امروز:   فروردین ۳۱, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  
آخرین نوشته ها

آیا شما یک زن تحکم‌کننده و قاطع هستید؟ ۱۲ نشانه‌ای که شما زیر بار هر رفتاری نمی‌روید

مردم به زن‌هایی که نظر خود را ابراز می‌کنند عادت ندارند، بنابراین وقتی زنان رک‌وپوست‌کنده صحبت می‌کنند، دیگران متعجب می‌شوند. رفتار قاطعانه و آمرانه معمولاً صفتی مردانه حساب می‌شود! یعنی یک معیار دوگانه رفتاری در این رابطه مشاهده می‌شود زیرا زنانی که همین صفات را نشان می‌دهند معمولاً گستاخ و پررو به‌حساب می‌آیند. این مسئله برای شما اهمیتی ندارد زیرا در تلاش برای از بین بردن این معیارهای دوگانه هستید. شما نمی‌خواهید مردان امتیازاتی داشته باشند که شما از آن‌ها محروم هستید، پس در این راه برای شما مهم نیست که دیگران راجع به شما چگونه فکر می‌کنند…

***
زنانی که دارای رفتاری قاطع و محکم هستند معمولاً شهرت بدی دارند، اما شما می‌دانید که اتفاقن به همین خاطر که حرف خود را رک‌وپوست‌کنده می‌زنید و از ابراز عقیده خود نمی‌هراسید زندگی بهتری دارید. رسیدن به چنین قدرتی نیازمند زمان است، اما شما درنتیجه این رفتار به فردی عالی تبدیل‌ شده‌اید. و این‌ها نشانه‌هایی هستند که شما به درجات عالی سرسختی و جسارت رسیده‌اید:

۱.  بسیاری از مواقع با کلماتی مانند گستاخ و پر رو خطاب شده‌اید.

مردم به زن‌هایی که نظر خود را ابراز می‌کنند عادت ندارند، بنابراین وقتی زنان رک‌وپوست‌کنده صحبت می‌کنند، دیگران متعجب می‌شوند. برخی به حدی شگفت‌زده می‌شوند که شما را گستاخ یا پررو خطاب می‌کنند. البته برای شما مهم نیست زیرا می‌دانید این یکی از معضلات بودن در حیطه قدرت است. زنی که حرفش را بیان می‌کند ازنظر بسیاری از مردم افسارگسیخته و وقیح است. درست است، شما هر زمان بخواهید می‌توانید گستاخ باشید و به این موضوع افتخار هم می‌کنید.

 

۲.  شما می‌دانید که اگر مردی درست همین رفتار را داشته باشد تشویق و تمجید می‌شود.

رفتار قاطعانه و آمرانه معمولاً صفتی مردانه حساب می‌شود. یعنی یک معیار دوگانه رفتاری در این رابطه مشاهده می‌شود زیرا زنانی که همین صفات را نشان می‌دهند معمولاً گستاخ و پررو به‌حساب می‌آیند. این مسئله برای شما اهمیتی ندارد زیرا در تلاش برای از بین بردن این معیارهای دوگانه هستید. شما نمی‌خواهید مردان امتیازاتی داشته باشند که شما از آن‌ها محروم هستید، پس در این راه برای شما مهم نیست که دیگران راجع به شما چگونه فکر می‌کنند.

 

۳. از گردوخاک به پا کردن ترسی ندارید.

ازآنجایی‌که ترسی ازنظر دیگران ندارید، پس از معذب کردن آن‌ها نیز هراسی ندارید. از گردوخاک به پا کردن نمی‌ترسید. برای مثال اگر مردی در خیابان به شما دست‌درازی کند، قطعاً از سروصدا به پا کردن نمی‌ترسید. به‌هرحال او کار ناشایستی کرده است. و البته می‌دانید که او ممکن است شمارا دروغ‌گو یا دیوانه خطاب کند اما برای شما مهم نیست.

 

۴.  برخی از مردها از شما خیلی می‌ترسند.

شما یک زن بسیار محکم و قاطع هستید و این مسئله برخی از مردها را به‌شدت می‌ترساند. در دنیای روابط عاشقانه، بسیاری از مردها وقتی متوجه می‌شوند شما واقعاً چگونه زنی هستید از شما فرار می‌کنند. شما کاملاً با این موضوع راحت هستید، زیرا آن مردی که نتواند زنی را به خاطر بیان عقاید و نیازهایش تحمل کند ارزش وقت شما را ندارد. حتی ازنظر شما بسیار مضحک است که این گروه از مردهای عاقل و بالغ از شما می‌ترسند.

 

۵.  زیر بار هر رفتاری نمی‌روید.

هیچ‌کس و هیچ‌چیز نمی‌تواند نیازها، خواسته‌ها و مرزهای شما را نادیده بگیرد و از عواقبش قِسِر در برود. مخصوصاً در روابط عاشقانه، شما بهترین وکیل خود هستید و زمانی که فردی پا از گلیم خود فراتر می‌گذارد، مسلماً تاوان آن را هم پس خواهد داد. این مسئله اصلاً به این معنی نیست که شما غیرمنطقی یا دیوانه هستید، فقط وقتی کسی رفتار نادرستی با شما دارد شما به‌صورت علنی اعتراض می‌کنید و تا جایی که می‌توانید سعی می‌کنید نگذارید کسی پایش را از گلیمش درازتر کند.

 

۶.   خیلی سؤال می‌پرسید.

اگر متوجه چیزی نشوید، مطمئناً از فرد می‌خواهید تا آن را توضیح دهد. یک نفر دیگر در همین شرایط ممکن است از سؤال کردن خجالت بکشد اما شما این‌گونه نیستید. شما در سؤال کردن و گاهی حتی زیر سؤال بردن و به چالش کشیدن اقتدار دیگران شهرت دارید. به‌هرحال شما می‌خواهید کاملاً موضوع موردبحث را درک کنید و مطمئن شوید که طرف مقابل نیز حرف شمارا شنیده است.

 

۷. زمانی که شما صحبت می‌کنید دیگران به شما گوش می‌کنند.

شما زمانی که در نقش قاطع خود ظاهر می‌شوید صدایی دارید که دیگران را وادار به توجه می‌کند. زمانی که خواسته‌های خود را طلب می‌کنید دیگران به شما گوش می‌کنند. برای مثال، اگر در رستوران غذای اشتباهی یا بدی به شما داده‌شده است و مدیریت از بازپرداخت وجهه آن خودداری می‌کند، شما راحت با این مسئله کنار نمی‌آیید. شما به آنان می‌فهمانید که پول خود را می‌خواهید و تا زمانی که آن را دریافت نکنید ازآنجا بیرون نخواهید رفت.

 

۸.   اعتمادبه‌نفس شما سر به فلک می‌کشد.

یکی از دلایلی که سبب می‌شود دیگران به حرف‌های شما گوش دهند این است که راحت می‌توان دید شما اعتمادبه‌نفس بالایی دارید. شما یک زن بی‌پروا هستید، مخصوصاً زمانی که نیازهای خود را طلب می‌کنید. دقیقاً همین‌جاست که دیگران ممکن است فکر کنند که گستاخ٬ پررو٬ یا مغرور هستید، اما درواقع شما سطح مناسبی از اعتمادبه‌نفس و رفتاری قاطع دارید. شما از این مسئله خجالت‌زده نیستید و این بسیار عالی است.

 

۹.  در لفافه حرف نمی‌زنید.

همیشه به زنان آموزش داده‌شده است تا در رفتار نسبت به مردان حالتی تسلیم آمیز داشته، خوب و مهربان باشند، و خیلی گردوخاک به پا نکنند. شما سال‌هاست که این شستشوی مغزی را فراموش کرده‌اید و یاد گرفته‌اید نیازی نیست در لفافه حرف بزنید. همین‌که حرف دلتان را می‌زنید سبب می‌شود دیگران شمارا وقیح و گستاخ بنامند، اما درواقع شما فقط حقیقت را بیان می‌کنید- نه بیشتر، نه کمتر.

 

۱۰.  شما اغلب در موضع رهبری و اقتدار هستید.

شیوه رفتار شخصی شما از دید کارفرمایان شما مخفی نمی‌ماند. کاملاً مشخص است که شما درصحنه حضور دارید و کسی نمی‌تواند سر شما کلاه بگذارد. درنتیجه، اغلب خود را در نقش‌های رهبری و مدیریت می‌یابید٬ زیرا این نقش‌ها نیازمند ارتباطی مؤثر و کارآمد با گروه‌های بزرگی از افراد هستند.

 

۱۱.  در شغل و حرفه خود موفق هستید.

زمانی که شما موقعیت‌های شغلی را یکی پس از دیگری طی می‌کنید، از مهارت‌های خود استفاده می‌کنید تا آنچه می‌خواهید به دست آورید. شما به‌راحتی درباره دستمزد و حقوق خود مذاکره می‌کنید، کاری که بسیاری از زنان حتی از ذکر آن هراس دارند. درنتیجه، شما همیشه ترفیع گرفته و افزایش حقوق را تجربه می‌کنید.

 

۱۲.  شما پرشور و لجوج هستید، اما می‌دانید که ممکن است همیشه حق با شما نباشد.

تنها به خاطر اینکه شما پرشور، قاطع، بی‌پروا و خودرأی هستید به این معنی نیست که فکر می‌کنید همه‌چیز را می‌دانید. همچنین به این معنی نیست که می‌توانید هرچه می‌خواهید به دست آورید. شما می‌دانید که گاهی ممکن است اشتباه کنید، درست مانند هر انسان دیگری، اما این مسئله سبب نمی‌شود درباره نیازها و خواسته‌های خود صحبت نکنید.

 برگردان: نرگس

منبع: bolde

فمینسم روزمره ـ ۳۱ خرداد ۱۳۹۶

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی