امروز:   اردیبهشت ۱, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
آخرین نوشته ها

عکس دخترکان ایرانی در انتظار اعدام

دخترکان زندانیروزنامه گاردین گزارش و عکس های تکان دهنده ای از دخترکان زیر ۱۸سال ایرانی منتشر کرده است که به مرگ محکوم شده اند و منتظرند تا به سن قانونی برسند وآنها را از چوبه دار بیاویزند. زنان (کودکان!) زندانی می توانند نوزادان خود را تا دو سالگی در زندان نگه دارند. زهرا در ۱۴ سالگی ازدواج کرده و دو فرزند دارد…

************
دخترکان ایرانی در انتظار اعدام

روزنامه گاردین گزارش و عکس های تکان دهنده ای از دخترکان زیر۱۸ ایرانی منتشر کرده است که به مرگ محکوم شده اند و منتظرند تا به سن قانونی برسند وآنها را از چوبه اعدام بیاویزند.

مهسا ۱۷ ساله است. او عاشق پسری می شود و  تصمیم می گیرد با او ازدواج کند اما پدرش مخالف است. یک روز با پدرش دعوایش می شد و عصبانی می شود و او را با چاقوی آشپزخانه به قتل می رساند. برادران مهسا درخواست اعدام او را کرده اند.

شقایق، ۱۵ ساله است. او یک سال است که به جرم سرقت مسلحانه از یک فروشگاه زنجیره ای در تهران، زندانی است. او و دوست پسرش وارد فروشگاه شدند و وقتی پلیس آمد، دوست پسرش موفق به فرار شد اما شقایق دستگیر شد. حکم اعدام او آمده است و باید به سن ۱۸ سالگی برسد تا حکم اجرا شود. مادر بزرگش بعد از یک سال به ملاقاتش آمده است.

سوگند، ۱۶ ساله است. وقتی در خانه تنها بود، پلیس با حکم وارد خانه می شود و در تفتیش خانه، ۲۵۰گرم تریاک، ۳۰ گرم کوکائین و ۲۰ گرم هروئین پیدا می کنند. چون کسی در خانه نبود، سوگند را دستگیر می کنند و به زندان می اندازند. یک سال است که او زندانی است و هیچ کدام از افراد خانواده اش به ملاقاتش نیامدند.

یک روحانی هر روز برای برگزاری نماز جماعت به زندان می رود. بعد از نماز، او درباره روش های تصحیح رفتار دختران حرف می زند و برایشان دعا می خواند.

زنان زندانی می توانند نوزادان خود را تا دو سالگی در زندان نگه دارند. زهرا در ۱۴ سالگی ازدواج می کند و دو فرزند دارد. او الان ۱۷ ساله است و به جرم دزدیدن موبایل زندانی شده است. او به همین جرم سه بار زندانی شده است.

خاطره ۱۳ ساله است.او بعد ازاینکه عنویش به باو تجاوز کرد، از خانه فرار کرد. یک هفته بعد، چند پسر جوان به او تعرض کردند. او برای اینکه خودش را نجات بدهد، بازویش را با چاقویی که همراه داشت زخمی کرد. پلیس او را در حالی که بیهوش شده بود در پارک پیدا کرد و بعد از درمان او را به یک مرکز اصلاح و تربیت فرستادند.

زندانیان می توانند یک ساعت صبح ها و یک ساعت بعدازظهر ها برای هواخوری به حیاط زندان روند.

دختران گاهی ساعت ها در صف غذا منتظر می مانند.

نازنین ۱۶ ساله است. او شش ماه پیش به دلیل حمل ۶۲۱ گرم کوکائین دستگیر شد. قاضی هنوز حکمی برای او صادر نکرده است.

مهشید ۱۵ ساله است . او به جرم داشتن رابطه نامشروع و حمل مواد مخدر زندانی است. پدر و مادرش به دلیل مصرف مواد مخدر زندانی هستند. مهشید هشت ماه دیگر، بعد از گذراندن دوران محکومیتش از زندان آزاد می شود.

روز ـ ۲۰ دی ۱۳۹۴

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی