امروز:   فروردین ۳۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
آخرین نوشته ها

زنگ خطر فروش نوزادان در روستاها به صدا درآمد

58340_217-e1477060675311عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: پدیده فروش کودکان و نوزادان از کلان شهرها وارد روستاها و شهرهای کوچک شده و باید جلوی این اتفاق گرفته شود. وی افزود: در حال حاضر شاهد افزایش خرید و فروش نوزادان در سراسر کشور هستیم و این در حالی است که که برای جلوگیری از این اتفاق آن طور  که باید برنامه ریزی نشده است.

 

 

***

 

 

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: پدیده فروش کودکان و نوزادان از کلان شهرها وارد روستاها و شهرهای کوچک شده و باید جلوی این اتفاق گرفته شود.

 همایون هاشمی گفت: خرید و فروش نوزاد جرم محسوب می شود و مقام قضایی می تواند در مواردی که خرید و فروش گزارش می شود به بحث وارد شود.

وی افزود: در حال حاضر شاهد افزایش خرید و فروش نوزادان در سراسر کشور هستیم و این در حالی است که که برای جلوگیری از این اتفاق آن طور  که باید برنامه ریزی نشده است.

عضو کمیسیون بهداشت و مجلس شورای اسلامی با تاکید براینکه برای برخورد با خرید و فروش کودکان با خلاء قانونی مواجه نیستیم اظهار کرد: با وجود اینکه در بحث فروش کودکان با کمبود قانون مواجه نیستیم اما مسئولان مرتبط با این حوزه برای جلوگیری از فروش کودکان و نوزادان عزم راسخی نداشته و اکنون این پدیده در حال افزایش است.

رئیس سابق سازمان بهزیستی کشور با اشاره به عملکرد دستگاه های اجرایی در حوزه  مقابله با خرید و فروش نوزادان خاطرنشان کرد: متاسفانه سازمان بهزیستی کشور به لحاظ کمبود نیروی تخصصی با توجه به قانون خدمات کشوری با مشکلاتی همراه بوده و به همین خاطر قادر نیست به دلیل این محدودیت ها، نسبت به جذب نیرو های تخصصی در این حوزه اقدام کند.

هاشمی ادامه داد: همین موضوع سبب شده به وظایف حاکمیتی سازمان بهزیستی کشور لطمه وارد شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به تعدد وظایف سازمان بهزیستی تصریح کرد: تعدد وظایف بهزیستی سبب شده این سازمان نتواند در برخی از حوزه ها اقدامات ریشه ای انجام داده و امیدوار هستیم مجلس دهم با تسهیل قوانین و جذب نیروی های تخصصی بتواند در این راستا گام های جدی بر دارد.

وی با هشدار جدی در رابطه با به صدا درآمدن زنگ خطر خرید و فروش نوزادان در شهرهای کوچک و روستاهای کشور تاکید کرد: در حال حاضر شاهد هستیم که پدیده فروش نوزاد از کلان شهرها  به روستاها و شهرهای کوچک نیز کشیده شده و همین موضوع می طلبد که دستگاه های اجتماعی و همچنین امنیتی به موضوع ورود پیدا کنند.

هاشمی با ارائه راهکارهایی به منظور جلوگیری از خرید و فروش نوزادان و کودکان توسط والدین معتاد گفت: تقویت نظارت و بازرسی و همچنین آموزش و اقدامات فرهنگی می تواند از توسعه پدیده فروش نوزاد و کودک جلوگیری کرده و تنها لازم است برای اجرای این راهکارها دستگاه های اجرایی به وظایف ذاتی خود عمل کنند.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی با اشاره به دلایل عمده خرید و فروش نوزادان و کودکان در کشور خاطرنشان کرد: فقر، مهمترین عامل فروش نوزادان و کودکان به شمار می آید و اکنون شاهد آن هستیم والدینی که حتی معتاد نیز نیستند به علت فقر اقدام به فروش کودکان خود می کنند.

منبع: فردانیوز به نقل از میزان

خانه امن ـ ۳ آبان ۱۳۹۵

 

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی