امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

چرا زنان پناهنده نیاز به وسایل پیشگیری از بارداری دارند؟

4به مناسبت یازدهم جولای روز جهانی جمعیت و تنظیم خانواده:
پیشگیری از بارداری یک راه مقرون به صرفه و موثر در جلوگیری از مرگ و میر ناشی از بارداری و زایمان زنان و همچنین مشکلات بهداشتی مرتبط با بارداری‌های ناخواسته در زنان است. در حقیقت، چنانچه وسایل پیشگیری از بارداری در اختیار تمامی زنان نیازمند قرار داده شود؛ سقط‌جنین‌های غیر ایمن که یکی از دلایل اصلی مرگ مادران است تا ۷۴ درصد کاهش پیدا می‌کند…/

******

زنان و دختران نیمی از جمعیت پناهندگان و بی‌جا شدگان در سراسر جهان را تشکیل می‌دهند. به‌طور تقریبی حدود ۲۲۵ میلیون زن در کشورهای درحال توسعه زندگی می‌کنند که نیازمند دسترسی به روش‌های پیشگیری از بارداری هستند.

پیشگیری از بارداری یک راه مقرون به صرفه و موثر در جلوگیری از مرگ و میر ناشی از بارداری و زایمان زنان و همچنین مشکلات بهداشتی مرتبط با بارداری‌های ناخواسته در زنان است. در حقیقت، چنانچه وسایل پیشگیری از بارداری در اختیار تمامی زنان نیازمند قرار داده شود؛ سقط‌جنین‌های غیر ایمن که یکی از دلایل اصلی مرگ مادران است تا ۷۴ درصد کاهش پیدا می‌کند.

مهم‌تر از موارد مطرح شده، زنانی که از بحران و فجایع فرار می‌کنند باید بتوانند انتخاب کنند چگونه، چه زمان و چند فرزند داشته باشند. به طور مثال، بسیاری از زنان نمی‌خواهند در مناطق جنگی یا کمپ‌های پناهندگان باردار شوند. برخی می‌خواهند بین تولد فرزندان خود فاصله زمانی مناسب بیاندازند. با این‌همه سازمان‌های بشردوستانه به‌ندرت خدمات بهداشت باروری و جنسی را در اولویت برنامه‌های خود قرار می‌دهند.

از سال ۲۰۱۱ کمیته بین‌المللی نجات وسایل پیشگیری از بارداری را برای هزاران زن در ۲۱ کشور درگیر جنگ تأمین کرده است. پنج زن از نقاط مختلف جهان که در مناطق جنگی زندگی می‌کنند توضیح می‌دهند چرا روش‌های پیشگیری از بارداری برای آن‌ها بسیار مهم است:
4a
Naw Cho Cho Mhwe سی و دوساله از میانمار
من بچه‌های زیادی دارم. برای همین از قرص‌های ضدبارداری استفاده می‌کنم. من هیچ مشکلی با استفاده از روش‌های پیشگیری از بارداری به این شیوه ندارم. در حال حاضر خوشحالم زیرا زمان دارم برای فاصله انداختن بین فرزندانم.

4b
من سه فرزند دارم. در شش ساله گذشته از آ یو دی برای پیشگیری از بارداری استفاده می‌کنم. در این مدت توانستم تحصیلاتم را به پایان برسانم و خانه خودم را بسازم. در حال حاضر فرزندانم در شرایط مناسب بزرگ می‌شوند و همه اعضای خانواده خوشحال هستند.

4c
Silma Tegegn سی‌وچهار ساله از اتیوپی

تنظیم خانواده یعنی فاصله انداختن بین تولد یک فرزند با فرزند بعدی. این امر بسیار مهم است زیرا به مادر اجازه می‌دهد که به لحاظ روانی و جسمی خود را دوباره بازیابد. تنظیم خانواده همچنین بر وضعیت اقتصادی و اجتماعی خانواده و بهبود بخشیدن به موقعیت خانواده مؤثر است.
4d
Mountaha Al Masry/ اردن

شوهر من باوجود داشتن شش فرزند، موافق استفاده از راه‌های پیشگیری از بارداری نبود. این تعداد فرزند برای من کافی بود. اما وقتی وضعیت بد سلامتی مرا دید برای استفاده از وسایل پیشگیری از بارداری از من حمایت کرد. از آن روز من از آ یو دی استفاده می‌کنم و زندگی‌ام به وضعیت عادی خود بازگشته است. از آن زمان بسیار خوشحالم و توجهم را معطوف به مراقبت از فرزندانم کرده‌ام.
4e
Sadaqat سی و هفت ساله از پاکستان

زوج‌ها باید بتوانند انتخاب کنند چند فرزند داشته باشند و فرزندانشان در زمان مناسبی به دنیا بیایند. تنظیم خانواده تغییرات مثبتی بر سلامت من و فرزندانم داشته است. از سال ۲۰۱۲ که به تنظیم خانواده روی آورده ام از آ یو دی استفاده می‌کنم تعادل به خانه‌ام و میان من و همسرم بازگشته است.

برگردان: بنفشه جمالی
بیدارزنی / ۲۰ تیر / ۱۳۹۶

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی