بر عملکرد

نظام پرستاری مشهد در واکنش به اخراج چهار پرستار در بیمارستان امیراعلم از جمله دو نماینده منتخب نظام پرستاری تهران بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش سلامت نیوز ، در بیانیه سازمان نظام پرستاری مشهد آمده است: جامعه پرستاری کشور امروز در حالی با ناباوری شاهد صدور حکم اخراج چهارنفر از همکاران پرتلاش خود از جمله دو نفر از نمایندگان منتخب نظام پرستاری تهران در بیمارستان امیراعلم بود که آنها به اجرای دستورالعملی وزارتی اعتراض داشتند که بطور غیر قانونی جایگزین قانون تعرفه گذاری خدمات پرستاری (مصوب مجلس شورای اسلامی)، قانون ارتقای بهره وری (مصوب مجلس شورای اسلامی) و قانون مشاغل سخت و زیان آور (مصوب مجمع تشخیص مصلحت نظام) شده است.
در حالیکه جامعه سخت کوش پرستاری با همه ی کمبودها و بی توجهی ها، حداکثر توان خود را برای انجام مسئولیتهای خطیر خود در مراقبت از بیماران و دردمندان بکار بسته است، صدور دستورالعمل پرداخت مبتنی بر عملکرد و اصرار بر اجرای آن با وجود اشکالات ساختاری و اجرایی فراوان، که مورد اعتراض پرستاران سراسر کشور و نیز برخی دیگر از اقشار نظام سلامت قرار گرفته، آرامش را از محیطهای درمانی سلب کرده و التهاب را جایگزین نموده است.

در این شرایط پرستاران و نمایندگان منتخب آنها بنا به مسوولیتهای قانونی شان، نظرات خود را بطور مکرر به مسوولین ذیربط منتقل کرده که غالبا با بی توجهی مواجه شده و این زمینه ساز بروز اعتراضات خودجوش در بیمارستانها گردیده است.

در حالیکه جامعه پرستاری در انتظار بازخواست از عواملی بود که با ارائه دستورالعملهای تبعیض آمیز و اجرای بدتر آن، بر خلاف فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اهمیت و نقش درجه اول خدمات پرستاری در نظام سلامت، موجبات التهاب در محیطهای درمانی را فراهم ساخته بودند، با تعجب شاهد جابجایی متهم و مدعی شدند.

با توجه به اینکه همکاران پرستار مستندات خود را در مورد ابطال اتهامات، علاوه بر مراجع رسیدگی کننده، برای اطلاع اذهان عمومی نیز منتشر کرده اند و از سوی مقابل دلایلی برای این حکم سنگین منتشر نشده است، از مراجع بالاتر مصرانه می خواهیم به این موضوع که اذهان جامعه بزرگ پرستاری کشور را مشوش کرده، بی طرفانه رسیدگی فوری کنند تا موجبات حفظ آرامش در شرایط مهم و خطیر کشور فراهم شود.

در این بین سکوت سازمان نظام پرستاری که وظیفه حمایت قانونی از پرستاری و پرستار را بر عهده دارد، موجب تعجب است و هیئت مدیره نظام پرستاری مشهد بر مبنای بند ۲ و ۳ اهداف قانون نظام پرستاری، ضمن حمایت و تاکید بر انجام وظایف قانونی نمایندگان پرستاران، با هم اندیشی جامعه پرستاری، بزرگان و صاحبنظران خود، در مورد راه های مواجهه با تهدیدهای اینچنینی در انجام مسوولیتهای قانونی تصمیم گیری خواهد کرد.

امید است با احقاق حقوق حقه این عزیزان شاهد حضور مجددشان در عرصه خدمت به مردم عزیز کشور باشیم.

سلامت نیوز ـ ۳۱ امرداد ۱۳۹۴

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی