امروز:   فروردین ۱۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031

اخباری از حصر و ممانعت از ملاقات شهروندان با مهدی کروبی

2 تعدادی از زندانیان سیاسی سابق و خانواده‌های آنان برای ملاقات با مهدی کروبی٬ از رهبران جنبش سبز به بیمارستان مراجعه کردند. مامورین امنیتی ضمن جلوگیری، گفتند که این رهبر در حصر جنبش سبز٬ ممنوع الملاقات و تنها اعضای خانواده او در ساعات مشخصی می‌توانند با او دیدار داشته باشند..زهرا موسوی نیز در گفت‌وگو با روزنامه «جمهوری اسلامی» اظهار کرد: آنچه که درباره محصورین می‌توانم بگویم این است که آنها کاملا سالم بودند که حصر برای آنها شکل گرفت ، درحالی که در دوران حصر انواع و اقسام بیماری برای آنها پدید آمد به گونه‌ای که آقای موسوی الان دچار بیماری‌های قلبی و ناراحتی‌های استخوانی شدند و مادرم نیز دچار مشکلات جسمی متعدد شدند../

*****

تعدادی از زندانیان سیاسی سابق و خانواده‌های آنان برای ملاقات با مهدی کروبی٬ از رهبران جنبش سبز به بیمارستان قلب شهید رجایی مراجع کردند.
به گزارش «زیتون»، مامورین امنیتی ضمن جلوگیری، به ملاقات کنندگان گفتند که این رهبر در حصر جنبش سبز٬ ممنوع الملاقات است و تنها اعضای خانواده او در ساعات مشخصی می‌توانند با او دیدار داشته باشند. اما گلهایی که برای او برده بودند را قبول کردند و وعده دادند آنها به دست مهدی کروبی می‌رسانند.
فاطمه کروبی، همسر مهدی کروبی، خبر داد که آنژیوگرافی همسرش به پایان رسیده و او به بخش مراقبت‌های ویژه بیمارستان منتقل شده است. پیش از این از ملاقات نمایندگان مجلس نیز با مهدی کروبی ممانعت به عمل آمده بود. محمدرضا تابش، محمود صادقی، الیاس حضرتی و احمد مازنی ازجمله نمایندگانی هستند که این درخواست را مطرح کرده‌ بودند.
مهدی کروبی روز یکشنبه هشتم مرداد دوباره به دلیل پایین بودن ضربان قلبش در بخش مراقبت های ویژه یکی از بیمارستان های تهران بستری شده بود.
وی هفته گذشته نیز به دلیل پایین بودن ضربان قلب در یکی از بیمارستان‌های تهران بستری و عمل «ای. پی.اس» قلب برای او انجام شد. این رهبر در حصر جنبش سبز پس از آن به محلی که در آن در حصر خانگی به سر می برد، بازگردانده شد.
به دنبال آن، خانوادهٔ مهدی کروبی در نامه‌ای سرگشاده خبر دادند که روند درمان او «نیمه‌کاره» رها شده و وی روز جمعه ششم مرداد ماه مجدداً با عارضه قلبی مواجه شده است.
خانواده مهدی کروبی همچنین در بیانیه دیگری در روز شنبه هفتم مرداد از «تلاش نماینده وزارت اطلاعات در مختل کردن عامدانه روند درمانى» و «مانع‌شدن از پیگیری امور درمانی محصورین» ​انتقاد کردند.
در این بیانیه، دولت حسن روحانی و وزارت اطلاعات، در کنار آن‌چه «شخص حاکم» و «سیستم فشل قضایی» نامیده شد، «مسئول جان» محصورین توصیف شدند.
خانواده مهدی کروبی گفتند نماینده وزارت اطلاعات از آغاز فعالیت خود، دست به ایجاد «موانع متعدد برای محصورین و آزار و اذیت دو خانواده کروبی و موسوی» زده‌است.
بر اساس این بیانیه، نماینده وزارت‌ اطلاعات «ماموریت» و «رسالت تعریف‌شده‌ای» برای «مختل کردن روند درمان، مانع‌شدن از پیگیری امور درمانی محصورین» و «ستاندن تدرجی جان کروبی و موسوی» دارد.

توضیحات دختران میر حسین موسوی درباره وضعیت والدین خود

به گزارش ایسنا، زهرا موسوی در گفت‌وگو با روزنامه «جمهوری اسلامی» اظهار کرد: آنچه که درباره محصورین می‌توانم بگویم این است که آنها کاملا سالم بودند که حصر برای آنها شکل گرفت و ما نیز آنها را کاملا سالم می‌خواهیم تا در آغوش ملت باشند، درحالی که در دوران حصر انواع و اقسام بیماری برای آنها پدید آمد به گونه‌ای که آقای موسوی الان دچار بیماری‌های قلبی و ناراحتی‌های استخوانی شدند و مادرم نیز دچار مشکلات جسمی متعدد شدند.

وی درباره وضعیت روحی پدر و مادر هم گفت: اگرچه جسم آنها در حصر است اما روح آنها در میان ملت است و آنها در ملاقات‌ها همواره سخن از مردم دارند و حصر خود را نیز برای جلوگیری از بروز هیچ گزندی برای مردم، تحمل می‌کنند.

موسوی گفت: پایه و اصل وجود و حیات سیاسی این محصورین عزیز که سال‌ها هم روی آن تاکید کردند، امید و اتحاد ملت ایران است که همواره در صحبت‌ها و ملاقات‌هایی که با پدر و مادر داریم، روی آن تاکید می‌کنند. این گونه دلسوزی برای وحدت ملی سخنان ارزشمندی است که گاهی برای ما بسیار سنگین می‌شود که چگونه چنین چیزی ازسوی یک انسانی ممکن می‌شود که در سخت‌ترین شرایط زندگی هم به وحدت و یکپارچگی ملت، کشور و اعتقادات خود پافشاری کنند.

وی افزود: علاقمندی مهندس موسوی به مردم کاملا از روی اعتقاد و ایمان است. ممکن است از مردم سخن گفتن برخی افراد تنها شعار باشد اما برای محصورین ما براساس باوری دیرینه است که توجه به مردم و به‌ویژه اقشار مستضعف و محروم کلیدواژه حیات سیاسی و اجتماعی آنها از قدیم بوده و هنوز هم هست. آنها مدام نگران سرنوشت مردم، مسائل بین‌المللی و آینده کشور هستند به گونه‌ای که چنین حسی نسبت به مردم را تنها نزد یک پدر و مادر نسبت به فرزند خود می‌توان سراغ گرفت.

وی گفت: ضعف نظارت بر سلامت پدر و مادر به حدی است که خودشان با دستگاه فشار خون خانگی فشارخون را رصد می‌کنند، درحالی که این کار در حیطه وظایف پزشکی متخصص است تا مسایل درمان و جلوگیری از خطرات بدون فوت وقت انجام شود.

نرگس موسوی گفت: ما هفته‌ای یک بار با پدر و مادر ملاقات داریم و پس از آن هیچ گونه تماس تلفنی هم در طول هفته وجود ندارد.

۱۰ مرداد / ۱۳۹۶

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی