امروز:   فروردین ۳۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

زنان برنده جایزه بین‌المللی صلح سیمرغ

sim-3جایزه بین‌المللی صلح سیمرغ، تنها جایزه مدنی قلب آسیاست که در سال ۲۰۰۹ و به بهانه روز جهانی صلح، توسط آرمان‌شهر بنیان‌گذاری شده است. این جایزه هر سی ماه از مبتکران و اهالی فرهنگ سه کشور  ایران، افغانستان و تاجیکستان تقدیر به عمل می‌آورد و در راه شناساندن بیشتر آن‌ها و ایجاد وحدت گام بر می‌دارد.

 

**********

زنان برنده جایزه بین‌المللی صلح سیمرغ

جایزه بین‌المللی صلح سیمرغ، تنها جایزه مدنی قلب آسیاست که در سال ۲۰۰۹ و به بهانه روز جهانی صلح، توسط آرمان‌شهر بنیان‌گذاری شده است. این جایزه هر سی ماه از مبتکران و اهالی فرهنگ سه کشور  ایران، افغانستان و تاجیکستان تقدیر به عمل می‌آورد و در راه شناساندن بیشتر آن‌ها و ایجاد وحدت گام بر می‌دارد.

بنیاد آرمان‌شهر یک نهاد مستقل و غیرانتفاعی شهروندی است که به هیچ دسته اقتصادی، سیاسی، مذهبی‌، قومی، و هیچ دولتی وابستگی‌ ندارد. اهداف این نهاد ایجاد بستر‌های مناسب برای تامین خواست‌های اجتماعی برای دموکراسی، حقوق بشر، عدالت و قانون‌مداری است و نیز دست زدن به ابتکارات فرهنگی‌ و نشر کتاب در خدمت به شکل‌گیری آگاهی‌ جمعی‌ شهروندان. بنیاد آرمان‌شهر در راستای تبادل اندیشه و گفت‌وگو در قلب آسیا با هدف ایجاد همبستگی‌، پیشرفت و صلح، می‌کوشد.

بنیاد آرمان‌شهر عضو فدراسیون بین‌المللی جامعه‌های حقوق بشر( FIDH) است.

عمه سکینه، برنده جایزه بین‌المللی صلح سیمرغ برای یک عمر بی‌باکی و عیاری در شکستن تابوهای جنسیتی از کابل
فرخنده رجبی نمونه‌ای شاخص از نسل دختران جوان است که با ابزار فرهنگ و دانش در ترویج روشن‌گری می‌کوشد در این دور از جایزه، از زنانی قدردانی شد که در سه کشور همسایه در قلب آسیا – افغانستان، تاجیکستان و ایران – پاسداران واقعی صلح‌اند
گل‌رخسار صفی‌اوا، به پاس نوشته ها و سروده‌هایش که قلب آثارش همراه با تحولات اجتماعی، سیاسی و فرهنگی کشور و منطقه‌اش می‌تپد یکی از برگزیدگان این دوره از جایزه صلح سیمرغ از کشور تاجیکستان است
مهرانگیز کار، برنده جایزه بین‌المللی صلح سیمرغ برای تقدیر از یک عمر فعالیت در دفاع از حقوق
حوریه مصدق، برنده جایزه بین‌المللی صلح سیمرغ برای تقدیر از بیش از دو دهه فعالیت حقوق
مهره‌نگار بهران‌اوا، برنده جایزه بین‌المللی صلح سیمرغ به پاس یک عمر فعالیت اجتماعی برای زنان
مریم دورانی، برنده جایزه بین‌المللی صلح سیمرغ برای مقاومت و ابتکار در رساندن صدای زنان از قندهار
زمانه ـ  ۹ تیر ۱۳۹۵

 

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی