امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

رقص اعتراضی علیه خشونت به زنان در برلین

1211امسال ۱۴ فوریه  روز والنتاین کمپین One Billion Rising برای مبارزه با خشونت علیه زنان و دختران  در میدان « هجده ام مرتس» نزدیک « براندن بورگر تور» شهر برلین با گذاشتن بونه ی رقص و موزیک در این روز طبق برنامه ی چهار سال گذشته با گردآوردن زنان  و نیزمردان حمایت کننده به رقص اعتراضی  پرداختند

 

***

 

روز سه شنبه ، ۱۴ فوریه «روز والنتاین» برگزار کنندگان کمپین « وان بیلیون رایزینگ» برای مبارزه با خشونت علیه دختران و زنان درشهر برلین در میدان « هجده مرتس» نزدیک «براندن بورگر تور»  با گذاشتن بونه ی رقص و موزیک در این روز طبق برنامه ی چهار سال پشت سرِ خود با گردآوردن زنان فعال و نیزمردان حمایت کننده به رقص اعتراضی  پرداختند. مبتکران این برنامه اساسا با رقص و موزیک  پیام دار خود تجمع اعتراضی یعنی« دانس» علیه خشونت و تعدی به جسم و جان زن را در حرکت هایی نمادین انجام می دادند.

علاوه برآن غرفه های گوناگونی از کانون ها و نهادهای حمایتی حقوق زنان و بشر در  مبارزه علیه  مرد سالاری که نمودش اعمال دیکتاتوری، تمرکز قدرت و اعمال سلسله مراتب جنسی در جامعه و هر اجتماع کوچک و بزرگی است، مستقر بودند. آنها با بروشورهای مختلف و نقاشی های مصور سعی در آگاهی بخشی و توانمندی بیشتری به افراد شرکت کننده ی این گردهمایی داشتند . فعالان آن علاقه مندانه و پرشور با مخاطب قرار دادن هر زنی سعی داشتند از کمبود ها و مشکلاتی که هم اکنون در این شرایط امنیت و آرامش زنان و پیشرفت زندگی آنها را مختل می کنند، به صحبت و تظاهرات بکشانند.

آنها بدین وسیله هرزنی را  با هر نژاد، زبان، ملیت و  گرایش جنسی و جنسیتی که به ان محدوده مکانی نزدیک و وارد می شد به تعمق بیشتری  وا می داشتند و تشویق می کردند که از عوامل خشونت زای حومه ی زندگی خود نام ببرند که زندگی های ایشان را تحت تاثیر قرار می دهند. بعبارتی زنان شرکت کننده از پیام، خواسته و مظالبات خود برای زنان دیگر بگویند و بنویسند کلا در جامعه ی امروز، زنان از چه چیزهایی رنج می برند؟ بر روی کارت بنویسند و یا  برطوماری که در خیابان گسترانیده بودند، درج و نشان کنند. این برنامه در واقع از یک میلیارد زنی صحبت می کند که در سراسرجهان طبق آمار جهانی از هرسه نفر زن، یک نفر مورد خشونت قرار می گیرد.

مطالباتی که زنان  نام برده بودند،عبارتند از: ضرورت اختیار و استقلال زنان بر تن خود ، رفع کلیشه ها از هویت جنسی و گرایش جنسیتی، تعیین و اختیار سوی زندگی شخصی، برابری حقوق و فرصت های برابر برای کار و زندگی ، حفظ صلح ، آزادی و مبارزه با فقر .

این برنامه از ساعت ۱۶ به مدت دو ساعت طول کشید.

 

118812111214 1210121912011196121712151213

آذین ـ ۲ اسفند ۱۳۹۵

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی