امروز:   فروردین ۲۸, ۱۴۰۳    

در پی خون‌ریزی نرگس محمدی در بیمارستان بستری شد

narges-w- hejabنرگس محمدی، نائب رییس کانون مدافعان حقوق بشر که در زندان اوین تحمل حبس می کند در پی خون‌ریزی شدید رحم، از زندان به بیمارستان منتقل و بستری شد. نرگس محمدی به دو بیماری آمبولی ریه و فلج عضلانی مبتلا است. پزشکان متخصص معتقد هستند که این دو بیماری‌ در فضای زندان و محیط‌های تنش‌زا تشدید شده و در نهایت در پی بی‌توجهی می‌توانند جان بیمار را به خطر بیاندازند. از همین رو پزشکان، ادامه زندان را برای نرگس محمدی خطرناک می‌دانند

 

 

***

 

 

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از کانون مدافعان حقوق بشر، خانم محمدی امروز- یکشنبه- به‌دلیل عدم توقف خون‌ریزی به بیمارستان منتقل و تحت مراقبت قرار گرفت.

نرگس محمدی به دو بیماری آمبولی ریه و فلج عضلانی مبتلا است. پزشکان متخصص معتقد هستند که این دو بیماری‌ در فضای زندان و محیط‌های تنش‌زا تشدید شده و در نهایت در پی بی‌توجهی می‌توانند جان بیمار را به خطر بیاندازند. از همین رو پزشکان، ادامه زندان را برای نرگس محمدی خطرناک می‌دانند.

خانم محمدی هم اکنون مشغول تحمل حبس ده ساله از بابت آخرین پرونده خود در زندان اوین است.

حکم جدید زندان خانم محمدی با پایان یافتن حکم زندان قبلی او که در تاریخ ۲۴ اسفند ماه ۱۳۹۵ به پایان رسید، بلافاصله از تاریخ ۲۵ اسفند ماه ۹۶ اجرا شد.

خانم محمدی در پرونده‌ای‌ که در سال ۱۳۸۹ برای او تشکیل شده بود، در دادگاه تجدید نظر به شش سال حبس محکوم شد. او که در مرداد ماه ۱۳۹۱ برای مداوای بیماری خود به مرخصی استعلاجی آمده بود، بار دیگر در پی تشکیل پرونده‌ای جدید، بازداشت و در دادگاهی دیگر به ۱۶ سال حبس محکوم شد که براساس اعمال ماده ۱۳۴، ده سال از این حکم زندان، اجرا می‌شود.

۸ خرداد ۱۳۹۶

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی