امروز:   فروردین ۹, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
آخرین نوشته ها

انتقاد نماینده مجلس از سخنان معاون رئیس جمهور در امور زنان

taghire ghanune khoruj az keshwarیک نماینده مجلس با انتقاد از سخنان معاون رئیس جمهور در امور زنان در ارتباط با اجازه مسافرت زنان بدون اذن شوهر، خواستار انتخاب فرد دیگری برای این سمت شد. او گفت: “همه فقهای شیعه و سنی معتقدند زن بدون اذن شوهر نمی تواند مسافرت کند، این چه موضوعی است که معاون رئیس جمهور مطرح می کند، این ها در شأن نظام جمهوری اسلامی نبوده و مقدمه مسائل دیگر است، انتخاب چنین فردی صحیح نبوده و باید فردی را انتخاب کرد که فکر اسلامی داشته باشد

***

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از شفقنا، سبحانی، نماینده مجلس با انتقاد از سخنان اخیر مولاوردی، معاون رئیس جمهور گفت که همه فقهای شیعه و سنی معتقدند زن بدون اذن شوهر نمی تواند مسافرت کند، این چه موضوعی است که معاون رئیس جمهور مطرح می کند، این ها در شأن نظام جمهوری اسلامی نبوده و مقدمه مسائل دیگر است، انتخاب چنین فردی صحیح نبوده و باید فردی را انتخاب کرد که فکر اسلامی داشته باشد.

سبحانی گفت: “اخیرا در روزنامه ها می نویسند که معاون رئیس جمهور گفته است درصدد هستیم قانونی به تصویب برسانیم که زنان بدون اذن شوهر بتوانند مسافرت کنند و کرارا این را نوشته اند، سوال ما اینجاست که آیا ایشان فقیه است که اینگونه سخن می گوید.

او گفت: “همه فقهای شیعه و سنی معتقدند زن بدون اذن شوهر نمی تواند مسافرت کند، این چه موضوعی است که معاون رئیس جمهور مطرح می کند، این ها در شأن نظام جمهوری اسلامی نبوده و مقدمه مسائل دیگر است، انتخاب چنین فردی صحیح نبوده و باید فردی را انتخاب کرد که فکر اسلامی داشته باشد.

این مرجع تقلید با بیان اینکه اگر این خانم سخنان خود را تکرار کند، تریبون هایی در اختیار داریم که جوابگو باشیم گفت: “در صورت تکرار در مسجد اعظم و پیش از درس خارج در این زمینه صحبت خواهیم کرد”.

لازم به ذکر است چندی پیش، معاون امور زنان و خانواده رییس جمهور در خصوص اصلاح قانون “اجازه همسر برای خروج”، گفت که تا زمانی که این قانون اصلاح نشود به دنبال استثناها خواهیم گشت تا حداقل زنان علمی و ورزشکاران بتوانند به کنفرانس‌ها و میادین بین‌المللی بروند.

هرانا ـ ۱۰ مهر ۱۳۹۴

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی