امروز:   فروردین ۳۱, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
آخرین نوشته ها

پور محمدی و کشتار جمعی زندانیان سیاسی سال ۶۷

Xavaran62ما زنان ـ با گذشت بیست و هفت سال از کشتار تابستان سیاه ۶۷ در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران بجز جلاد پورمحمدی عضو هیئت ویژه مرگ و وزیر کنونی دادگستری رژِیم، هنوز هیچ مقام حکومتی پرتویی بر این اعدام‌ها نیفکنده است. موضوعی که احزاب و سازمان های سیاسی ،فعالان حقوق بشر و به ویژه خانواده‌های اعدام‌شدگان همچنان بر آن پای می‌فشارند و خواهان روشن شدن ابعاد این فاجعه و معرفی عاملان و آمران و مجریان این جنایت بزرگ و سپردن آنان به دادگاههای ذیصلاح هستند./

*****

مصطفی پورمحمدی، وزیر دادگستری دولت یازدهم که خود یکی از ماموران جلاد رژیم ولایت فقیه و عضو هیئت ویژه «پاکسازی زندان ها» در کشتار دسته جمعی زندانیان سیاسی در سال ۱۳۶۷ بود که پس از شکست خفت بار سیاست « جنگ جنگ تا پیروزی»، انتقام آن را از بهترین فرزندان اسیر خلق گرفتند، در یک نشست رسانه‌ای درباره این کشتار چند جمله‌ای بیان کرد اما اطلاعاتی ارائه نداد و پس از گذشت نزدیک به سه دهه از «نبود فرصت » برای بحث این جنایت بزرگ که به دستور خمینی و دیگر سران رژیم که امروز نیز مصدر کارند انجام گرفت، سخن گفت .
این جلاد وقیح با دستان خون آلود خود که تلاش دارد تا این روزها چهره ای دمکراتیک از خود به نمایش گذارد در یک نشست رسانه‌ای در پاسخ به سئوالی درباره اعدام‌های سال ۶۷ گفته است: «تا وقتی انسان در شرایط جنگ قرار نگیرد، نمی‌تواند در خصوص حوادث آن سال‌ها به‌درستی قضاوت کند. حوادث سال ۶۷ هم از بحث جنگ تحمیلی جدا نیست و حتماً برای توضیح بیشتر نیاز به فرصت کافی است.»
سران جنایت کار رژیم و کارگزاران آن از جمله پورمحمدی، تاکنون روشن نکرده اند که این محاکمات چند دقیقه ای اسیران دربند توسط هیئت مرگ تعیین شده، که حتی برخی از آنان دوران محکومیت خود را می گذراندند، با کدام دلایل قانونی صورت گرفته است ؟ مدارک اتهام و مدارک اثبات جرم چه بودو چرا تا امروز از اعلام رسمی و محل خاکسپاری قربانیان این فاجعه ملی به خانواده های داغدار آنان خودداری می کنند . زیرا تلاش دارند تا با گذشت زمان این فاجعه به فراموشی سپرده شده و اشاره پورمحمدی نیز «از فرصت کم» دقیقا در این جهت است .
در این فاجعه، رژیم« ولایت فقیه» هزاران نفر از بهترین فرزندان خلق های میهن ما را در مردادو شهریور ۱۳۶۷ اعدام کردو آنان را در کانال‌های جمعی و در عمق کمی از خاک در گورستان خاوران، واقع در جنوب شرق تهران و در شهرستان ها مشابه چنین مکانی مدفون نمود، جائی که خانواده های داغدار تا به امروز همچنان اجازه ندارند مزار عزیزانشان را زیارت و گل باران کنند .

بر اساس خاطرات آیت‌الله حسینعلی منتظری، مصطفی پورمحمدی که یکی از اعضای دادگاه‌های چند دقیقه‌ای آن زمان بود، در این مصاحبه با کمال وفاحت زندانیان سیاسی محبوس در زندان‌ها را به‌عنوان نیروی عراق در جنگ با ایران به‌شمار آورد و گفت: «در جنگ اگر بخواهید در کشیدن ماشه علیه دشمن تأمل کنید و حرکتی انجام ندهید، مسلماً کشته خواهید شد.»

با گذشت بیست و هفت سال از کشتار تابستان سیاه ۶۷ در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران بجز جلاد پورمحمدی عضو هیئت ویژه مرگ و وزیر کنونی دادگستری رژِیم، هنوز هیچ مقام حکومتی پرتویی بر این اعدام‌ها نیفکنده است. موضوعی که احزاب و سازمان های سیاسی ،فعالان حقوق بشر و به ویژه خانواده‌های اعدام‌شدگان همچنان بر آن پای می‌فشارند و خواهان روشن شدن ابعاد این فاجعه و معرفی عاملان و آمران و مجریان این جنایت بزرگ و سپردن آنان به دادگاههای ذیصلاح هستند.

مازنان/۱۲ شهریور / ۱۳۹۴

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی