امروز:   فروردین ۹, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

دو هفته از اعتصاب غذای بهشتی لنگرودی، معلم زندانی گذشت

0,,19234119_303,00محمود بهشتی لنگرودی، سخنگوی زندانی کانون صنفی معلمان از روز اول اردیبهشت ماه تا کنون در اعتصاب غذا به سر می‌برد. به گزارش کمپنی بین‌المللی حقوق بشر در ایران، این معلم زندانی در اعتراض به دو حکم قضایی که مجموعا او را به ۹ سال حبس محکوم کرده، دست به این اقدام زده است.
/

******

محمود بهشتی لنگرودی، معلم زندانی از روز اول اردیبهشت ماه در اعتصاب غذا به سر می‌برد. به منظور همبستگی با او اسماعیل عبدی دیگر معلم زندانی و جعفر عظیم‌زاده فعال کارگری زندانی نیز دست به اعتصاب غذا زده‌اند.

محمود بهشتی لنگرودی، سخنگوی زندانی کانون صنفی معلمان از روز اول اردیبهشت ماه تا کنون در اعتصاب غذا به سر می‌برد. به گزارش کمپنی بین‌المللی حقوق بشر در ایران، این معلم زندانی در اعتراض به دو حکم قضایی که مجموعا او را به ۹ سال حبس محکوم کرده، دست به این اقدام زده است.

بهشتی لنگرودی در نامه‌ای که از داخل زندان به بیرون فرستاده شده، نوشته است: «تا زمان توقف اجرای حکم و برگزاری دادگاه علنی و قانونی مطابق اصل ۱۶۸ قانون اساسی دست به اعتصاب غذا خواهم زد و به جز آب، چای، قند و نمک چیز دیگری نخواهم خورد.»

کمپین بین‌المللی حقوق بشر از قول یک منبع نزدیک به این معلم زندانی گزارش داده که در این مدت او وزن زیادی کم کرده و خانواده‌اش به شدت نگران سلامتی او هستند.

محمود بهشتی لنگرودی سخنگوی پیشین کانون صنفی معلمان ایران، در سال ۱۳۹۲ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی صلواتی به ۵ سال زندان محکوم شد. این معلم که ۲۵ سال سابقه تدریس دارد، پیشتر نیز به ۴ سال حبس تعلیقی محکوم شده بود که با صدور حکم جدید حبس تعلیقی او نیز اجرا خواهد شد و در نتیجه او باید ۹ سال را در زندان بگذراند.

پس از اعلام اعتصاب بهشتی لنگرودی، اسماعیل عبدی، دبیر کل کانون صنفی معلمان ایران و جعفر عظیم‌زاده، دبیر هیات مدیره اتحادیه آزاد کارگران ایران نیز که هر دو در زندان سر می‌برند، با انتشار بیانیه‌ای گفتند که روز دهم اردیبهشت و در آستانه فرا رسیدن اول ماه مه، روز جهانی کارگر، اعتصاب غذا خواهند کرد.

سایت کلمه نیز خبر داد که ۳۵۷ تن از معلمان در همراهی با معلمان زندانی در اعتصاب غذا، اعلام کردند که روزها ۱۲ و ۱۳ اردیبهشت ماه دست به اعتصاب غذا می‌زنند.

در ایران از روز ۱۲ تا ۱۹ اردیبهشت هفته معلم است و از این قشر تجلیل می‌شود.

دویچه وله / ۱۵ اردیبهشت / ۱۳۹۵

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی