امروز:   فروردین ۲۸, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

شهلا شفیق زن برگزیده سال در کنفرانس بنیاد پژوهش‌های زنان ایران

3بیست و هشتمین کنفرانس بنیاد پژوهش‌های زنان ایران در روز جمعه ۹ ژوئن در شهر فلورانس ایتالیا آغاز شد. موضوع امسال کنفرانس، «قرن بیست و یکم، رنسانس زنانه یا واپس‌گرایی؟» است. بزرگداشت زن برگزیده سال از بخش های قابل توجه روز اول است که امسال جایزه به شهلا شفیق، نویسنده، پژوهشگر جامعه‌شناس و مدافع فعال حقوق انسانی اختصاص یافت../

******

بیست و هشتمین کنفرانس بنیاد پژوهش‌های زنان ایران در روز جمعه ۹ ژوئن در شهر فلورانس ایتالیا آغاز شد. موضوع امسال کنفرانس، «قرن بیست و یکم، رنسانس زنانه یا واپس‌گرایی؟» است.

در ابتدای برنامه پس از خوش آمد گویی صبری نجفی، از طرف گروه برگزارکننده، پیام شهردار فلورانس توسط سارا فونارو، مسئول فرصت‌های برابرخوانده شد. شهردار در پیامش، ضمن خوش‌آمدگویی و ابراز خوشحالی از همکاری به وجود آمده برای برگزاری کنفرانس زنان ایرانی در شهر فلورانس، بر اهمیت موضوع کنفرانس هم تاکید کرد.

معرفی کتاب یکی از برنامه‌های همه ساله است که این بار کتاب های نویسندگان زن، فیروزه فرجادنیا، شهلا شفیق، فرزانه میلانی، نجمه موسوی و ژاله احمدی معرفی و مورد بررسی قرار گرفتند.

دیگر سخنرانان این روز خانم ثریا ملک، تلاشگر حقوق و توانمندسازی زنان افعانستان و ماریزا نیکی از فعالان جنبش فیمینیستی، محیط زیستی و حقوق بشری و عضو کمیسیون فرهنگی مجلس نمایندگان ایتالیا بودند.

بزرگداشت زن برگزیده سال از بخش های قابل توجه روز اول است که امسال جایزه به شهلا شفیق، نویسنده، پژوهشگر جامعه‌شناس و مدافع فعال حقوق انسانی اختصاص یافت.

فعالیت‌های گسترده شهلا شفیق در زمینه نویسندگی با کتاب‌هایی به زبان فرانسه و فارسی، کارهای پژوهشی و آموزشی در زمینه روابط بین فرهنگی، بنیانگذاری موسسه توسعه روابط بین فرهنگی برای گسترش شهروندی، دفاع از حقوق انسانی و آزادی زنان و از بنیانگذاران شبکه بین المللی همبستگی با مبارزات زنان ایران و … او را شایسته گزینش زن برگزیده سال کرده است.

معرفی شهلا شفیق توسط فرزانه میلانی، پژوهشگر و مدرس ادبیات فارسی و مطالعات زنان در دانشگاه ویرجینیا صورت گرفت. پس از معرفی، فیلمی از زندگی شهلا شفیق به نمایش درآمد و پس از آن لوح تقدیر از جانب گلناز امین، بنیانگذار «بنیاد پژوهش‌های زنان ایران» به او اهدا شد.

کنفرانس در روزهای شنبه و یکشنبه اختصاص دارد به ایراد سخنرانی‌ها و میزگردهایی برای بررسی جنبه‌های مختلف موقعیت زنان و فعالیت‌های آنان. ´

زمانه / ۲۰ خرداد / ۱۳۹۶

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی