امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

چرا مقابل نهادهای قانون‌شکن نمی‌ایستید؟

nashriatdaneshjoieاعتراض ۳۷۱ فعال دانشجویی به وزارت علوم
۳۷۱ نفر از دست اندرکاران نشریات دانشجویی از سراسر کشور در نامه‌ای به معاون وزیر علوم پرسیده اند: آزادی بیان و قانون محوری ای که بارها و بارها در سخنان و اظهارنظرات شما شنیده شده است، در کجای کارنامه چندساله عملکرد معاونت فرهنگی وزارت علوم مشهود است؟ امضاکنندگان در این نامه گلایه خود را از ایجاد فشار بر این نشریات دانشجویی ابراز داشتند

 

***

 

به گزارش کلمه، در بخشی از این نامه با اشاره به اینکه فشارهای غیرقانونی بر اهالی قلم در دانشگاه ها فزونی یافته، تصریح شده است که نشریات دانشجویی نه تنها در ماه های اخیر به کرات به زیر تیغ تیز توقیف رفته اند، بلکه روند گزارشات برخی محافل خاص دانشگاهی به مراجع قضایی و نهادهای بیرون از دانشگاه ها افزایش یافته و بر احضارها و تهدیدها و … افزوده شده است.

امضاکنندگان این نامه از معاون فرهنگی وزیر علوم پرسیده‌اند: آزادی بیان و قانون محوری ای که بارها و بارها در سخنان و اظهارنظرات شما شنیده شده است، در کجای کارنامه چندساله عملکرد معاونت فرهنگی وزارت علوم مشهود است؟ کجا مجموعه مدیریت فرهنگی وزارت علوم از حقوق فعالین نشریاتی در برابر هجمه نهادهای بیرون از دانشگاه حمایت کرده است؟ کجا در اختلاف میان برخی مسئولین قانون گریز و دانشجویانی که پناهگاهی جز قانون ندارند، طرف قانون و قانون مداری را گرفته است؟

متن این نامه به گزارش انصاف نیوز به شرح زیر است:

بسمه تعالی

معاون فرهنگی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری

باسلام

احتراما هنوز چند ماه از نگارش نامه ۸۱۳ نفر از دست اندرکاران نشریات دانشجویی سطح کشور به رئیس جمهور نگذشته است که نه تنها شاهد بهبود وضعیت سابق نبوده ایم، بلکه نشریات دانشگاهی به مراتب حال و روزی نامساعدتر نسبت به گذشته پیدا کرده اند؛ نامه ای که علی رغم تأیید مفاد آن از سوی وزیر علوم و دستور موکد ایشان برای پیگیری، متأسفانه با بی توجهی جناب عالی و مسئولین فرهنگی وزارت علوم مواجه شد و حتی آنچنان که از نمایندگان خود در شورای مرکزی ناظر بر نشریات شنیدیم، علی رغم درخواست اختصاص یک جلسه برای بررسی خواسته های موجود در آن نامه و مطالبات فعالین نشریات دانشجویی، نه تنها هیچ گاه چنین فرصتی در اختیار نمایندگان مان قرار نگرفت، بلکه فشارهای غیرقانونی بر اهالی قلم در دانشگاه ها فزونی یافت.

آقای دکتر سید ضیاء هاشمی

نشریات دانشجویی نه تنها در ماه های اخیر به کرات به زیر تیغ تیز توقیف رفته اند، بلکه روند گزارشات برخی محافل خاص دانشگاهی به مراجع قضایی و نهادهای بیرون از دانشگاه ها افزایش یافته و بر احضارها و تهدیدها و … افزوده شده است. البته هر روز هم بهانه های جدیدی برای این فشارها و برخوردهای غیرقانونی تراشیده می شود؛ یک روز بر خلاف نص صریح قوانین و نظر اکثریت شورای مرکزی ناظر بر نشریات وزارت علوم، انتشار تبلیغات انتخاباتی (البته در عمل فقط برای یک طیف سیاسی) بهانه برخورد با نشریه ای می شود و روز دیگر انتشار نام یا تصویر رئیس جمهور دوران اصلاحات، مستمسک بستن در نشریات دانشجویی می گردد؛ دردآور آنجاست که مسئولین فرهنگی در دانشگاه ها در حالی این چنین با نشریات دانشجویی برخورد می کنند که رئیس دولت از عدم ممنوعیت انتشار تصویر یا نام آقای خاتمی سخن گفته است و حتی مقامات قضایی زیرمجموعه قوه قضائیه …، انتشار تصویر آقای خاتمی را ممنوع و یا جرم ندانسته و در این باره حکم برائت می دهند، اما شما در این میان در برابر استعلام چندین و چندباره دانشگاه ها، حتی حاضر به پاسخ گویی کتبی وفق مقررات موجود نمی شوید!

ریاست شورای مرکزی ناظر بر نشریات دانشگاهی وزارت علوم

پرسش ما از جناب عالی، پرسشی شفاف و واضح است؛ آزادی بیان و قانون محوری ای که بارها و بارها در سخنان و اظهارنظرات شما شنیده شده است، در کجای کارنامه چندساله عملکرد معاونت فرهنگی وزارت علوم مشهود است؟ کجا مجموعه مدیریت فرهنگی وزارت علوم از حقوق فعالین نشریاتی در برابر هجمه نهادهای بیرون از دانشگاه حمایت کرده است؟ کجا در اختلاف میان برخی مسئولین قانون گریز و دانشجویانی که پناهگاهی جز قانون ندارند، طرف قانون و قانون مداری را گرفته است؟ چند بار به مسئولین فرهنگی دانشگاه ها به دلیل نقض مکرر مقررات و اعمال نظارت های غیرقانونی و سانسور نشریات قبل از انتشار و یا ندادن پروانه امتیاز انتشار نشریه به دانشجویان و یا عدم تأسیس یا تشکیل کمیته ناظر و یا عدم رعایت ترکیب قانونی آن و یا عدم حمایت مادی و معنوی از نشریات دانشجویی تذکر داده است؟ با کدام برخورد غیرقانونی کدام مسئول فرهنگی در کدام دانشگاه برخورد کرده و کجا قاطعانه بر صیانت از اصل ۲۴ قانون اساسی پافشاری کرده است؟!

آقای دکتر هاشمی

اکنون چندین سال است که از تصدی سمت معاونت فرهنگی توسط شما می گذرد؛ این حق دانشجویان فعال در نشریات دانشجویی است که بدانند کارنامه شما در این عرصه چیست و شاخص های مهمی همچون آزادی بیان و یا امنیت حرفه ای و روانی و یا حمایت مادی و معنوی از نشریات دانشجویی در دوران شما چقدر افزایش یافته و آیا هم اکنون در مسیر اوج و اعتلاست و یا در سرازیری کاهش و سقوط قرار گرفته است؟ آیا با عدم حمایت مادی از نشریات در دانشگاه ها و ایجاد محدودیت های غیرقانونی در انتشار تبلیغات و عدم استقرار مکان هایی برای فروش نشریه می خواهید در بالندگی فضای نشریات دانشجویی کوشا باشید یا تصور می کنید اختصاص رقم نجومی یکصد هزار تومان به هر نشریه دانشجویی (آن هم در حالی که گاهی هزینه انتشار فقط یک شماره از یک نشریه دانشجویی به چند میلیون تومان می رسد) تحولی عظیم را به همراه خواهد داشت؟! آیا با سنگ اندازی های مکرر برخی مسئولین دانشگاهی بر سر راه نشریات دانشجویی و احضارهای غیرقانونی به کمیته ناظر و شورای انضباطی، می خواهید فعالین نشریاتی در دانشگاه ها دلگرم شوند یا تصور می کنید با تکرار مکرر عبارات زیبایی مانند آزادی بیان و انتقاد، گوش برخی مسئولین قانون شکن دانشگاهی بدهکار حرف های شما خواهد شد؟ آیا با تأکید شفاهی بر مسیر رشد علمی در دانشگاه ها به دنبال ارتقای سطح علمی نظام آموزش عالی هستید یا واقعا راهکاری عملیاتی برای رفع مشکلات حاکم بر نشریات دانشجویی علمی دارید؟ چگونه از قانون مداری سخن می گویید در حالی که در دانشگاه های زیرمجموعه شما، قانون امری مهجور است و به دردنخور و یا دست و پاگیر دانسته می شود؟ آیا مطلعید که بسیاری از دانشگاه های زیرمجموعه وزارت علوم، اساسا کمیته ناظر بر نشریات ندارند و یا کمیته را با ترکیب غیرقانونی تشکیل می دهند و یا مصوبات و تصمیمات شگفت انگیزی ابداع می کنند که بر خلاف نص صریح مقررات موجود است و یا با فعالین نشریاتی و نشریات دانشجویی، آنچنان برخوردهای غیرقانونی ای می کنند که دیگر سراغ فعالیت دانشجویی-فرهنگی نیایند؟ در یک کلام آیا از وضع وخیم نقض مکرر اصل ۲۴ قانون اساسی در دانشگاه های سطح کشور مطلعید؟

معاون فرهنگی وزیر علوم

بی شک نظارت بر فعالیت مسئولین میانی فرهنگی و پافشاری بر اجرای مقررات در دانشگاه ها و پیگیری حقوق و مطالبات دانشجویان از زمره وظایفی است که بر عهده شماست. حضور جناب عالی در چنین سمتی از آن روست که پشتیبان عملی و محافظ سرسخت آزادی های قانونی ما دانشجویان باشید، نه اینکه صرفا در مجامع و محافل عمومی از برخی حقوق و آزادی های ما سخن بگویید اما در عمل نشانه ای از رعایت و تحقق آنها در سطح دانشگاه ها دیده نشود. لذا ما جمعی از فعالین نشریات دانشگاهی از شما تقاضا داریم که برای یک بار هم که شده گامی عملی و جدی در زمینه تأمین آزادی ها و احقاق حقوق نشریات در مجموعه آموزش عالی کشور بردارید. شما خود به خوبی از مشکلات و مسائل حاکم بر نشریات دانشجویی مطلعید و بیان موردی آنها، تنها تکرار مکررات است. فقط لازم است مطالبات و خواسته های قانونی مان را در دستور کار جلسات شورای مرکزی ناظر قرار داده و با برگزاری سلسله جلسات فشرده و پی در پی، ابهامات موجود در مقررات را رفع و شیوه نامه های اجرایی لازم را تهیه و تصویب و بر روند کار مسئولین فرهنگی و کمیته های ناظر دانشگاه ها، نظارت دقیق، جدی و مستمری داشته باشید و راهکارهای اجرایی فوری برای حل مشکلات مالی و افزایش حمایت های معنوی از نشریات اندیشیده و اهتمام جدی تری به امر آموزش و فراهم کردن محافلی برای گردهمایی و تبادل نظر میان فعالین نشریاتی (مانند جشنواره ها و …) داشته باشید.

انشاا… همچنان که خود مدتی پیش در نهمین جشنواره نشریات دانشجویی کشور گفتید، روزی برسد که واقعا «دانشجویان بتوانند طبق قوانین دیدگاه‌های خود را مطرح کنند.»

۱ ابراهیمی سید ناصر زمرد دانشگاه کاشان عضو هیئت تحریریه
۲ ابراهیمی فراز کوه شهید بهشتی مدیرمسئول
۳ ابوالقاسمی کسری پژوهش دانشگاه هنر اصفهان مدیرمسئول و سردبیر
۴ اجرلو امید امید صنعتی ارومیه عضو هیئت تحریریه
۵ احسانی عارف مهندس سلام دانشگاه فیروزآباد مدیرمسئول
۶ احمدی محمدحسن سلام علم و صنعت ایران مدیرمسئول
۷ احمدی محمدرضا بی طرف دانشگاه یزد مدیرمسئول و سردبیر
۸ احمدی وحید مکانیزم صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران) سردبیر
۹ احمدی جوکانی محمدعلی مرغ سحر صنعتی شاهرود مدیرمسئول و سردبیر
۱۰ اخگر مریم کیمیا دانشگاه رازی کرمانشاه عضو هیئت تحریریه
۱۱ ارزیده وحید کاغذ و فلم دانشگاه رازی کرمانشاه عضو هیئت تحریریه
۱۲ اسدی امیرحسین حامی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل عضو هیئت تحریریه
۱۳ اسکافی ابراهیم پنجره دانشگاه رازی کرمانشاه مدیرمسئول و سردبیر توقیف شده
۱۴ اسلامی صادق والش دانشگاه سمنان مدیر مسئول و سردبیر
۱۵ اسلامی هانیه اتاق ۲۷ خوارزمی تهران عضو هیئت تحریریه
۱۶ اسماعیل زاده مرتضی بامداد صنعتی شیراز مدیرمسئول
۱۷ اسماعیلی عاطفه آگاه دانشگاه تهران مدیرمسئول
۱۸ اسماعیلی تبار علیرضا امید دانشگاه صنعتی ارومیه عضو هیئت تحریریه
۱۹ اشتاب میلاد زیتون شهید بهشتی مدیرمسئول
۲۰ اشرفی نوید ۲۵ شهید بهشتی مدیر مسئول
۲۱ افخمی سروش خبرنامه انجمن اسلامی صنعتی شریف سردبیر
۲۲ اقبالی الهه نازلی دانشگاه سیستان و بلوچستان عضو هیئت تحریریه
۲۳ اکبرپور امیررضا رویش دانشگاه یزد مدیرمسئول توقیف شده
۲۴ اکبری مصطفی صلصال دانشگاه کاشان مدیرمسئول
۲۵ الفقیه ایمان رهجو دانشگاه تبریز سردبیر
۲۶ الکثیر محمد امید صنعتی ارومیه عضو هیئت تحریریه
۲۷ الماسی کتایون ارغنون علم و صنعت ایران عضو هیئت تحریریه
۲۸ الهامی نژاد حسین آبگون علامه طباطبایی مدیرمسئول
۲۹ الهیاری مریم کیمیا دانشگاه رازی کرمانشاه عضو هیئت تحریریه
۳۰ امیدی عرفان دانشجو صنعتی همدان مدیرمسئول و سردبیر
۳۱ امیران طهمورث صبح فردا علم و صنعت ایران مدیرمسئول
۳۲ انصاری فاطمه نوبهار و بی طرف دانشگاه یزد عضو هیئت تحریریه
۳۳ انصاری مریم سلام علم و صنعت ایران عضو هیئت تحریریه
۳۴ ایازی عدنان حامی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل عضو هیئت تحریریه
۳۵ ایمانی محمد سپیده دم شهید بهشتی عضو هیئت تحریریه
۳۶ آذر متین خط سفید علامه طباطبایی سردبیر
۳۷ آرانی حبیب آبان دانشگاه تهران صاحب امتیاز و مدیرمسئول
۳۸ آهاری محراب کاما شهید بهشتی سردبیر
۳۹ بابایی بهروز کاما شهید بهشتی عضو هیئت تحریریه
۴۰ باروقی احمد صدیق سایه روشن شهید بهشتی عضو هیئت تحریریه
۴۱ باقری سارا نگاه نو دانشگاه قم مدیر مسئول و سردبیر
۴۲ بت شکنان نسیم رستار دانشگاه شهرکرد عضو هیئت تحریریه
۴۳ بدیعی سیدپارسا ایتک صنعتی شیراز مدیرمسئول
۴۴ براتی زاده حمید چهار دیواری تربیت دبیر شهید رجایی مدیرمسئول
۴۵ براری محمد وحدت دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل مدیرمسئول
۴۶ بشیری راد حامد تخته سیاه صنعتی همدان مدیرمسئول
۴۷ بنام حسن بامداد ارم دانشگاه شیراز مدیرمسئول
۴۸ بهبهانی سیدحسین خرداد دانشگاه تهران صاحب امتیاز و مدیرمسئول
۴۹ بهرامی هانیه نوبهار دانشگاه یزد عضو هیئت تحریریه
۵۰ بوشهرى مصطفى فکر آزاد دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین عضو هیئت تحریریه
۵۱ بیگ رضایى کوثر نشریه کانون فیلم و عکس دانشگاه رازی کرمانشاه سردبیر
۵۲ بیات سروش کاغذ و فلم دانشگاه رازی کرمانشاه عضو هیئت تحریریه
۵۳ بیدقی ارش ارکاک دانشگاه سمنان مدیرمسئول و سردبیر
۵۴ بیدهندی سجاد هفته نامه رخداد دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان عضو هیئت تحریریه
۵۵ بیرجندی محمدصادق ترنج دانشگاه تهران سردبیر
۵۶ بیگیان کیمیا قلم رازی کرمانشاه عضو هیئت تحریریه
۵۷ پارت پریسا هفته نامه رخداد دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان سردبیر
۵۸ پازکی سهیل سپیده دم شهید بهشتی مدیرمسئول
۵۹ پدرام نیا زهره کاما شهید بهشتی مدیرمسئول
۶۰ پرتوی سپهر نیم نگاه دانشگاه تفرش عضو هیئت تحریریه
۶۱ پرستاری عباس پژواک اندیشه شهید بهشتی سردبیر
۶۲ پزشکیان محمد قلم دانشگاه هنر اصفهان عضو هیئت تحریریه
۶۳ پور حسینی گلستانی علی ثبات فردوسی مشهد مدیرمسئول
۶۴ پور صفایی ایمان نشریه خواب صنعتی شاهرود صاحب امتیاز، مدیرمسئول و سردبیر
۶۵ پورطاهری خشایار خبرنامه انجمن اسلامی صنعتی شریف مدیرمسئول
۶۶ پورفولادی محمد قلم دانشگاه هنر اصفهان عضو هیئت تحریریه
۶۷ پورقناد مهشید نگاه نو شهید بهشتی سردبیر
۶۸ پورمهر حسنا کاغذ و فلم دانشگاه رازی کرمانشاه عضو هیئت تحریریه
۶۹ تاج احمدی حنانه ایراندخت دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین سردبیر
۷۰ تاج محمدی یاشار نشاط دانشگاه تهران مدیرمسئول
۷۱ تاجیک مهسا موج نو دانشگاه سمنان عضو هیئت تحریریه
۷۲ تاکی خلیل قلم نو دانشگاه صنعت نفت مدیرمسئول و سردبیر توقیف شده
۷۳ تحویلداری رضا بامداد صنعتی اصفهان عضوشورای سردبیری
۷۴ تکمیلی امیرحسین پترولیک دانشگاه گرمسار مدیرمسئول
۷۵ توحیدی سحر پایا دانشگاه سمنان سردبیر
۷۶ توسلی راد امین حامی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل سردبیر
۷۷ توکلی مریم پرده آخر شهید چمران اهواز مدیر مسئول،صاحب امتیاز ،سردبیر
۷۸ تولایی عطیه چله دانشگاه کاشان عضو هیئت تحریریه
۷۹ ثاقب موفق مصطفی سلام فردوسی مشهد عضو هیئت تحریریه
۸۰ ثقفیان برهان عصر ترقی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران) مدیرمسئول
۸۱ ثنایی فرد سروش سروش صنعتی ارومیه صاحب امتیاز. مدیر مسول و سردبیر
۸۲ جعفری علیرضا خیز دانشگاه کاشان مدیرمسئول
۸۳ جعفری فرزاد سایه روشن شهید بهشتی عضو هیئت تحریریه
۸۴ جعفری نگار فانوس خیال صنعتی شیراز مدیرمسئول
۸۵ جعفری نیلوفر نشانه علم و صنعت ایران مدیرمسئول
۸۶ جعفریان فاطمه کوه شهید بهشتی سردبیر
۸۷ جلالی امیر باران علامه طباطبایی مدیرمسئول و سردبیر
۸۸ جلالی جواران محمدحسین بارقه دانشگاه شهید باهنر کرمان مدیرمسئول
۸۹ جلایر امین موج نو دانشگاه سمنان عضو هیئت تحریریه
۹۰ جلایی خالدی میلاد نشریه شورای صنفی دانشگاه صنعتی شاهرود مدیرمسئول و سردبیر
۹۱ جلیلی محمدهادی رهجو دانشگاه تبریز مدیرمسئول
۹۲ جمالی مریم بارقه دانشگاه شهید باهنر کرمان عضو هیئت تحریریه
۹۳ جنت میلاد فکر آزاد دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین عضو هیئت تحریریه
۹۴ جوزی علی سروش اندیشه دانشگاه تفرش صاحب امتیاز، مدیرمسئول و سردبیر
۹۵ چراغ زاده رضا قلم نو دانشگاه صنعت نفت عضو هیئت تحریریه توقیف شده
۹۶ چمنی یاسر رخداد دانشگاه کاشان عضو هیئت تحریریه
۹۷ حاج حسینی زهرا لوح سفید دانشگاه کاشان سردبیر
۹۸ حاج سعیدی صادق محمدرضا نجوا صنعتی شاهرود مدیرمسئول و سردبیر
۹۹ حاجی میرزایی سید محمدصادق دیدار دانشگاه تهران سردبیر
۱۰۰ حسام محمدرضا قلم نو دانشگاه صنعت نفت عضو هیئت تحریریه توقیف شده
۱۰۱ حسن پور پژمان دانشجوی امروز صنعتی ارومیه صاحب امتیاز، مدیر مسئول و سردبیر
۱۰۲ حسنوند حمزه هفته نامه رخداد دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان عضو هیئت تحریریه
۱۰۳ حسنی سعدی حسام پیامی در راه دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان مدیرمسئول
۱۰۴ حسیبی حجت نسل نو دانشگاه شهید باهنر کرمان عضو هیئت تحریریه
۱۰۵ حسین خانی میلاد باران علامه طباطبایی عضو هیئت تحریریه
۱۰۶ حسین زاده آرمان حاشیه علم و صنعت ایران مدیرمسئول
۱۰۷ حسینی زینب باران علامه طباطبایی عضو هیئت تحریریه
۱۰۸ حسینی سارا نسل نو دانشگاه شهید باهنر کرمان عضو هیئت تحریریه
۱۰۹ حسینی سید عمادالدین موج نو دانشگاه سمنان مدیرمسئول و سردبیر
۱۱۰ حسینی سید کمال الدین شباک دانشگاه کاشان سردبیر
۱۱۱ حسینی محمدامین حامی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل عضو هیئت تحریریه
۱۱۲ حسینی شایان پویش صنعتی ارومیه عضو هیئت تحریریه
۱۱۳ حمیدی احسان قلم دانشگاه هنر اصفهان عضو هیئت تحریریه
۱۱۴ حمیدی الهام باران علامه طباطبایی عضو هیئت تحریریه
۱۱۵ حیات الغیبی سیدحسین قلم نو صنعت نفت عضو هیئت تحریریه توقیف شده
۱۱۶ حیدری هادی هفته نامه رخداد دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان عضو هیئت تحریریه
۱۱۷ خازنی اسکویی پویا کاج دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل صاحب امتیار
۱۱۸ خاکباز مهتاب قلم رازی کرمانشاه عضو هیئت تحریریه
۱۱۹ خالدی سوما سیاه و سفید دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری سردبیر
۱۲۰ خالقی سمانه چله دانشگاه کاشان عضو هیئت تحریریه
۱۲۱ خان طالب مهران فکر آزاد دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین عضو هیئت تحریریه
۱۲۲ خداکرمی امیرحسین گفتمان دانشگاه قم عضو هیئت تحریریه
۱۲۳ خدیر احسان نسیم دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل مدیرمسئول
۱۲۴ خسروزاده علیرضا سیاست نامه فردوسی مشهد مدیرمسئول
۱۲۵ خسروی الهه امید صنعتی ارومیه عضو هیئت تحریریه
۱۲۶ خطیرپاشا سپیده ققنوس دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری سردبیر
۱۲۷ خلیل زاده امیر گاهنامه امید دانشگاه محقق اردبیلی عضو هیئت تحریریه
۱۲۸ خلیلی محمد عصر ترقی صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران) عضو هیئت تحریریه
۱۲۹ خواجوی پوریا تقاطع صنعتی شیراز مدیرمسئول
۱۳۰ خیل تاش زهرا پیشه دانشگاه تهران سردبیر
۱۳۱ داداش پور محمدحسین فرش قرمز علم و صنعت ایران مدیرمسئول و سردبیر
۱۳۲ داوودی سمانه سیاه و سفید دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری مدیرمسئول
۱۳۳ دبیریان صبا کیمیا دانشگاه رازی کرمانشاه عضو هیئت تحریریه
۱۳۴ درویشی سهیل سازوکار صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران) عضو هیئت تحریریه
۱۳۵ دهقانی امیرحسین نی صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران) عضو هیئت تحریریه
۱۳۶ دولت آبادی حامدی سید محمد نسیم بیداری صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران) مدیرمسئول و سردبیر
۱۳۷ رادمنش سروش ایستگاه صنعتی شیراز مدیرمسئول
۱۳۸ رجایی سارا سحر علم و صنعت ایران عضو هیئت تحریریه
۱۳۹ رجبی امید بوطیقا دانشگاه کاشان عضو هیئت تحریریه
۱۴۰ رجبی مسعود نسل نو دانشگاه شهید باهنر کرمان عضو هیئت تحریریه
۱۴۱ رجبیان ساناز کیمیا دانشگاه رازی کرمانشاه عضو هیئت تحریریه
۱۴۲ رحمتی محمد امین جرس علم و صنعت ایران مدیرمسئول
۱۴۳ رحمتی مهدیه ارغنون علم و صنعت ایران عضو هیئت تحریریه
۱۴۴ رحیم زاده محمدجواد شباک دانشگاه کاشان مدیرمسئول
۱۴۵ رحیمی اصغر جنگل دانشگاه تهران صاحب امتیاز
۱۴۶ رحیمی محمد علی ایران امروز دانشگاه رازی کرمانشاه مدیر مسئول
۱۴۷ رحیمی مقدم فائزه پرده اخر دانشگاه شهید چمران اهواز عضو هیئت تحریریه
۱۴۸ رخشنده مصطفی هفته نامه رخداد دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان عضو هیئت تحریریه
۱۴۹ رشیدی وحید نگاه اعتدال دانشگاه تربت حیدریه مدیرمسئول و سردبیر
۱۵۰ رضایی معصومه سیاه مشق دانشگاه گیلان مدیرمسئول
۱۵۱ رضایی حیدری معصومه ایراندخت دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین عضو هیئت تحریریه
۱۵۲ رضاییان آرمین بهمن دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل سردبیر
۱۵۳ رعیتی محمد کیمیاگران صنعت دانشگاه کاشان مدیرمسئول
۱۵۴ رفیعیان سعید نیم نگاه دانشگاه تفرش مدیرمسئول و سردبیر
۱۵۵ رمضانی امین جنگل دانشگاه تهران مدیرمسئول
۱۵۶ روانبخش میلاد ۲۵ شهید بهشتی سردبیر
۱۵۷ روحی عباس کاج دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل عضو هیئت تحریریه
۱۵۸ روشن رضا وطن دانشگاه ارومیه مدیرمسئول
۱۵۹ روشن افشار سیمین دخت پژواک اندیشه شهید بهشتی عضو هیئت تحریریه
۱۶۰ روهنده علی قلم دانشگاه رازی کرمانشاه مدیر مسئول و سردبیر
۱۶۱ زارع مهرداد موج نو دانشگاه سمنان عضو هیئت تحریریه
۱۶۲ زارعی جواد قلم نو دانشگاه صنعت نفت عضو هیئت تحریریه توقیف شده
۱۶۳ زارعی شقایق چشم انداز دانشگاه تهران مدیرمسئول و سردبیر
۱۶۴ زرنگار امیرحسین نوبهار دانشگاه یزد صاحب امتیاز ، مدیرمسئول و سردبیر
۱۶۵ زمانی نژاد پیام قلم نو صنعت نفت عضو هیئت تحریریه توقیف شده
۱۶۶ زمزم مهدیار ویرگول دانشگاه تهران مدیرمسئول
۱۶۷ زنده نام وحیدرضا نیم نگاه دانشگاه تفرش عضو هیئت تحریریه
۱۶۸ زندی شایان نسل نو شهید باهنر کرمان سردبیر
۱۶۹ زندی فرزین نگاه نو شهید بهشتی عضو هیئت تحریریه
۱۷۰ زندی محمدامین سیاه مشق علامه طباطبایی مدیرمسئول
۱۷۱ زیدآبادی سمن اتاق ۲۷ خوارزمی تهران مدیر مسئول،صاحب امتیاز ،سردبیر
۱۷۲ زیلوچی علیرضا اندیشه آزاد دانشگاه شیراز مدیرمسئول
۱۷۳ زینالی فرشید امید صنعتی ارومیه عضو هیئت تحریریه
۱۷۴ سالاری احسان خرداد صنعتی سهند تبریز عضو هیئت تحریریه
۱۷۵ سالک سمیرا نی صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران) عضو هیئت تحریریه
۱۷۶ سبک ملک صالح قلم نو دانشگاه صنعت نفت عضو هیئت تحریریه توقیف شده
۱۷۷ سپیده دم عباس قلم دانشگاه رازی کرمانشاه صاحب امتیاز
۱۷۸ سجادی ابراهیم سلام فردوسی مشهد مدیرمسئول و سردبیر
۱۷۹ سجادی رضا چوب الف خوارزمی تهران مدیرمسئول
۱۸۰ سرخیل ناصر سرو دانشگاه هنر تهران سردبیر
۱۸۱ سروانی پور علی اصغر شباک دانشگاه کاشان عضو هیئت تحریریه
۱۸۲ سعادت مقدم نازنین سلام فردوسی مشهد عضو هیئت تحریریه
۱۸۳ سلاجقه صحرا نسل نو دانشگاه شهید باهنر کرمان عضو هیئت تحریریه
۱۸۴ سلامت حسام سره دانشگاه تهران مدیرمسئول
۱۸۵ سلامت منش عماد ارغنون علم و صنعت ایران عضو هیئت تحریریه
۱۸۶ سلطانی فرشاد نشریه آزاد فکر دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین مدیر مسئول
۱۸۷ سلطانیان پگاه رستار دانشگاه شهرکرد عضو هیئت تحریریه
۱۸۸ سلیمانی امیرمحمد افق دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل سردبیر
۱۸۹ سلیمانی فر مهرداد خرداد دانشگاه شهرکرد مدیرمسئول
۱۹۰ سماواتی فاطمه باران علامه طباطبایی عضو هیئت تحریریه
۱۹۱ سمنانیان صبورا ویرگول دانشگاه تهران سردبیر
۱۹۲ سهرابی سمانه موج نو و والش دانشگاه سمنان عضو هیئت تحریریه
۱۹۳ سوری نرگس شمع دانشگاه تهران مدیرمسئول
۱۹۴ سیلاخوری اسماعیل نشریه گلواژه دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان صاحب امتیاز، مدیر مسئول و سردبیر
۱۹۵ شاکری شاهین بهمن دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل مدیرمسئول
۱۹۶ شاکری مطهره نشریه همرک علامه طباطبایی مدیر مسئول
۱۹۷ شامبیاتی سامان ایران امروز دانشگاه رازی کرمانشاه صاحب امتیاز و سردبیر
۱۹۸ شاهین مهر علیرضا راه نو دانشگاه صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران) صاحب امتیاز توقیف شده
۱۹۹ شاولی رضا نیم نگاه دانشگاه تفرش عضو هیئت تحریریه
۲۰۰ شرافت پور جواد نسیم صبح علم و صنعت ایران مدیرمسئول
۲۰۱ شعاعی زهرا سرو شهید بهشتی مدیرمسئول
۲۰۲ شفیع زاده محمدرضا گس دانشگاه زنجان عضو هیئت تحریریه
۲۰۳ شفیعی محمدرضا سایه روشن شهید بهشتی مدیرمسئول
۲۰۴ شکوهی محمد رضا قلم دانشگاه رازی کرمانشاه عضو هیئت تحریریه
۲۰۵ شکوهی فرهاد سلام فردوسی مشهد عضو هیئت تحریریه
۲۰۶ شمالی میلاد بهمن دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل عضو هیئت تحریریه
۲۰۷ شهابی زهرا کاما شهید بهشتی عضو هیئت تحریریه
۲۰۸ شهیدی سیاوش نی دانشگاه صنعتی شاهرود مدیرمسئول و سردبیر
۲۰۹ شیخ زاده عطیه کاما شهید بهشتی عضو هیئت تحریریه
۲۱۰ شیروی حسن سایه روشن شهید بهشتی عضو هیئت تحریریه
۲۱۱ صادقی زاده حسن قلم رازی کرمانشاه عضو هیئت تحریریه
۲۱۲ صالحى نیکتا نشریه کانون فیلم و عکس دانشگاه رازی کرمانشاه مدیرمسئول
۲۱۳ صالحی سالار نیم نگاه دانشگاه تفرش عضو هیئت تحریریه
۲۱۴ صانعی راد امیرحسین فصل پنجم دانشگاه شهید باهنر کرمان مدیرمسئول
۲۱۵ صداقت حسین مدارا دانشگاه خلیج فارس سردبیر
۲۱۶ صدیق احمد سایه روشن شهید بهشتی عضو هیئت تحریریه
۲۱۷ صفاپور نریمان فکر آزاد دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین عضو هیئت تحریریه
۲۱۸ صفی زاده بهزاد نهیب علم و صنعت ایران مدیرمسئول
۲۱۹ صندوق ساز سید حسین موج نو دانشگاه سمنان عضو هیئت تحریریه
۲۲۰ صوفی محمد باران علامه طباطبایی عضو هیئت تحریریه
۲۲۱ صیامی سینا نیم نگاه دانشگاه تفرش عضو هیئت تحریریه
۲۲۲ طالبی حامد جامعه نو دانشگاه اراک صاحب امتیاز و مدیرمسئول
۲۲۳ طالبی مهسا کاج دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل مدیرمسئول
۲۲۴ طاهری امیرحسین مهباب دانشگاه هنر اصفهان سردبیر
۲۲۵ طاهری مجید والش دانشگاه سمنان عضو هیئت تحریریه
۲۲۶ طاهری محسن خرداد صنعتی سهند تبریز مدیرمسئول
۲۲۷ طاهری جو محمد سرو دانشگاه هنر تهران مدیرمسئول
۲۲۸ طلاکش سید فرزاد مداد مرکز آموزش عالی شهرضا مدیرمسئول
۲۲۹ طوافی آیدین سکوت علم و صنعت ایران مدیرمسئول
۲۳۰ طی محمد رضا نیم نگاه دانشگاه تفرش عضو هیئت تحریریه
۲۳۱ عالمی امیرحسین سایبان دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی مدیرمسئول
۲۳۲ عالمی حسن گفتمان دانشگاه قم عضو هیئت تحریریه
۲۳۳ عباسی ترانه عصر ترقی صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران) عضو هیئت تحریریه
۲۳۴ عباسی حمید سرو دانشگاه هنر تهران عضو هیئت تحریریه
۲۳۵ عباسی محمد صالح بیستون دانشگاه رازی کرمانشاه عضو هیئت تحریریه
۲۳۶ عباسی نسترن عصر ترقی صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران) عضو هیئت تحریریه
۲۳۷ عبدالحسینی حانیه فکر آزاد دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین سردبیر
۲۳۸ عبدی سعید خرداد دانشگاه اراک صاحب امتیاز و مدیرمسئول
۲۳۹ عربی سید محمد حسین ایران امروز دانشگاه رازی کرمانشاه عضو هیئت تحریریه
۲۴۰ عزیزپور فیهمه گلابی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری سردبیر
۲۴۱ عزیزی پناه آرین کاغذ و قلم دانشگاه رازی کرمانشاه عضو هیئت تحریریه
۲۴۲ عطاری پارمیدا چارچوب دانشگاه تهران مدیرمسئول
۲۴۳ عطامنش عارفه سلام فردوسی مشهد عضو هیئت تحریریه
۲۴۴ عطیفه مرتضی جوانه دانشگاه تفرش مدیرمسئول و سردبیر
۲۴۵ عظیمی امیرحسین بهمن دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل صاحب امتیاز
۲۴۶ عظیمی حانیه پیشه دانشگاه تهران مدیرمسئول
۲۴۷ عظیمی راستین قلم دانشگاه تهران صاحب امتیاز
۲۴۸ علایی مصطفی پژواک اندیشه شهید بهشتی مدیرمسئول
۲۴۹ علیخانی محمدحسین راه نو دانشگاه صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران) سردبیر توقیف شده
۲۵۰ علیزاده معین رضا حامی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل مدیرمسئول
۲۵۱ عمرانى زاده فاطمه سادات فکر آزاد دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین عضو هیئت تحریریه
۲۵۲ عموزاده امیر رخداد دانشگاه کاشان عضو هیئت تحریریه
۲۵۳ عیدی نژاد هادی بیستون دانشگاه رازی کرمانشاه سردبیر توقیف شده
۲۵۴ غروی لیلا مکانیزم صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران) مدیرمسئول
۲۵۵ غلامى رضا فکر آزاد دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین عضو هیئت تحریریه
۲۵۶ غلامی علی سروش صنعتی ارومیه عضو هیئت تحریریه
۲۵۷ غلامی مهراب سپیده دم شهید بهشتی سردبیر
۲۵۸ غلامی آذر سودا عصر ترقی صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران) عضو هیئت تحریریه
۲۵۹ غنیان میثم قاب شیشه ای دانشگاه سمنان مدیر مسئول و سردبیر توقیف شده
۲۶۰ غیبی فرزاد کاج دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل عضو هیئت تحریریه
۲۶۱ فاطمی سید عارف آفتاب امید دانشگاه تهران مدیرمسئول
۲۶۲ فردوسی راد نگین ایراندخت دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین مدیرمسئول
۲۶۳ فرزانه سیده سوگند حامی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل عضو هیئت تحریریه
۲۶۴ فرشچین سروش ارغنون فردوسی مشهد مدیرمسئول
۲۶۵ فرهادی صالح سرو دانشگاه زنجان صاحب امتیاز و مدیرمسئول
۲۶۶ فروزنده وحید جامعه دانشگاه تهران مدیرمسئول و سردبیر
۲۶۷ فشخورانی احمد ندای سیاست خوارزمی تهران دبیر سرویس تاریخ
۲۶۸ فولادگر علیرضا عصر ترقی صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران) عضو هیئت تحریریه
۲۶۹ فیروزی مرتضی رخداد دانشگاه کاشان عضو هیئت تحریریه
۲۷۰ فیض فاطمه سادات روزگارنو دانشگاه صنعتی سجاد مشهد عضو هیئت تحریریه
۲۷۱ فیض آبادی احسان سازوکار صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران) صاحب امتیاز و مدیرمسئول
۲۷۲ قاری محمدرضا قلم دانشگاه هنر اصفهان مدیرمسئول
۲۷۳ قدیری سمیرا نگاه نو دانشگاه قم عضو هیئت تحریریه
۲۷۴ قدیری علی سیمیا فردوسی مشهد عضو هیئت تحریریه
۲۷۵ قزوینی محدثه منورالفکر دانشگاه تهران مدیرمسئول
۲۷۶ قشلاقیان بهزاد فکر آزاد دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین عضو هیئت تحریریه
۲۷۷ قضایی شاهین کاغذ و فلم دانشگاه رازی کرمانشاه عضو هیئت تحریریه
۲۷۸ قلتاشی سعید کیمیا مرکز آموزش عالی لامرد مدیرمسئول
۲۷۹ قلیچى سینا فکر آزاد دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین عضو هیئت تحریریه
۲۸۰ قنبری مهریار سرو دانشگاه هنر تهران صاحب امتیاز
۲۸۱ قیصری صادق نگاه نو شهید بهشتی مدیرمسئول
۲۸۲ کاظمى محسن فکر آزاد دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین عضو هیئت تحریریه
۲۸۳ کیانى سروش فکر آزاد دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین عضو هیئت تحریریه
۲۸۴ کارگر امینه هفته نامه رخداد دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان عضو هیئت تحریریه
۲۸۵ کامفیروزی محمد علی داد دانشگاه تهران صاحب امتیاز، مدیرمسئول و سردبیر
۲۸۶ کامیاب فر حمیدرضا گس دانشگاه زنجان سردبیر
۲۸۷ کرباسی سعید نوبهار و بی طرف دانشگاه یزد عضو هیئت تحریریه
۲۸۸ کرم نژاد الناز کاغذ و فلم رازی کرمانشاه سردبیر
۲۸۹ کرمی محمدرضا افق دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل مدیرمسئول
۲۹۰ کریمی خالد کیمیا دانشگاه رازی کرمانشاه عضو هیئت تحریریه
۲۹۱ کریمی مینا پگاه دانشگاه تفرش مدیرمسئول و سردبیر
۲۹۲ کفیل مینو چله دانشگاه کاشان مدیر مسئول و سردبیر
۲۹۳ کلهرودی سید نوید ندای سیاست خوارزمی تهران مدیر مسئول و سردبیر
۲۹۴ کیانی حمیدرضا قلم نو دانشگاه صنعت نفت عضو هیئت تحریریه توقیف شده
۲۹۵ گرانپایه ابراهیم سرو دانشگاه زنجان عضو هیئت تحریریه
۲۹۶ گودرزی امیرحسین ایران امروز دانشگاه رازی کرمانشاه عضو هیئت تحریریه
۲۹۷ لاجوردی بامداد صفیر دانشگاه تهران مدیرمسئول
۲۹۸ لاری پوریا ایران فردا دانشگاه دامغان مدیرمسئول
۲۹۹ لشگری شبنم گلابی دانشگاه کشاورزی و منابع طبیعی ساری صاحب امتیاز
۳۰۰ لک رضا نیم نگاه دانشگاه تفرش عضو هیئت تحریریه
۳۰۱ ماهره مائده نیم نگاه دانشگاه تفرش عضو هیئت تحریریه
۳۰۲ متمیر میلاد حامی دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل عضو هیئت تحریریه
۳۰۳ متین فرید زیتون شهید بهشتی سردبیر
۳۰۴ محب زادگان حانیه چکه دانشگاه زنجان سردبیر
۳۰۵ محبی دانیال کیمیا دانشگاه رازی کرمانشاه مدیر مسئول و سردبیر
۳۰۶ محبی فروزان مهسا نگاه نو دانشگاه قم عضو هیئت تحریریه
۳۰۷ محمدزاده مهران افق دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل عضو هیئت تحریریه
۳۰۸ محمدنژاد مجتبی چکاو دانشگاه تهران مدیر مسئول و سردبیر
۳۰۹ محمدی آرمان واج صنعتی شیراز صاحب امتیار و مدیر مسئول
۳۱۰ محمدی پدرام نسل نو دانشگاه شهید باهنر کرمان مدیرمسئول
۳۱۱ محمدی حمید قلم نو دانشگاه صنعت نفت صاحب امتیاز توقیف شده
۳۱۲ محمدی سارا کیمیا دانشگاه رازی کرمانشاه عضو هیئت تحریریه
۳۱۳ محمدی میلاد کاغذ و فلم دانشگاه رازی کرمانشاه مدیرمسئول
۳۱۴ محمدی آرمان واج صنعتی شیراز مدیرمسئول
۳۱۵ مختاری آرمین هفته نامه رخداد دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان مدیرمسئول
۳۱۶ مرزدار علی سایه روشن شهید بهشتی عضو هیئت تحریریه
۳۱۷ مستقیم امیرعباس نیم نگاه دانشگاه تفرش عضو هیئت تحریریه
۳۱۸ مستقیم نیما کاغذ و فلم دانشگاه رازی کرمانشاه عضو هیئت تحریریه
۳۱۹ معبادی رضا قاصدک دانشگاه سمنان عضو هیئت تحریریه
۳۲۰ معتمدی پدرام آوا علم و صنعت ایران مدیرمسئول
۳۲۱ معزی سید مجتبی نیم نگاه دانشگاه تفرش عضو هیئت تحریریه
۳۲۲ معصوم شاهی غزل عصر ترقی صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران) عضو هیئت تحریریه
۳۲۳ معصومی فر امیرحسین باران علامه طباطبایی عضو هیئت تحریریه
۳۲۴ مفتخری وحید نشریه صلا دانشگاه تهران مدیرمسئول
۳۲۵ مقامی حسین چله دانشگاه کاشان گرافیست و صفحه ارا
۳۲۶ ملایجردی علی طنین علم و صنعت ایران صاحب امتیاز و مدیرمسئول
۳۲۷ ملک زاهدی عطیه صفیر دانشگاه تهران سردبیر
۳۲۸ ملکی مرضیه چله دانشگاه کاشان عضو هیئت تحریریه
۳۲۹ ملکی نیا سعید امید صنعتی ارومیه عضو هیئت تحریریه
۳۳۰ منتظری سیما رستار دانشگاه شهرکرد عضو هیئت تحریریه
۳۳۱ منصورى سعید نشریه کانون فیلم و عکس دانشگاه رازی کرمانشاه عضو هیئت تحریریه
۳۳۲ منوچهری آبان وقایع اتفاقیه دانشگاه هنر اصفهان مدیرمسئول
۳۳۳ مهاجرانی شیوا رستار دانشگاه شهرکرد مدیرمسئول و سردبیر
۳۳۴ مهدی زاده امیر یغما دانشگاه ارومیه مدیرمسئول
۳۳۵ مهرابی سحر سرو شهید بهشتی مدیرمسئول
۳۳۶ موحدی فرهاد نیم نگاه دانشگاه تفرش عضو هیئت تحریریه
۳۳۷ موسوی سارا باران علامه طباطبایی دبیر سرویس عکس
۳۳۸ موسی پور سروش پژوهش علم و صنعت ایران مدیرمسئول و سردبیر
۳۳۹ مومیوند سجاد فکر آزاد دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین عضو هیئت تحریریه
۳۴۰ میر فائزه نشریه صوتی بعد یازدهم صنعتی ارومیه مدیرمسئول
۳۴۱ میرجعفری یاسمن نگاه نو شهید بهشتی عضو هیئت تحریریه
۳۴۲ میرزایی حسام هفته نامه رخداد دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان عضو هیئت تحریریه
۳۴۳ میرزایی سهیل سحر علم و صنعت ایران مدیرمسئول
۳۴۴ مینائی پویا نوبهار دانشگاه یزد عضو هیئت تحریریه
۳۴۵ ناظری اشکان پرگار شهید چمران اهواز مدیرمسئول
۳۴۶ ناظمی فریبا رستار دانشگاه شهرکرد عضو هیئت تحریریه
۳۴۷ نبی یگانه ایراندخت دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین عضو هیئت تحریریه
۳۴۸ نجاری فاطمه نگاه نو دانشگاه قم عضو هیئت تحریریه
۳۴۹ نجفی احمد رضا سایه روشن شهید بهشتی سردبیر
۳۵۰ نظری البرز نسیم دانشگاه صنعتی نوشیروانی بابل سردبیر
۳۵۱ نظری نژاد بهرام هفته نامه رخداد دانشگاه ولی‌عصر(عج) رفسنجان عضو هیئت تحریریه
۳۵۲ نظمی اصغر سطرهای روشن دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی سردبیر
۳۵۳ نظیری محسن نی صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران) عضو هیئت تحریریه
۳۵۴ نعمتی فاطمه عصر ترقی صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران) عضو هیئت تحریریه
۳۵۵ نمکشناس کوثر بارقه دانشگاه شهید باهنر کرمان سردبیر
۳۵۶ نورمحمدى محمد فکر آزاد دانشگاه بین المللی امام خمینی قزوین عضو هیئت تحریریه
۳۵۷ نوری مهتاب آفتاب علم و صنعت ایران مدیرمسئول
۳۵۸ نوید مقدم نسیم خروش علم و صنعت ایران مدیرمسئول
۳۵۹ نیکزاد مونا نگاه نو دانشگاه قم عضو هیئت تحریریه
۳۶۰ هادی عابدینی مهران پویش صنعتی ارومیه صاحب امتیاز و مدیرمسئول
۳۶۱ هاشمی نژاد نیما قلم نو دانشگاه صنعت نفت عضو هیئت تحریریه توقیف شده
۳۶۲ هجری فرخ عصر ترقی صنعتی امیرکبیر(پلی تکنیک تهران) عضو هیئت تحریریه
۳۶۳ هندوستانی هاتف قلم دانشگاه هنر اصفهان عضو هیئت تحریریه
۳۶۴ هوشنگ سعید امید صنعتی ارومیه صاحب امتیاز
۳۶۵ واضحی صدیقه بارقه دانشگاه تهران مدیرمسئول
۳۶۶ وحدت فاطمه سطرهای روشن دانشگاه تربیت دبیر شهید رجایی مدیرمسئول
۳۶۷ وحدت فر شادی کیمیاگران صنعت دانشگاه کاشان سردبیر
۳۶۸ وفاپور زهرا رستار دانشگاه شهرکرد صاحب امتیاز
۳۶۹ یزدانی فائزه نشریه نوبهار و نشریه بی طرف دانشگاه یزد عضو هیئت تحریریه
۳۷۰ یگانه فر علی ارغنون علم و صنعت ایران مدیرمسئول
۳۷۱ یوسف شاهی غزل کاغذ و فلم دانشگاه رازی کرمانشاه عضو هیئت تحریریه

کلمه ـ ۹ خرداد ۱۳۹۵

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی