امروز:   فروردین ۲۸, ۱۴۰۳    

«خواستار قوانین سخت تر حجاب برای پرستاران در بیمارستان‎ها»

636363945433636362-300x191دبیر کمیسیون بهداشت و روان مجلس شورای اسلامی گفت که ضوابط و مقررات بیمارستان‎ها در بحث حجاب پرستاران باید سختگیرانه‌تر باشد. در شرایطی که حتی معاون رئیس جمهور در مورد لزوم بازنگری در قوانین حجاب اجباری سخن می گوید، “بشیر خالقی”  گفت: “بیمارستان‌های سراسر کشور باید بحث نظارتی بر عفاف و حجاب پرسنل خود را جدی بگیرند”

 

 

***

 

 

دبیر کمیسیون بهداشت و روان مجلس شورای اسلامی گفت که ضوابط و مقررات بیمارستان‎ها در بحث حجاب پرستاران باید سختگیرانه‌تر باشد. در شرایطی که حتی معاون رئیس جمهور در مورد لزوم بازنگری در قوانین حجاب اجباری سخن می گوید این نماینده مجلس راهکار خود را نیز اینگونه تشریح کرد “در ابتدا هر پرستاری جدای از ضوابط و مقررات، باید اعتقادات قلبی خود را تقویت کند و به این باور برسد که پوشش مناسب، فرهنگ اخلاقی و خانوادگی وی را به نمایش می گذارد. بنابراین با مراعات مقررات هیچ گاه نیاز به خشونت و تذکرات کتبی نخواهد بود”.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از فانوس، “بشیر خالقی” با بیان این که ضوابط و مقررات بیمارستان‌ها در بحث حجاب پرستاران باید سختگیرانه‌تر باشد، گفت: “بیمارستان‌های سراسر کشور باید بحث نظارتی بر عفاف و حجاب پرسنل خود را جدی بگیرند”.

وی تصریح کرد: “متاسفانه با ورود به برخی  بیمارستان‌ها با پرستاران و پرسنل‌هایی روبرو می شویم که محیط درمانی را با سالن مد و آرایش اشتباه گرفته اند که بار منفی این موضوع و عدم جلوگیری از آن، به روابط های نادرست و دورشدن محیط از فضای درمانی به فضاهای ناامن دامن می زند”.

خالقی ادامه داد: “در ابتدا هر پرستاری جدای از ضوابط و مقررات، باید اعتقادات قلبی خود را تقویت کند و به این باور برسد که پوشش مناسب، فرهنگ اخلاقی و خانوادگی وی را به نمایش می گذارد. بنابراین با مراعات مقررات هیچ گاه نیاز به خشونت و تذکرات کتبی نخواهد بود”.

وی با اشاره به طراحی لباس پرستاران که چندی پیش در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده بود، افزود: “اصلی‌ترین موضوع در بحث طراحی لباس پرستاران، توجه به راحتی و در عین حال پوششی آن‌هاست. یعنی لباس پرستاران نباید طوری طراحی شود که  دست و پاگیر باشد. بنابراین باید دید  لباس طراحی شده که چندی پیش در شبکه های اجتماعی دست به دست می‌شد چقدر با استانداردها مطابقت دارد”.

دبیر کمیسیون بهداشت و درمان مجلس گفت: “البته حجاب تنها مختص به زنان نیست و اگر در بیمارستان ها و درمانگاه ها به حجاب و عفاف زنان تذکر داده می شود، پوشش پرسنل های مرد نیز نباید خلاف عرف جامعه باشد”.

اول مرداد ۱۳۹۶

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی