امروز:   فروردین ۹, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
آخرین نوشته ها

زنان ۴ برابر بیشتر از مردان به ام‌اس مبتلا می‌شوند

ms-infograph2ایران در رتبه اول ابتلا به ام‌اس در خاورمیانه؛ تعداد مبتلایان به ام‌اس، روز به روز درحال افزایش است، عضو انجمن ام‌اس ایران می‌گوید: «طی ١٠‌سال گذشته میزان شیوع آن در زنان ٢برابر شده است، امروز خانم‌ها چهار برابر بیشتر از مردان گرفتار بیماری ام‌اس می‌شوند. سن ابتلا به آن نیز که در‌ سال‌های گذشته از ١۶ تا ۴۵سالگی بود، درحال تغییر است. مردم همچنان فکر می‌کنند که ام‌اس واگیردار است و هرکس که به آن مبتلا می‌شود، به سرعت روی ویلچر می‌نشیند، اما تنها زمانی که بیمار و اطرافیان او از بیماری آگاهی نداشته باشند، این حالت اتفاق می‌افتد. علت اصلی ابتلا به ام‌اس خود ایمنی است.

***********
نایب‌رئیس انجمن ام‌اس:

ایران در رتبه اول ابتلا به ام‌اس در خاورمیانه

کلینیک‌های جامع ام‌اس در پنج استان کشور راه‌اندازی می‌شوند. نایب‌رئیس انجمن ام‌اس، با اشاره به راه‌اندازی آزمایشی این کلینیک‌ها گفت: «قرار است در‌سال ٩۵، این مراکز توسعه پیدا کنند. با پیگیری وزیر بهداشت و معاونت اجتماعی وزارت بهداشت، کلینیک‌ها به صورت آزمایشی در ۵ استان، راه‌اندازی می‌شوند که ٣ دانشگاه علوم پزشکی تهران، شهید بهشتی و ایران مسئول پیگیری آن شده‌اند.» محمدعلی صحرائیان در نشست خبری کنگره سالیانه ام‌اس، شایع‌ترین سن ابتلا به ام‌اس را ٢٠ تا ۴٠سالگی اعلام کرد، «این بیماری در کودکان کمتر دیده می‌شود و ٨٠‌درصد موارد شروع بیماری هم بین سنین ١٨ تا ۵٠سالگی است. در گروه سنی زیر ١٨‌سال شیوع بسیار کم است، ولی درعین حال نسبت به گذشته افزایش یافته است. این موضوع به معنی شیوع بیماری به اندازه سنین بزرگسال نیست و جای نگرانی ندارد.» او آخرین آمار ابتلا به ام‌اس درکشور را حدود ٧٠هزار نفر دانست، «در استان تهران و در‌سال ٢٠٠٨، رقم ابتلا به بیماری ۵٠نفر در هر ١٠٠هزارنفر بود. در‌سال ٢٠١١ این آمار به ٧٣ مورد، در‌سال ٢٠١۴ به ١٠١ مورد و در‌سال ٢٠١۵ به ١١۵نفر در هر ١٠٠هزارنفر رسید.» او ادامه داد: «شیوع این بیماری درکشورهای حاشیه خلیج‌فارس افزایش یافته است و ایران نیز در این میان رتبه اول را دارد.»
زنان ۴ برابر بیشتر از مردان به ام‌اس مبتلا می‌شوند

تعداد مبتلایان به ام‌اس، روز به روز درحال افزایش است، این خبر را حسین کرمان‌پور، عضو انجمن ام‌اس ایران می‌دهد، «طی ١٠‌سال گذشته میزان شیوع آن در زنان ٢برابر شده است، امروز خانم‌ها چهار برابر بیشتر از مردان گرفتار بیماری ام‌اس می‌شوند. سن ابتلا به آن نیز که در‌ سال‌های گذشته از ١۶ تا ۴۵سالگی بود، درحال تغییر است.» او ادامه داد: «مردم همچنان فکر می‌کنند که ام‌اس واگیردار است و هرکس که به آن مبتلا می‌شود، به سرعت روی ویلچر می‌نشیند، اما تنها زمانی که بیمار و اطرافیان او از بیماری آگاهی نداشته باشند، این حالت اتفاق می‌افتد. علت اصلی ابتلا به ام‌اس خود ایمنی است. اطلاعات مردم باید پا به پای شیوع بیماری افزایش پیدا کند که بتوانند آن را مدیریت کنند. این بیماری درمان قطعی ندارد، ولی با مدیریت قطعی قابل کنترل است. هرمطلبی درخصوص درمان قطعی آن سودجویی است.» در ادامه این نشست دکتر علایی،‌ نورولوژیست و عضو انجمن     ام‌اس درخصوص آمار ابتلا به بیماری ام‌اس درکشور گفت: «درحال حاضر استان اصفهان بالاترین آمار را درمیان سایر استان‌ها دارد. »

شهروند ـ ۴ خرداد ۱۳۹۵

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی