امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

نامه‌ی آتنا دائمی در۲۳مین روز اعتصاب غذا

3متاسفانه رویه ى ناپسند اعمال فشار بر زندانیان با آزار و اذیت خانواده ها مرسوم بوده و هست، در اعتراض به این روال غیر انسانی تا آزادی کامل خواهرانم (انسیه و هانیه دائمی) از هر قیدی و ارائه حکم برائت ایشان و آزاد نمودن کفالت دریافت شده در اعتصاب خواهم ماند و اعلام مى دارم کلیه ى هزینه های جانی و آسیب های وارده به سلامتم نیز به عهده ارگان بازداشت کننده و شاکی پرونده (قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران) و قوه قضائیه و دادستانی تهران به جهت نداشتن استقلال و عدم کفایت مسئولین شان در بررسی بی طرفانه ى پرونده ها مى باشد../

*****
نامه‌ی آتنا دائمی در۲۳مین روز اعتصاب غذا :
“در بیست و سه روز گذشته که در اعتصاب غذا میباشم هیچ‌گونه واکنشی از جانب مسئولین صورت نگرفته است، اما همچنان با تاکید بر خواسته هایم با وجود وخامت حال به اعتصابم ادامه میدهم، حدوداً پنج ماه پیش به جهت اعمال فشار بیشتر بر من پرونده ای برای خانواده ام گشوده شد که با وجود صدور منع تعقیب در اتهام نسبت داده شده نهایتاً برای خانواده ام حکم صادر گردید، قابل توجه است که احضار ناگهانی ایشان ، تشکیل دادگاه و صدور حکم در سه روزپیاپى (٢١-٢٢-٢٣اسفند) انجام شد.

طبق گفته قاضی دادگاه (علی بابایى) بهانه ى تشکیل این دادگاه غیرمنتظره این بود که قرار منع تعقیب صادر شده برای دو اتهام نسبت داده شده نبوده است، بلکه برای چهار اتهام دیگر بود که هرگز این چهار اتهام به خواهرانم تفهیم نشده بود ولی در خصوص قرار منع تعقیب ابلاغ شده بر دو اتهام (که برای یکی از اتهامات در حال حاضر حکم حبس صادر شده است) اذعان داشتند این قرار اشتباه تایپی بوده و مسئولیت آن با مامور ابلاغ می باشد!
متاسفانه رویه ى ناپسند اعمال فشار بر زندانیان با آزار و اذیت خانواده ها مرسوم بوده و هست، در اعتراض به این روال غیر انسانی تا آزادی کامل خواهرانم (انسیه و هانیه دائمی) از هر قیدی و ارائه حکم برائت ایشان و آزاد نمودن کفالت دریافت شده در اعتصاب خواهم ماند و اعلام مى دارم کلیه ى هزینه های جانی و آسیب های وارده به سلامتم نیز به عهده ارگان بازداشت کننده و شاکی پرونده (قرارگاه ثارالله سپاه پاسداران) و قوه قضائیه و دادستانی تهران به جهت نداشتن استقلال و عدم کفایت مسئولین شان در بررسی بی طرفانه ى پرونده ها مى باشد.

در جریان اعتراضم به شرایط پیش آمده، چند روز قبل از شروع اعتصاب در مدت تحصن در افسر نگهبانی بند زنان زندان اوین، با رییس زندان آقای چهار محالی ملاقاتی داشتم و ایشان پس از مطالعه ى اسناد و بررسی ادله ى موجود اذعان داشتند در رابطه با پرونده تشکیل شده تخلف صورت گرفته است و قول پیگیری از رییس دادسرای مقدس اوین ( امین ناصری) را دادند. اما تا کنون واکنشی از جانب هیچ یک از مسئولین قضایی در این خصوص انجام نگرفته است.

آتنا دائمی
بند زنان زندان اوین
۱۰ اردیبهشت ۹۶″

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، یک منبع نزدیک به خانواده دائمی در مورد آخرین وضعیت آتنا دائمی گفت: “روز گذشته حاجی مرادی – دادیار- به دیدار او رفته و گفته است کاری نمی توانم انجام دهم. بعد از این موضوع تعدادی از زندانیان بند نسوان (زنان) به صورت کتبی و حضوری اعتراض خود را به بی توجهی این مقام قضایی ابلاغ کرده اند.”

این منبع مطلع در ادامه به گزارشگر هرانا تاکید کرد: “آقای حاجی مرادی در جواب گفته است، خانم دائمی باید صبر می‌کرد تا دادگاه تجدیدنظر برگزار شود. الان نیز باید صبر کند تا دادگاه تجدیدنظر برگزار شود، شاید بتوان کاری کرد.”

به گفته این منبع آگاه، “از روز گذشته آتنا به دلیل وخامت حالش به طور مداوم دچار حالت تهوع و هراش (استفراغ) شده است. وی هم‌چنان به دلیل گزارش نادرست رئیس بهداری و تهمت های وی، از رفتن به بهداری خودداری می‌کند. روز گذشته برای مشکل چشمش برای اعزام برده شده که هماهنگ نشده بوده و دوباره به بند بازگردانده شده است.”

پیش از این هرانا گزارش کرده بود، شعبه ۱۱۶۲ مجتمع قضایی قدس تهران، هر یک از خواهران دائمی (آتنا، انسیه و هانیه) را به سه ماه و یک روز حبس محکوم کرد. بر اساس این حکم، محکومیت انسیه و هانیه دائمی به مدت یک سال تعلیق شده است.
محکومیت خواهران دائمی در پی تلاش ماموران امنیتی برای بازداشت خانم آتنا دائمی و طرح موضوع “توهین به ماموران” حین انجام ماموریت صورت گرفته است. مسئله ای که از طرف خانم دائمی یک پرونده سازی به هدف افزایش فشار بر وی خوانده شده است.

لازم به یادآوری است آتنا دائمی ۲۹ ساله، بیست‌و‌نهم مهرماه سال ۹۳ بازداشت و ۸۶ روز در سلول انفرادی بند دو الف تحت بازجویی بود. وی در تاریخ ۲۸ دی‌ماه ۱۳۹۳ پس از پایان بازجویی ها به بند زنان زندان اوین منتقل شد.

این فعال مدنی پس از چندین بار به تعویق افتادن جلسه دادگاه نهایتا در تاریخ ٢٣ اسفند ٩٣ در دادگاهی به ریاست قاضی مقیسه، قاضی شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران با حضور وکیل خود و دیگر متهمین این پرونده به نام‌های امید علی شناس، ئاسو رستمی و علی نوری مورد محاکمه قرار گرفت. وی به دلیل فعالیت های مدنی مسالمت آمیز، به اتهام «تبلیغ علیه نظام، اجتماع و تبانی علیه امنیت ملی، توهین به رهبری، توهین به بنیانگذار جمهوری اسلامی و اختفای ادله جرم» به ۱۴ سال زندان محکوم شد. این حکم در دادگاه تجدید نظر به ٧ سال حبس تقلیل یافت.

هرانا – ۱۳ اردیبهشت / ۱۳۹۶

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی