امروز:   فروردین ۹, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
مارس 2024
د س چ پ ج ش ی
 123
45678910
11121314151617
18192021222324
25262728293031
آخرین نوشته ها

سه فعال حقوق بشر زندانی، خواستار توجه به وضعیت زندانیان اعتصابی رجایی شهر شدند

انتقال زندانیان سیاسی زندان رجایی شهر کرج به یک بند امنیتی خاص از سه هفته قبل سرآغاز مجموعه ای از اعتراضات این زندانیان شده که کماکان با ادامه اعتصاب ۱۸ زندانی پابرجاست. آتنا دائمی، گلرخ ایرایی و مریم اکبری منفرد، سه فعال حقوق بشر محبوس در بند زنان زندان اوین با انتشار نامه ای مشترک به این وقایع واکنش نشان داده و برای حفظ سلامتی و جان زندانیان اعتصابی خواستار واکنش وجدان های بیدار شده اند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، زندانیان سیاسی محبوس در زندان رجایی شهر کرج که بیش از ۵۰ تن برآورد می شوند در هفته های اخیر به بندی امنیتی و تازه منتقل شدند. در این بند که حتی سرویس های بهداشتی آن نیز مجهز به دوربین های مداربسته است محرومیت های کم سابقه ای به زندانیان تحمیل شده. وضعیت حاصله زندانیان سیاسی را به اعتراض وادار ساخته است. هم اکنون دست کم ۱۸ زندانی در این سالن در شرایط بغرنجی بیستمین روز از اعتصاب غذای اعتراضی خود را پشت سر می گذراند.

آتنا دائمی، گلرخ ایرایی و مریم اکبری منفرد، سه کنشگر مدنی محبوس در زندان اوین با نگارش نامه ای خواستار توجه به وضع این زندانیان شده اند، این نامه را به نقل از هرانا در ادامه بخوانید:

حمایت از حقوق اساسی و بنیادین مردم سراسر جهان صرف نظر از ملیت، مذهب و رنگ، اعتراض به نقض حقوق بشر رویکردی مهم و ارزشمند است.

اما آنچه که در این خصوص نگران کننده است؛ وضعیت وخامت بار زندانیان سیاسی و عقیدتی زندان گوهردشت (رجایی شهر کرج) به خصوص زندانیانی که در اعتراض به اقدامات سرکوب گرانه علیه زندانیان سیاسی-عقیدتی سالن ۱۲ زندان گوهردشت دست به اعتصاب غذا زده اند و امروز بیستمین روزی ست که آنها در اعتصاب غذا به سر می برند.

کسانی که به هر دلیل از حکومت انتقاد دارند؛ نباید با بدترین واکنش ها مواجه شوند و در شرایط غیر انسانی دوران حبس خود را بگذرانند.

چنان چه بعضا این زندانیان دهه ی دوم حبس خود را می گذرانند و بعضی به علت کهولت سن و بیماری، حالشان وخیم می باشد.

در حاکمیت اسلامی، ناله های بسیاری در گلوها شکسته شده، خون های بسیاری به ناحق ریخته شده و حق های بی شماری پایمال شده است و احکام ناعادلانه ی بسیاری صادر گردیده است و تنها سلاح دادخواهی برای زندانیان در بند همانا اعتصاب غذاست.

ما چندی از زندانیان سیاسی زندان اوین، ضمن حمایت از عزیزانی که در اعتصاب غذا هستند و با درود و تعظیم در مقابل مقاومتشان از عموم جوامع بین المللی حقوق بشر، کمیسر عالی و گزارشگر ویژه ی حقوق بشر(خانم عاصمه جهانگیری)، دبیر کل سازمان ملل، از فعالان سیاسی سرزمینمان خواستاریم که اقدامی عامل برای نجات جان زندانیان گوهر دشت به خصوص زندانیانی که در اعتصاب غذا می باشند به عمل آورند. چرا که سکوت و بی عملی شما یک پوشش سیاسی برای تداوم نقض گسترده ی حقوق بشر در ایران می باشد.

گلرخ ایرایی

آتنا دائمی

مریم اکبری منفرد

زندان اوین ۲۸ مرداد

۲۹ مرداد ۱۳۹۶

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی