امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    

مولاوردی: بپذیرید که برخورد گشت ارشاد با بدحجابی موثر نبوده است

Gasht-e-Ershad-300x169شهیندخت مولاوردی٬ معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده٬ امروز در گفت‌وگوی ایسنا تایید کرد که «برخورد گشت ارشاد با بدحجابی مؤثر نبوده است.» او با استناد به همین موضوع خواستار بازنگری جدی در قانون گسترش «عفاف و حجاب» شد…/

*****

شهیندخت مولاوردی٬ معاون رییس جمهور در امور زنان و خانواده٬ امروز در گفت‌وگوی ایسنا تایید کرد که «برخورد گشت ارشاد با بدحجابی مؤثر نبوده است.» او با استناد به همین موضوع خواستار بازنگری جدی در قانون گسترش «عفاف و حجاب» شد.
مولاوردی با تأکید بر این که قانون عفاف و حجاب بیش از ده سال پیش و در سال ۱۳۸۴ به تصویب رسیده، گفت که با توجه به «انقلاب فناوری ارتباطات و اطلاعات»، جامعه «دچار تغییرات محسوس و چشمگیر» شده و تأثیر آن را در سبک زندگی افراد به ویژه در نحوه پوشش و مد به وضوح می‌توان مشاهده کرد. معاون رییس جمهوری در ادامه تاکید کرد که باید پذیرفت که برخورد سلبی صرف در زمینه عفاف و حجاب جواب نمی دهد و نیاز است بازنگری این قانون در دستور کار قرار گیرد.
معاون امور زنان و خانواده دولت یازدهم ادامه داد که باید در مورد حجاب، «تغییر نگاه از امنیتی به فرهنگی» با واگذاری نظارت بر قانون گسترش عفاف و حجاب به شورای فرهنگ عمومی، رخ دهد.
به گفته مولاوردی تغییر نهاد ناظر «راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب» از شورای فرهنگ عمومی به وزارت کشور در دولت‌های نهم و دهم مهم‌ترین عامل «امنیتی و سیاسی» شدن موضوع حجاب زنان بوده است.
معاون رییس جمهوری در امور زنان و خانواده همچنین از مکاتبه با رییس جمهوری و دبیرخانه شورای فرهنگ عمومی کشور خبر داد و اعلام کرد این معاونت «درخواست بازنگری این قانون را مطرح و در این زمینه اعلام آمادگی کرده است.»
مولاوردی پدیده بدپوششی را موضوعی چندوجهی دانست و گفت: «در قانون راهکارهای اجرایی گسترش فرهنگ عفاف و حجاب، نیروی انتظامی به عنوان حلقه آخر در نظر گرفته شده است و این بی‌انصافی است که نگوییم چرا نیروی انتظامی که حلقه آخر این زنجیره است امروز به ایستگاه اول تبدیل شده است؟»

زیتون–۲۷ تیر / ۱۳۹۶

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی