امروز:   فروردین ۹, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
آخرین نوشته ها

زنان شطرنج باز جهان حاضر به بازی در ایران با حجاب اجباری نیستند

nazi1نازی پاکیدزه٬ شطرنج باز گرجی- امریکایی و قهرمان شطرنج ۲۰۱۶ امریکا٬ پس از شنیدن خبر محول شدن میزبانی رقابتهای قهرمانی شطرنج زنان جهان۲۰۱۷٬ به ایران٬ با اشاره به اجباری بودن حجاب برای تمام زنان شرکت کننده در مسابقه٬ گفت: «شرکت ما در مسابقات با حجاب اجباری٬ به معنای حمایت از سرکوب زنان در ایران است»

 

 

***

 

 

نازی پاکیدزه٬ شطرنج باز گرجی- امریکایی و قهرمان شطرنج ۲۰۱۶ امریکا٬ پس از شنیدن خبر محول شدن میزبانی رقابتهای قهرمانی شطرنج زنان جهان۲۰۱۷٬ به ایران٬ با اشاره به اجباری بودن حجاب برای تمام زنان شرکت کننده در مسابقه٬ گفت: «شرکت ما در مسابقات با حجاب اجباری٬ به معنای حمایت از سرکوب زنان در ایران است». او به فراخوان مسیح علینژاد در کمپین آزادی های یواشکی اشاره کرد که از زنان غربی که به ایران سفر میکنند خواسته است که حمایت خود را از زنان ایران در مبارزه با حجاب اجباری نشان داده و اعلام کنند.
در دومین مرحله رقابت های جایزه بزرگ شطرنج زنان برتر جهان (گرندپری) در بهمن ماه سال گذشته که در ایران برگزار شد زنان شرکت کننده وادار به داشتن حجاب شدند ولی اعتراضاتشان نتیجه ای به دنبال نداشت.
تعدادی از زنان شطرنج باز پیشنهاد داده اند که در صورت پس گرفته نشدن میزبانی بازی ها از ایران٬ این بازی ها باید از سوی زنان تحریم شود.nazi

فمینیسم روز مره ـ ۹ مهر ۱۳۹۵

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی