امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

احضار شهناز اکملی به دادسرای اوین و

shahnaz-akmali-300x191raminنامه ی سرگشاده خواهران رامین حسین‌پناهی زندانی سیاسی کُرد به مقامات بین المللی
شهناز اکملی مادر مصطفی کریم بیگی، از جان باختگان اعتراضات سال ۸۸، طی تماسی تلفنی، شنبه ۲۴ تیرماه ۱۳۹۶، به دادسرای اوین احضار شد…«رامین حسین پناهی» برادر کوچک‌تر ما، ٢٠ روز پیش در شرایطی که مورد هدف سه گلوله قرار گرفته بود، از سوی نیروهای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد

 

 

 

***

 

 

 

ـ احضار شهناز اکملی به دادسرای اوینshahnaz-akmali-300x191

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شهناز اکملی مادر مصطفی کریم بیگی، از جان باختگان اعتراضات سال ۸۸، طی تماسی تلفنی، فردا شنبه ۲۴ تیرماه ۱۳۹۶، به دادسرای اوین احضار شد.
خانم اکملی پیشتر مورخ ششم بهمن ماه ۱۳۹۵، توسط نیروهای نهاد اطلاعات در محل کار بازداشت و به منزل شخصی اش منتقل شد…

خانم اکملی مورخ ۳۰ بهمن ماه ۹۵، با تودیع وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی موقتا تا زمان برگزاری دادگاه از بند ۲۰۹ زندان اوین آزاد شد.
شهناز اکملی مادر مصطفی کریم بیگی یکی از جان باختگان اعتراضات وقایع ششم دی ماه ۱۳۸۸ است.
مصطفی کریم بیگی در حوالی خیابان نوفل لوشاتو مورد اصابت گلوله از ناحیه سر قرار گرفت. با وجود سکونت وی در تهران، ماموران امنیتی اجازه دفن او را در شهر تهران ندادند، ازاین‌رو خانواده کریم بیگی مجبور شدند او را هنگام غروب آقتاب در شهریار کرج دفن کنند.
خانم اکملی هرسال پیش از برگزاری مراسم یادبود فرزندش، توسط نهادهای امنیتی احضار شده و در مورد محدودیت برگزاری این مراسم تذکر دریافت کرده است.

ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ

 

raminنامه ی سرگشاده خواهران رامین حسین‌پناهی زندانی سیاسی کُرد به مقامات بین المللی
مقامات عالی رتبه جهان
شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد
نهادهای مدافع حقوق بشر و وجدان‌های بیدار
مردم آزادی‌خواه ایران و کردستان؛

همان‌گونه که اطلاع دارید «رامین حسین پناهی» برادر کوچک‌تر ما، ٢٠ روز پیش در شرایطی که مورد هدف سه گلوله قرار گرفته بود، از سوی نیروهای سپاه پاسداران جمهوری اسلامی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد. با وجود پیگیری‌های مکرر خانوادهی ما و مراجعه به نهادهای امنیتی، تاکنون از سرنوشت برادرمان هیچ‌گونه خبری در دست نیست.
روز جمعه دوم تیرماه ۱٣۹۶، در حالی که دو تن از اعضای خانواده ما به قصد دید و بازدید و دیدار از والدین پیرمان به منزل پدری مراجعه می‌کنند، نیروهای امنیتی بدون اخطار قبلی ماشین ایشان را به گلوله بسته بودند. متاسفانه سه تن از سرنشینان جان خود را از دست دادند و رامین برادر ما به شدت زخمی شد. همچنین پس از آن، چهار تن از بستگان ما که پیگیر وضعیت وی شدند، همگی بازداشت شدند و کماکان هیچ اطلاعی از ایشان در دست نیست.
پس از از این حادثه فشار نیروهای امنیتی، اطلاعاتی به خانواده ما شدت گرفته است و چند نفر از اعضای خانواده‌ ما به نام‌های «افشین حسین پناهی»، «زبیر حسین پناهی» و «احمد حسین پناهی» بازداشت شدند و دیروز هم «عباس حسین پناهی» که جهت جویای خبر رامین به منزل پدرمان آمده بود، بازداشت شد، و تاکنون از سرنوشت آنها اطلاع دقیقی در دست نیست.
وجدان‌های بیدار؛
بنابه خبری که به ما رسیده است، رامین تحت شدیدترین فشار و شکنجه‌ها قرار دارد؛ به طوری که کلیه چپ خود را از دست داده است و با ادامه این شکنجه‌ها امکان مرگ وی نیز وجود دارد. بنا به اخبار رسیده، وزارت اطلاعات در نظر دارد ایشان را وادار به اعتراف اجباری دروغین علیه خود نماید. نهادهای امنیتی می‌خواهند سناریوی غیرانسانی و غیراخلاقی خود را بار دیگر به نمایش بگذارند، بدرفتاری‌هایی که جمهوری اسلامی در انجام آن شهره جهان است.
رامین جوانی بیست و دو ساله است که زخمی و سه گلوله به بدنش اصابت کرده است، با این وضعیت در زیر فشار شدید بازجویان و شکنجه غیرانسانی قرار گرفته است.
عزیزان و برادران و خواهران؛
هم‌اکنون از خانواده بزرگ ما، تنها ما و پدری پیر و مادری مریض مانده‌ایم که پیگیر وضعیت برادرانمان هستیم، از این رو ما دو خواهر «رامین حسین پناهی» از کلیه نهادها و مجامع بین‌المللی و همچنین از شماهایی که همواره از ما حمایت کرده‌اید، خواهانیم که با مداخله جدی و موثر از وقوع یک فاجعه دیگر برای خانواده ما جلوگیری کنید.

پروانه و معصومه حسین پناهی (خواهران رامین حسین پناهی)

مادران پارک لاله ـ۲۶ تیر ۱۳۹۶

۲۶ تیر ۱۳۹۶

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی