امروز:   فروردین ۳۰, ۱۴۰۳    
ما زنان در شبکه های اجتماعی
آوریل 2024
د س چ پ ج ش ی
1234567
891011121314
15161718192021
22232425262728
2930  

شاید فردا دیر باشد!

reza shahabiپس از گذشت ۲۲ روز از اعتصاب غذای رضا شهابی، شرایط جسمی وی بسیار وخیم است به نحوی که نیمه چپ بدنش بی‌حس شده است و انگشتان دستانش هیچ حسی ندارد. وخامت حال رضا به حدی است در مراجعه به بهداری زندان، به او گفته شده که کاری از دست ما بر نمی‌آید و معاینه باید توسط پزشک متخصص انجام شود. این در حالی است که تا روز چهارشنبه ۲۲/۶/۹۶ هیچ پزشکی رضا را معاینه نکرده است و شرایط او روز به روز وخیم‌تر می‌شود!…/

*****

کمیته ی دفاع از رضا شهابی با انتشار بیانیه ی شماره ی ۹۰ خود هشدار داد که با گذشت ۲۲ روز از اعتصاب غذای رضا شهابی نیمه چپ بدن او بی حس شده است.
متن این پیام را می خوانید:

کارگران، فعالان کارگری و تشکل‌های کارگری و اجتماعی
پس از گذشت ۲۲ روز از اعتصاب غذای رضا شهابی، شرایط جسمی وی بسیار وخیم است به نحوی که نیمه چپ بدنش بی‌حس شده است و انگشتان دستانش هیچ حسی ندارد. وخامت حال رضا به حدی است در مراجعه به بهداری زندان، به او گفته شده که کاری از دست ما بر نمی‌آید و معاینه باید توسط پزشک متخصص انجام شود. این در حالی است که تا روز چهارشنبه ۲۲/۶/۹۶ هیچ پزشکی رضا را معاینه نکرده است و شرایط او روز به روز وخیم‌تر می‌شود!
همان‌طور که پیش‌تر به اطلاع رسید سیستم قضایی- امنیتی در شگردی تازه و برای فشار به رضا شهابی و اعضای سندیکای شرکت واحد، مرخصی‌های پزشکی رضا را به منزله‌ی غیبت در نظر گرفته و ۹۶٨ روز به عنوان جریمه‌ی آن در نظر گرفته است. لازم به ذکر است در حکم قبلی هفت و نیم میلیون تومان جریمه‌ی نقدی در نظر گرفته شده بود که در صورت عدم پرداخت معادل ٣۵۷ روز می‌شود که به روزهای باقی‌مانده‌ی حکم و جریمه‌ی کذایی غیبت اضافه خواهد شد. شیوه‌ی برخورد سیستم قضایی-امنیتی به گونه‌ای است که انگار تا رضا شهابی از عقاید صنفی و طبقاتی خود دست برندارد، در زندان باقی می‌ماند و تمام روزهای ذکرشده نیز که تمام شود، محکومیت جدیدی برای او ساخته خواهد شد.

کمیته دفاع از رضا شهابی ضمن محکوم کردن مجدد اقدام غیرقانونی سیستم قضایی-امنیتی در افزایش روزهای محکومیت رضا، اعلام می‌کند که شدیداً نگران جان وی است و تأکید می‌کند مسئولیت عواقب اعتصاب غذای رضا مستقیماً متوجه مسئولان قضایی-امنیتی است.

فعالان و تشکل‌های کارگری و اجتماعی!
اوضاع جسمی رضا شهابی بسیار وخیم است، به هر شکل ممکن نسبت به این وضعیت ناعادلانه و غیرانسانی اعتراض کنیم و صدای اعتصاب رضا شهابی باشیم، شاید فردا دیر باشد.

٨ شهریور ۹۶
کمیته دفاع از رضا شهابی

نظرات بسته است

جستجو
Generic selectors
Exact matches only
Search in title
Search in content
Post Type Selectors
آرشیو مطالب قدیمی