امروز:   فروردین ۹, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
آخرین نوشته ها

در اعلام همبستگی جهانی برای آزادی نرگس محمدی

narges-w- hejabکانون مدافعان حقوق بشر ضمن اعتراض به حکم سنگین نرگس محمدی که به‌طور مشخص دلیل آن مخالفت علنی این زن آزاداندیش با اعدام است، آن را ناعادلانه و غیرمنصفانه دانسته و خواستار آزادی بدون قید و شرط ایشان است و از همه ی آزاد اندیشان، سازمان‌ها و افراد مدافع حقوق بشر و مدافعان آزادی بیان» تقاضا کرد تا در یک همبستگی جهانی از هر تلاش ممکنی برای کمک به آزادی نرگس محمدی فروگذاری نکنند

 

 

***

 

 

کانون مدافعان حقوق بشر با انتشار فراخوانی از «همه آزاد اندیشان، سازمان‌ها و افراد مدافع حقوق بشر و مدافعان آزادی بیان» تقاضا کرد تا در یک همبستگی جهانی از هر تلاش ممکنی برای کمک به آزادی نرگس محمدی فروگذاری نکنند.
نرگس محمدی، نائب رییس کانون مدافعان حقوق بشر مدتی پیش طی حکم جدیدی که در دادگاه تجدید نظر به قطعیت رسیده است جمعاً به ۱۶ سال حبس محکوم شد که مدت ۱۰ سال از آن حکم، لازم‌الاجرا است.
این سازمان مردم‌نهاد در فراخوان خود با بیان اینکه حکم خانم محمدی ناعادلانه و غیرمنصفانه است، خواستار آزادی بدون قید و شرط او شده است.
به گزارش سایت کانون مدافعان حقوق بشر، متن فراخوان کانون مدافعان حقوق بشر در اعلام همبستگی جهانی برای آزادی نرگس محمدی که در تاریخ ۲۴ مهر ماه ۱۳۹۵ برابر با ۱۵ اکتبر ۲۰۱۶ منتشر شده، به شرح زیر است:
دوستان، همکاران، خواهران و برادران عزیز
نرگس محمدی، نائب رییس و سخنگوی کانون مدافعان حقوق بشر، اخیراً طی حکم جدیدی که به قطعیت نیز رسیده است جمعاً به ۱۶ سال حبس محکوم شده که مدت ۱۰ سال آن لازم‌الاجرا است. او قبلاً در پرونده‌ای دیگر به شش سال حبس محکوم شده بود که هم‌اکنون دومین سال زندان خود را سپری می‌کند و این بدان معنی است که با جمع دو حکم غیرعادلانه نه‌تنها نرگس تا شانزده سال باید به‌دلیل انسان‌دوستی و مسوولیت‌پذیری در حفظ کرامت، ارزش‌ها و آرمان‌های انسانی از موهبت آزادی و بودن در کنار خانواده و فرزندان خردسالش محروم باشد، که خانواده جهانی حقوق بشر نیز شانزده سال از حضور و فعالیت آزادانه یکی از پرکارترین و دلسوزترین اعضایش محروم خواهد بود.
یاران و همکاران عزیز،
کانون مدافعان حقوق بشر برای دفاع از حقوق بشر در ایران، از هیچ تلاشی کوتاهی نکرده است؛ از جمله دفاع از حقوق زندانیان سیاسی، دفاع از حقوق نوجوانان محکوم به اعدام، کمک به دیگرمدافعان حقوق بشر و حقوق زنان، دفاع از آزادی بیان و روزنامه نگاران، حمایت از حقوق اقلیت‌های قومی و مذهبی.
اما امروز دستگاه‌های قضایی و امنیتی ایران تلاش کرده‌اند تا با این حکم سنگین، نه تنها صدای رسای مدافعان حقوق بشر را خاموش کنند، که به همگان نشان دهند بهای آزادی بیان در ایران بسیار سنگین است.
کانون مدافعان حقوق بشر ضمن اعتراض به حکم سنگین نرگس محمدی که به‌طور مشخص دلیل آن مخالفت علنی این زن آزاداندیش با اعدام است، آن را ناعادلانه و غیرمنصفانه دانسته و خواستار آزادی بدون قید و شرط ایشان است.
کانون مدافعان حقوق بشر در این بیانیه از همه آزاد اندیشان، سازمان‌ها و افراد مدافع حقوق بشر و مدافعان آزادی بیان تقاضا می‌کند که در یک همبستگی جهانی از هر تلاش ممکنی برای کمک به آزادی عضوی از خانواده خود، فروگذاری نکنند. نشان دهیم که در کِشتی حقوق بشر، همه ما مسافران آزادی و برابری هستیم و ستم به یکی از ما، ستم به همگان است.
شیرین عبادی
رئیس کانون مدافعان حقوق بشر
۲۴ مهر ۱۳۹۵

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی