امروز:   فروردین ۹, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
آخرین نوشته ها

تست بکارت و بارداری به خاطر دست دادن آنهم در زندان!

atenaadvocate-600x314با تشکیل پرونده اتهام به رابطه نامشروع مادون زِنا برای آتنا فرقدانی فعال مدنی و کاریکاتوریست زندانی در خردادماه امسال آنهم به علت دست دادن وی با وکیلش محمد مقیمی در پایان جلسه ملاقات که موجب زندانی شدن وکیل نیز گردید، محاکمه آنها به خاطر عمل دست دادن(!!!) در دادگاه به شکل غیرعلنی و پشت درهای بسته برگزار شده است. آتنا از سازمان عدالت برای ایران خواسته که خبر انجام شدن تست بکارت و بارداری از او را که در ماه مرداد انجام شده، منتشر کند. براساس قوانین کیفری ایران، اتهام رابطه نامشروع مادون زِنا می‌تواند تا ۹۹ ضربه شلاق مجازات داشته باشد.

************

از آتنا فرقدانی تست بکارت و بارداری گرفته شده است

سازمان عدالت برای ایران روز ۱۱ مهر گزارشی منتشر کرده و در آن خبر داده که دادگاه آتنا فرقدانی، فعال مدنی و کاریکاتوریست زندانی و وکیلش، محمد مقیمی به شکل غیرعلنی و پشت درهای بسته برگزار شده است. این دو نفر به اتهام دست دادن با یکدیگر محاکمه شدند. همچنین آتنا فرقدانی از سازمان عدالت برای ایران خواسته که خبر انجام شدن تست بکارت و بارداری از او را که در ماه مرداد انجام شده، منتشر کند.

سازمان عدالت برای ایران نوشته است که که این زندانی سیاسی زن، در ماه مرداد به دستور بازپرس پرونده برای انجام تست بکارت و بارداری فرستاده شده است. این سازمان می‌گوید که این اطلاعات را منابع موثق به عدالت برای ایران داده‌اند.

شادی صدر، از مسئولان سازمان عدالت برای ایران در فیس برک خود اعلام کرده است: «موثق ترین منابع درباره وضعیت یک زندانی، در وهله اول خود فرد زندانی و در وهله دوم، اعضای خانواده و وکلای وی هستند. هرچند تجربیات متعدد چند سال گذشته نشان می‌دهد که هم خانواده و هم وکلا، به دلایل متفاوت از جمله بی‌اطلاعی، می‌توانند اخباری را منتشر کنند که دقیق نباشند. اما شخص زندانی، همواره دست اول ترین و معتبرترین منبع خبر محسوب می‌شود. پروتکل‌های بین‌المللی درباره ثبت وقوع شکنجه در زندان نیز همین معیار را تایید می‌کنند. خبری که  عدالت برای ایران درباره وضعیت آتنا فرقدانی و موارد اخیر نقض حقوق او از جمله انجام آزمایش بکارت منتشر کرده، به خواست شخص خود زندانی بوده است.»

پرونده اتهام به رابطه نامشروع مادون رنا زمانی برای آتنا فرقدانی تشکیل شد که خرداد ماه امسال در پایان جلسه ملاقات، آتنا فرقدانی برای خداحافظی با وکیل خود، محمد مقیمی دست داد. علاوه بر تشکسل پرونده برای او، وکیلش هم سه روز بازداشت شد. براساس قوانین کیفری ایران، اتهام رابطه نامشروع مادون زنا می‌تواند تا ۹۹ ضربه شلاق مجازات داشته باشد.

همچنین، بازداشت وکیل آتنا فرقدانی باعث شد که مهلت دادن درخواست تجدیدنظر از حکم ۱۲ سال و ۹ ماه حبس او از دست برود.

آتنا فرقدانی، فارغ‌التحصیل رشته نقاشی از دانشگاه الزهرا، فعال حقوق مدنی و کودک برای نخستین بار در تاریخ دوم شهریورماه ۱۳۹۳ بازداشت و به بند دو– الف سپاه پاسداران در زندان اوین منتقل و در ۱۱ آبان ماه با قرار وثیقه تا زمان حکم دادگاه آزاد شد.

او پس از ‌آزادی در تاریخ ۵ دی‌ماه گفت‌وگویی با سایت جرس درباره وضعیتش در دوران بازداشت و بازجویی‌هایش داشت. همچنین ویدیویی از خود منتشر کرد که در آن از رفتارهای نامناسب مأموران زن زندان اوین می‌گفت.

او پس از آن در تاریخ ۲۰ دی‌ماه به شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب احضار شد و پس از آن بازداشت و به زندان قرچک ورامین منتقل شد.

آتنا فرقدانی در بهمن‌ماه همان سال در اعتراض به عدم رعایت اصل تفکیک زندانیان سیاسی از غیرسیاسی در آن زندان دست به اعتصاب غذا زد و پس از آن در تاریخ ۷ اسفندماه به دلیل طولانی شدن اعتصاب در بیمارستان بستری شد. او در روز ۱۲ اسفندماه با از بیمارستان به زندان اوین منتقل شد.

او پس از آزادی، شرح آزار جنسی وارده توسط نگهبانان این بند و دادخواهی بدون نتیجه خود را در این ویدئو منتشر کرد.

آزار جنسی زندانیان سیاسی زن به بهانه بازرسی بدنی سابقه‌ای طولانی مدت دارد و با وجود اینکه در مواردی به اعتراضات جمعی این زندانیان نیز منجر شده است، عاملان آن تحت پیگرد قرار نگرفته‌اند.

خرداد ۱۳۹۴، شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی عبدالقاسم صلواتی، آتنا فرقدانی را با اتهام‌های متفاوت از جمله به دلیل اعتراض به رفتارهای غیرقانونی نگهبانان بند ۲الف، کشیدن کاریکاتوری درباره طرح مجلس راجع به افزایش جمعیت و انتقاد از مقامات جمهوری اسلامی مجموعا به ۱۲ سال و ۹ ماه زندان محکوم کرد.

رادیوزمانه ـ ۱۲ مهر ۱۳۹۴

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی