امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

با کودکان پسر خود درباره خشونت جنسی صحبت کنید

raise-boys-900x300اگر دختربچه‌ها یاد می‌گیرند نسبت به بدن، جنسیت و تمایلات جنسی‌شان شرم داشته باشند، پسربچه‌ها می‌آموزند که زندگی در دنیای پر از خشونت (بر زنان) طبیعی است. ما چطور می‌توانیم بر این نوع نگاه پسربچه‌ها تأثیر بگذاریم؟ پسرها نیاز به تمرین در رابطه‌ها دارند؛ تمرین در شناخت همدلی و درک احساسات خود و دیگران.

***********

با کودکان پسر خود درباره خشونت جنسی صحبت کنید

برگردان: مرمر مشفقی

اگر دختربچه‌ها یاد می‌گیرند نسبت به بدن، جنسیت و تمایلات جنسی‌شان شرم داشته باشند، پسربچه‌ها می‌آموزند که زندگی در دنیای پر از خشونت (بر زنان) طبیعی است. ما چطور می‌توانیم بر این نوع نگاه پسربچه‌ها تأثیر بگذاریم؟

ناتالی سیمسون، سکسولوژیست سوئدی باور دارد ساختارهایی وجود دارند (بیش از همه در مدارس، جایی که خشونت پسرها را در بیشتر مواقع طبیعی نشان می‌دهند) که باعث می‌شوند پسربچه‌ها انتظار داشته باشند برای دستیابی به قدرت و حفظ آن، هم عامل خشونت و هم در معرض خشونت باشند.

نتیجه تحقیقات متعدد در سوئد نشان می‌دهد که میانگین سن شروع تماشای پورن میان پسرها  ۱۱/۵ سالگی است. بسیاری از پسرها فکر می‌کنند تصاویری که از رابطه جنسی در فیلم‌های پورن می‌بینند دقیقاً همان چیزی است که در واقعیت رابطه جنسی وجود دارد، اما اینطور نیست. پس بهتر است به عنوان والدینی که پسربچه دارند با آنها صحبت کنید و به آنها آموزش دهید. در زیر، نکاتی برای شما والدین عزیز می‌آید:

۱.    جرأت کنید که درباره رابطه جنسی و عشق، با فرزند پسر خود صحبت کنید

سعی کنید مانند موارد دیگر در رابطه با تربیت بچه‌ها در زندگی روزمره، این موضوع را تبدیل به یک موضوع صحبت کنید. برایشان توضیح دهید که تصاویر پورن در اینترنت با رابطه جنسی واقعی فرسنگ‌ها فاصله دارند. توضیح دهید که رابطه جنسی و خشونت کنار هم قرار نمی‌گیرند و “رضایت” طرفین، عاملِ مهم و از الزامات رابطه جنسی است.

از پسرها انتظار می‌رود خودشان را متفاوت از دخترها ببینند. یکی از رایج‌ترین برداشت‌ها و باورهای نادرست این است که پسرها همیشه حشری هستند، همیشه دنبال سکس هستند و نگاهشان به سکس و عشق متفاوت از نگاه دخترهاست. برایشان توضیح دهید این باورها درست نیستند و واقعیت ندارند. توضیح دهید که این کاملاً طبیعی است اگر پسری نخواهد سکس داشته باشد و به اندازه دخترها طبیعی است که نه بگوید.

۲.   تمایلات جنسی را شفاف توضیح دهید

درست است که پسرهایی هستند که مرتکب خشونت جنسی و تجاوز می‌شوند، اما باید در جای لازم به پسرتان توضیح دهید که در وجود هر انسانی با آلت جنسی مردانه، یک ” مرد متجاوز” وجود ندارد. بنابراین، آرامش دهنده و مهم است که به پسرتان یاد آور شوید باور اینکه تمایلات جنسی غیر قابل کنترل است صحت ندارد. همه انسان‌ها می‌توانند به خواسته‌های جنسی خود نه بگویند، خود را کنترل کنند، پشیمان شوند یا در میانه رابطه آن را قطع نمایند.

۳.    خاطر نشان کنید که هرگز مورد خشونت قرار گرفتن طبیعی نیست

باور به طبیعی جلوه دادن خشونت میان پسرها بسیار قوی است. بازی‌های قدرتی، کل‌کل‌ها و هسته‌بازی‌های قدرتی همیشه بر اساس خشونت ساخته شده‌اند. گاهی حق “نه گفتن” از این بازی ها حذف می‌شود. برای پسرهایتان توضیح دهید که درگیرشدن با بازی‌هایی که تا حد درد و آزار جسمی پیش میرود خوب نیستند.

۴.     توجه کنید که چطور احساسات خود را بیان می‌کنید

وقتی ما دختربچه‌ها را ناز می‌دهیم معمولاً می‌گوییم چقدر “شیرین”، “مهربان”، “ناز” و “زرنگ” هستند، اما پسربچه‌ها معمولا می‌شنوند که چقدر “جدی”، “باحال” و “قوی” هستند. توجه کنید چطور ابراز احساسات می‌کنید. کلماتتان را عوض کنید و به این فکر کنید که چطور قربان صدقه‌های کلیشه‌ای و جنسیت‌زده‌تان می‌تواند روی کودکان تأثیر منفی بگذارد.

۵.    درباره تشکیل خانواده صحبت کنید

وقتی عادت ماهانه دخترها شروع می‌شود، بزرگسالان معمولا شروع می‌کنند به توضیح دادن توانایی زن برای بچه‌دار شدن. اما اولین انزال پسرها به ندرت با چنین موضوعی گره می‌خورد. پسرها کمتر مورد سؤال قرار می‌گیرند که وقتی بزرگ شوند، اگر بخواهند ازدواج کنند چند تا بچه می‌خواهند؟ یا چگونه پدری خواهند شد؟

این عادت را تغییر دهید.

۶.    تشویق پسرها به دوستی با دخترها

پسرها نیاز به تمرین در رابطه‌ها دارند؛ تمرین در شناخت همدلی و درک احساسات خود و دیگران. این گونه آمادگی‌ها به صورت کلیشه‌ای، زنانه شناخته می‌شوند و پسرها فکر می‌کنند که برای آنها نیست. درباره اهمیت دوستی با پسرهایتان صحبت کنید و آنها را به دوستی با دخترها و پسرها تشویق کنید.

۷.    نقش‌های کلیشه‌ای را در خانه تغییر دهید

چقدر تقسیم وظایف در خانواده، برابر است؟ آیا مادر همه کارهای منتسب به زنان و پدر همه کارهای سنتی منتسب به مردان را انجام می‌دهد؟

نقش‌های کلیشه‌ای را در خانه تغییر دهید. کودکان، عملکرد ما را الگو قرار می‌دهند، نه گفتارمان را.

۸.    تصور نکنید که تمایل جنسی کودکان همیشه ثابت است

این احتمال وجود دارد که شما ندانید فرزندتان در آینده عاشق دخترها می‌شود یا پسرها. پس تمرین کنید پذیرا باشید و به صورتی صحبت نکنید که به نظر بیاید شما فرزندتان را همیشه دگرجنس‌گرا (هترو سکشوال) می‌خواهید.

امیدواریم که مکالمات خوبی با فرزند خود داشته باشید. موفق باشید.

منبع: کیت

فمینیسم روزمره ـ ۲۰ مرداد ۱۳۹۵

 

 

 

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی