امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    

دستگیری روحانی افغان به خاطر ازدواج با دختر ۶ ساله!

Kinder Gewalt Symbolbild در افغانستان مأموران یک روحانی ۶۰ ساله را به جرم ازدواج با دختربچه‌ای ۶ ساله دستگیر کرده‌اند. مرد روحانی مدعی است که والدین دختر او را هبه کرده‌اند، درحالی‌که والدین گفته‌اند که دخترشان ربوده شده است. رئیس دفتر امور زنان در استان غور می‌گوید: «دختر حرف نمی‌زند و تنها مدام تکرار می‌کند: من از این مرد می‌ترسم».

 

**********

دستگیری روحانی افغان به خاطر ازدواج با دختر ۶ ساله

در افغانستان مأموران یک روحانی ۶۰ ساله را به جرم ازدواج با دختربچه‌ای ۶ ساله دستگیر کرده‌اند. مرد روحانی مدعی است که والدین دختر او را هبه کرده‌اند، درحالیکه والدین گفته‌اند که دخترشان ربوده شده است.

مأموران پلیس افغانستان روز جمعه (۲۹ ژوئیه برابر ۸ مرداد) مردی روحانی را به جرم ازدواج با دختربچه‌ای ۶ ساله دستگیر کردند.

محمد کریم که ۶۰ سال سن دارد و در استان غور دستگیر شده، مدعی است که والدین دختر او را “هبه” کرده‌اند. اما والدین دختر که در استان هرات، در نزدیکی مرز ایران، سکونت دارند، از شنیدن این خبر حیرت کرده و گفته‌اند که دخترشان ربوده شده است.

معصومه انوری، رئیس دفتر امور زنان در استان غور می‌گوید: «دختر حرف نمی‌زند و تنها مدام تکرار می‌کند: من از این مرد می‌ترسم».

به گفته مقامات این دختر هم‌اکنون در یک خانه امن زنان در استان غور اقامت دارد و پدر و مادرش برای بردن او به راه افتاده‌اند.

ازدواج دختران در سن پایین

در کشوری که در آشوب و ناامنی فرو رفته و دولت بیشتر با جنگ داخلی درگیر است، بسیاری از مردان از اوضاع بی‌ثبات سوءاستفاده می‌کنند و آنچه دلشان می‌خواهد با زنان انجام می‌دهند.

پدر زهرا، دختر ۱۴ ساله‌ای که در شعله‌های آتش سوخت

پدر زهرا، دختر ۱۴ ساله‌ای که در شعله‌های آتش سوخت

ماجرای ازدواج مردی سالمند با دختری ۶ ساله تنها چند روز پس از واقعه‌ای دردناک روی داد.

در استان غور یک دختر باردار ۱۴ ساله به نام زهرا در آتش سوخت. خانواده دختر شوهر او را در مرگ دختر مقصر می‌دانند، درحالیکه خانواده شوهر گفته‌اند که دختر خودسوزی کرده است.

در افغانستان ازدواج در سنین پایین رایج است و معمولا پیامدهایی فجیع دارد.

سیما ثمر، رئیس کمیسیون حقوق بشر افغانستان، به خبرنگاران گفته است: «در برخی از مناطق خانواده‌ها به خاطر فقر و ناامنی دختران خود را در سنین پایین به ازدواج می‌دهند، تا از زحمت آنها راحت شوند».

قانون مدنی افغانستان ازدواج زیر ۱۵ سال را برای دختران ممنوع کرده است. اما آمار نشان می‌دهد که ۱۵ درصد زنان افغان پیش از ۱۵ سالگی و نیمی از زنان پیش از ۱۸ سالگی به خانه همسر رفته‌اند.

دویچه وله ـ ۳۰ تیر ۱۳۹۵

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی