امروز:   فروردین ۹, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
آخرین نوشته ها

دختر ایرانی در استادیوم: «اولیش نیستم آخریش هم نمی‌شم»

Iranian-Brave-Girl-Stadium-1395تصویرهای یک دختر نوجوان ایرانی که موفق شده به همراه پدرش وارد استادیوم آزادی شود و دیدار خیریه تیم‌های ستارگان ایران و لالیگا را از نزدیک تماشا کند مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است. وی در صفحه اینستاگرامش نوشته که ماموران انتظامی ورزشگاه بعد از برداشتن کلاهش متوجه شدند که او دختر است؛ با این وجود بعد از «درخواست‌های بسیار» اجازه ورودش به استادیوم را دادند.

**********

دختر ایرانی در استادیوم: اولیش نیستم آخریش هم نمی‌شم

تصاویر یک دختر نوجوان ایرانی که موفق شده به همراه پدرش وارد استادیوم آزادی شود و دیدار خیریه تیم‌های ستارگان ایران و لالیگا را از نزدیک تماشا کند مورد توجه کاربران شبکه‌های اجتماعی قرار گرفته است.

این دختر که هوادار باشگاه پرسپولیس است، با انتشار عکس‌هایی از حضور خود در استادیوم آزادی، در صفحه‌ی اینستگرامش نوشته که ماموران انتظامی ورزشگاه بعد از برداشتن کلاهش متوجه شدند که او دختر است؛ با این وجود بعد از «درخواست‌های بسیار» اجازه ورودش به استادیوم را دادند.

اما شاید نکته‌ی جالب این عکس، هشتگی است که این دختر نوجوان برای آن انتخاب کرده: #اولیش_نیستم_آخریش_هم_نمیشم

هشتگی که اشاره‌ای دارد به سال‌ها تلاش زنان ایرانی برای راه‌یابی به استادیوم‌های ورزشی.

حضور دختران جوان و نوجوان با ظاهر مبدل و پسرانه در استادیوم‌های فوتبال ایران، سابقه‌ای طولانی دارد.

ایران در کنار عربستان سعودی، تنها کشورهای جهان هستند که حضور زنان در استادیوم‌های ورزشی و به ویژه مسابقات فوتبال در آن‌ها ممنوع است. در این میان، عربستان در سال‌‌های اخیر گام‌هایی را برای رفع این ممنوعیت برداشته و در برخی بازی‌های ملی اجازه‌ داده زنان در کنار همراه مرد در بخش ویژه‌ای از ورزشگاه حضور پیدا کنند.

تقاطع ـ ۷ شهریور ۱۳۹۵

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی